drugs 01

بحران شدید دارو و کشتار گسترده شهروندان بر اثر داروهای آلوده چینی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

drugs 01

drugs 01با وجود اینکه چندین ماه است، خبرهایی از کشته شدن هموطنان در شهرهای مختلف کشور بر اثر استفاده از داروهای آلوده و غیراستاندارد چینی به گوش می‌رسد، اما با وجود تعدد گسترده موارد، با این اخبار، رویارویی امنیتی بسیار شدیدی صورت می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌های موثق، مستند و تأییدشده، در شهر اصفهان حداقل ۱۰ نفر، در شهر همدان ۴ نفر، در شهر زنجان ۳ نفر، و در شهر یاسوج ۳ نفر بر اثر استعمال پنی سیلین‌های آلوده چینی کشته شده‌اند؛ همچنین در شهر فارسان در استان چهارمحال و بختیاری ۳ نفر بر اثر مصرف پنی سیلین‌های چینی کشته شده‌اند؛ که نام دو نفر از آنها خانم‌ها «پریسا قربانی» (حدوداً ۲۰ ساله) و «مهتاب اسلامی» (۱۷ ساله) بوده است. علائم ناشی از تزریق پنی سیلین‌های آلوده نیز نیز به این صورت بوده است: تزریق پنی سیلین، بعد از چند ساعت، هذیان‌گویی و تشنج، اغما، خروج کبد به صورت مایع از بدن و در مواردی پارگی عروق حیاتی قلب و نهایتاً مرگ. بسیاری از موارد نیز توسط خانواده‌های قربانیان در محاکم دادگستری در حال پیگیری است، اما به صورتی بسیار امنیتی با این موارد برخورد می‌شود و بیمارستان‌ها و خانواده‌ها در معرض تهدید و فشار دائم جهت جلوگیری از اطلاع‌رسانی قرار دارند.

با وجود سانسورهای شدید حکومتی، بحث داروهای آلوده و نیز کمبود داروهای حیاتی، از جمله داروهای شیمی‌درمانی برای بیماران سرطانی و نیز داروهای بیهوشی و اتاق عمل نیز در چند روز گذشته مورد توجه رسانه‌های داخلی قرار گرفته است. در همین راستا، وبسایت محافظه‌کار بازتاب در خبری، ضمن تأیید صریح ورود پنی سیلین‌های آلوده چینی به کشور، برخلاف تکذیب اولیه، و نیز تأیید ضمنی کشتار شهروندان توسط پنی‌سیلین‌های چینی، نوشت: «با تأیید واردات پنی سیلین چینی، بد نیست ‌از مسئولان بپرسیم: آیا به راستی جان باختن شماری از هم‌وطنانمان بر اثر تزریق پنی سیلین چینی واقعیت نداشته یا مثلاً قرار است چند ماه دیگر این موضوع در قالب یک خبر افشاگرانه موشکافی و تصحیح شود؟!»

در جدیدترین واکنش نسبت به کمبود داروهای بیهوشی نیز خیرالله غلامی، رئیس داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، ضمن هشدار نسبت به تعطیلی اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها گفته بود که «داروهای بیهوشی در بازار نیست و بیمار را نمی‌توان زنده زنده جراحی کرد یا با چکش بیهوش کرد.»

در واکنشی دیگر، محمد علیزاده، مدیر عامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر در گفتگو با خبرگزاری فارس نسبت به ورود سرنگ‌های استریل نشده چینی به بازار هشدار داد. او در این زمینه گفت: «نمونه‌هایی از سرنگ چینی را از بازار گرفته‌ایم و با مطالعه در آزمایشگاه به این نتیجه رسیدیم که این سرنگ‌ها استریل نشده است، در حالی که روی آن نوشته «استریل شده».

امیدواریم با آگاهی‌رسانی مسئولانه هم‌میهنان گرامی نسبت به سایر موارد مشابه در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تا حدودی مدیریت ناصحیح و ناکارآمد مسئولان کشور جبران شود و جان شهروندان عزیز ایران از خطر نجات یابد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.