پیام تسلیت سازمان سوسیالیست های ایران به مناسبت درگذشت دکتر امیرهوشنگ کشاورز

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پیام تسلیت سازمان سوسیالیست های ایران

به مناسبت درگذشت دکتر امیرهوشنگ کشاورز 

با کمال تأثر و تألم اطلاع یافتیم که آقای دکتر امیرهوشنگ کشاورز صدر، در روز ۲۶ بهمن ۱۳۹۱، چشم از جهان فرو بست. وی عمری را در فعالیت و مبارزه علیه استبداد و استعمار و برای برقراری و کسب آزادی و استقلال در وطنمان ایران گذراند. 

نام هوشنگ کشاورز صدر دربین مبارزین و نیروهای طرفدار آزادی و استقلال و استقرارحاکمیت قانون در ایران ، نامی آشنا بود. او همچون پدرش، زنده یاد محمد علی کشاورز صدر، از رهروان « راه مصدق» بود. 

وی در زمره‍ی آن عده از دانشجویانی در سالهای ١٣۴٠ بود که نقش بزرگی در شکل دادن و رهبری مبارزات دانشجویان دانشگاه تهران در آن مقطع زمان ایفا کرد. مقطعی از تاریخ ایران ، زمانیکه دکتر منوچهراقبال وزیر کشور دولت کودتا افتخار داشت که خود را غلام خانه زاد محمدرضاشاه پهلوی بنامد و بخاطر پاسخ به شعارهای مبارزات انتخاباتی که در ایالات متحده آمریکا بین ریچارد نیکسون معاون پرزیدنت آیزنهاور(حزب جمهوریخواه) و جون اف کندی (حزب دمکرات) درجریان بود و بدان خاطر مجبور شده بود به شرافت و عصمت مادرش قسم بخورد که انتخابات مجلس شورایملی را سالم و بدون تقلب برگذار نماید ـ که نکرد ـ ، تا مردم ایران این امکان را پیدا نمایند تا بعد از کودتای شوم ٢٨ مرداد ١٣٣٢ ، کودتائی که برهبری و هدایت سازمانهای جاسوسی «سیا» و « انتلیجنت سرویس» علیه حکومت ملی و قانونی دکتر محمدمصدق بپا شده بود، نمایندگان واقعی خود را انتخاب نمایند. 
اسناد و مدارک تاریخی حکایت از این واقعیت دارد که «هوشنگ کشاورزصدر» در کنار فعالین و مبارزین دیگر دانشجوی دانشگاه تهران در آنزمان، همچون هاشم صباغیان، حبیب الله پیمان، حمید ذوالنور، پرویز شمس، منوچهر کیهانی و حقیقی راد، اولین اعضای رهبری کمیته دانشجویان دانشگاه تهران که تحت نام «کمیته دانشگاه وابسته به جبهه ملّی» فعالیت و مبارزات خود را علیه دولت کودتا شروع کرد قرار داشت…. 

زنده یاد دکتر امیرهوشنگ کشاورز صدر در طول عمر خود همواره برای فراهم آوردن امکانات زیست آزاد و مستقل ایرانیان صرفنظر از وابستگی قومی ، نژادی و مذهبی آنها، فعالیت و مبارزه نمود. 

اگرچه دکتر امیرهوشنگ کشاورز صدر همچون ملیونها ایرانی از پیروزی انقلاب بهمن ١٣۵٧ و سرنگونی حکومت کودتای محمدرضاشاه پهلوی، بسیار خوشحال بود. اما، بخاطر اینکه عمر «بهارآزادی» بعد از انقلاب، بسیار کوتاه بود، ولی وی همچون دوران قبل از انقلاب بر امر برقراری آزادی و استقرار حاکمیت قانون تاکید می ورزید و پافشاری می نمود، بخاطر گریز از دست چماقدران و جلادان حاکمین مستبد جدید در ایران، مجبور به ترک وطن گردید، سرزمینی که او را قلبأ دوست می داشت و برای استقلال و سربلندی اش فعالیت و مبارزه می کرد! 

درگذشت این هموطن محترم را به همسر و فرزندان گرامی آن زنده یاد و کلیه آزادیخواهان ایرانی تسلیت می گوئیم. 

گرامی باد خاطره دکترامیرهوشنگ کشاورز صدر! 

از سوی هیئت اجرائی سازمان سوسیالیست های ایران ـ سوسیالیست های طرفدار راه مصدق 

دکتر منصور بیات زاده 

۲۷ بهمن ۱۳۹۱ – ۱۵ فوریه ۲۰۱۳

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.