سال ١٣٩٢ مبارک باد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سازمان سوسیالیست های ایران، آغاز سال نو را به ملت ایران تبریک می گوید و آرزو دارد سا ل نو برآورندۀ رفاه ، صلح ، آرامش و حاکمیت ملت ایران گردد. ما شدیدأ براین باوریم که رفاه ، صلح  و آرامش برای هر ملتی ازجمله ملت ایران ، زیر مجموعۀ  “حاکمیت ملت” می باشد. از این رو :

استقرار“حاکمیت ملت” میطلبد تا ” نظارت استصوابی” لغو گردد. زیرا آن قانون، قانون نیست بلکه تفسیری بشدت ارتجاعی و تحمیلی است،  که انتخابات یک درجه ای ، که رأی مردم  ایران را که باید تعیین کننده اصلی نتیجه انتخابات باشد را به انتخابات دو درجه ای و در واقع انتخابات فرمایشی تبدیل می نماید!

استقرار “حاکمیت ملت ” می طلبد هرگونه دخالت فراقانونی مقام رهبری و تصمیمات غیر قانونی شورای نگهبان و دخالت نهادهای امنیتی و پاسداران… در تعیین نامزدهای انتخاباتی  و چگونگی روند اجرای انتخابات  منتفی گردد زیرا اعمالی در جهت پایمال کردن “حاکمیت ملت”  می باشد.

بخاطر متحقق کردن “حاکمیت ملت”،  حتمأ باید با  “انتخابات فرمایشی” بمخالفت برخاست  و بر خواست برگزاری “انتخابات آزاد و دمکراتیک “ ــ  که این خود در گروی محترم شمردن حقوق برابر تمام ایرانیان، صرفنظر از وابستگی جنسی ، قومی، مذهبی، نژادی، مقام، شغل و مسلک می باشد ــ، تاکید ورزید!

استقرار ” حاکمیت ملت ” می طلبد که بپذیریم معیار قضاوت درباره ” صلاحیت”  و یا “عدم صلاحیت” نامزدهای نمایندگی مجلس شورا…  و دیگر نهادهای انتخابی از جمله رئیس جمهور، فقط  ” رأی ملت ” باید باشد و نه فرمان رهبری زیر نام  ” حکم حکومتی” که غیر قانونی است و یا عناوین دیگری همچون تفسیر غیر قانونی و ضد دمکراتیک  “نظارت استصوابی” که در اختیار  “جناحی” خاص از  مباشرین آن مقام  در شورای نگهبان می باشند.

 

باتوجه به توضیحات بالا، طرفداران “حاکمیت ملت” حتمأ باید در مبارزات و فعالیتهای سیاسی ـ اجتماعی ـ فرهنگی خود بر محور این اصل روشنگری نمایند و توضیح دهند که:

 “ولایت مطلقه فقیه” در مغایرت با اصل “حاکمیت ملت” قرار دارد! آنهم بدین خاطر که ، “حکم حکومتی”، باین معنی است  که مقامی (فردحاکم) بدون توجه  به نظرات و عقاید ملت و منتخبینش ، این حق را برای خود قائل می شود که همچون یک “حاکم مستبد”  در باره امور جامعه و حقوق ملت اتخاذ تصمیم کند! چنین شیوه حکومتی، چیزی جز استبداد و خودکامگی نیست! آزادیخواهان و دمکرات ها و طرفداران “حاکمیت ملت”، نباید چنین شیوه حکومتی را مورد تائید قرار دهند!

در سال  ١٣٩٢ برای استقرار “حاکمیت ملت” مبارزه کنیم!

 

سازمان سوسیالیست های ایران ـ سوسیالیست های طرفدار راه مصدق

فروردین ١٣٩٢

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.