سال ۲۰۱۳ سال فشار مضاعف به طبقه ی کارگر و زحمتکش

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محمد مهدی بردبار

با افزایش تورم و افزایش هر چه بیشتر حماقت مقامات سیاسی رژیم ایران (علی اکبر خامنه ای و مجتبی خامنه ای ) و شاهکار صده ی ۲۱ (پروفسور محمود احمدی نژاد)کارشناس در تمامی رشته های علمی جهان روز به روز فشار ها بر طبقه ی کارگر افزایش میابد و کارگران نمی توانند هیچ سندیکای علنی برای دفاع از حق و حقوق خود در کشور ایران داشته باشند. در چنین شرایطی که حتی کارگران برای سیر کردن شکم خود و خانواده باید به ریال کار کنند و به دلار خرج کنند دولت سرمایه دار ایران هیچ حمایتی از طبقه ی کارگر در ایران نمی کنند و اجازه ی داشتن آزادی بیان هم به آنها نمی دهند که طبقه ی کارگر بتواند بگوید که از چه مشکلاتی رنج می برد.

رژیم سرمایه داری مذهبی ایران بیشتر از دیگر حکومت های سرمایه داری و دیکتاتوری تحقیر و اهانت به کارگر را به حد اعلای خود رسانده آنچنان که من خود شاهد یکی از تأسف انگیز ترین صحنه ها بوده ام در جایی که در یک مرکز فرهنگی و سالن تائتر بود نزدیک ۲ ماه متوالی برنامه اجرا می شد و طبقه سرمایه دار به راحتی با شیک ترین لباس ها و آخرین مدل ماشین و با بلیط هایی از قبل رزورو شده و در جایگاه مخصوص به تماشای تائتر مشغول بودند.

یک روز اتفاقی توجهم جلب شد که تعدادی اتوبوس فرسوده به صورت زنجیر وار پشت سر هم قطار شده اند و این نکته توجه من را جلب نمود ولی با کمال تأسف دیدم افرادی که امروز از این سالن خارج می شوند دارای ظاهری متفاوت هستند لباس های کهنه و رنگ و روی پریده به سوی این اتوبوس های از رده خارج شده حمله ور می شدند بعد از پرس و جوی متوجه شدم که امروز سالن تائتر مجانی در اختیار کارگران شهرداری قرار گرفته.

در ظاهر این حرکت یک حرکت انسانی است اما در بطن قضیه نشانگر اختلاف طبقاتی بیش نبود و از ترفندهای رژیم اسلامی ایران بوده است که با این گونه دست و دلبازی ها در ضمیر نا خداگاه کارگران احساسی از خود کم بینی و اهانت به ارزش های انسانی نهفته شده بود.

جای تأمل می باشد که چگونه اختلاف طبقاتی بین طبقه ی سرمایه دار و طبقه ی کارگر حفره ای عظیم ایجاد نموده که ما کارگران عنوان ابزار توهین شخصیتی در دست رژیم سرمایه داری مذهبی تحت لوای ولایت فقیه قرار گرفته ایم که می بایست تن به این توهین ها بدهیم. حال مسئله ای دیگر که در سال۲۰۱۳ بسیار پر رنگ تر شده بود هدایای مقامات ارشد رژیم به ملت ایران به ویژه کارگران است که تحت عنوان یارانه نام گرفته بود که مبلغ هر یارانه در ایام عید دقیقا معادل ۱کیلو پسته هم نمی شد و از دیدگاه من بخشش ۱ کیلو پسته از سوی رژیم به ملت ایران همان بخشیدن ۱ شکلات به یک کودک از سوی پدر بزرگ است.

هدف اینجانب از اشاره به توهین رژیم به طبقه ی کارگر و فشارهای وارده بر قشر مستضعف این بود که در چند ماه آینده رژیم ترفند جدیدی را در ایام انتخابات به کار خواهد برد. این بار بجای بخشیدن (یارانه ی ۷۰ هزار تومانی) از ترفند خواربار استفاده خواهد کرد و رأی های مردم را با مواد خوراکی و پوشاک خواهد خرید و متأسفانه پس از پایان انتخابات تمامی این امتیاز ها متوقف خواهد شد. در خاتمه باید به هموطنان به ویژه طبقه ی کارگر خاطر نشان نمود ملتی که به خاطر خواروبار و پوشاک و … آزادی های بنیادی خود را به رژیم اسلامی بفروشند نمی توانند شاهد دموکراسی و عدالت اجتماعی باشند بنا بر این از هم اکنون باید با هم دلی و انسجام به تمامی وعده های رژیم پاسخ منفی بدهیم و انتخابات را به منظور واژگونی رژیم تحریم کنیم.

محمد مهدی بردبار

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.