همبستگی ملی جمهوریخواهان ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :


کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی نمونه ای تاریخی از مبارزه مشترک اپوزیسیون علیه استبداد و برای آزادی و حاکمیت ملت

پنجاه سال از پایه گذاری کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی می گذرد. ما از تمامی بنیاد گذاران و مبارزان و کوشندگان این اتحادیه که نیم قرن پیش در سال های سیاه استبداد شاهی و در اوج جنگ سرد، همت و اراده کردند تا از آزادی، حقوق، استقلال و شرف انسان در ایران و جهان دفاع کنند ، قدر دانی می کنیم.

مبارزه چشم گیر کنفدراسیون که آنزمان در سراسر جامعه روشنفکری ایران با تمام محدودیت های رسانه ای، بازتابی موثر و دلگرم کننده داشت، تجربه ای کم نظیر و موفق از همکاری گسترده اعضاء و هواداران جریان ها و گرایش های سیاسی گوناگون و نیز تعداد زیادی از سایر محصلین و دانشجویان، در یک بستر تشکیلاتی واحد ولی عمیقا دمکراتیک بود.

دفاع کنفدراسیون ازآزادی ها و حقوق انسان و تلاش مستمر آنان در برگزاری اعتصاب غذاهای اعتراضینسبت به اختناق اعمال شده توسط ساواک و نیز اعزام وکلای بین المللی برای شرکت در بیدادگاه های نظام شاهنشاهی درجهت دفاع از حقوق زندانیان سیاسی، از جمله اقدامات و پشتیبانی گسترده کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی از حقوق بشر بود.

جشن بزرگداشت پنجاهمین سالگرد بنیاد گزاری کنفدراسیون پیامی به  نسل جوان هم هست که در مبارزه با استبداد و رژیم ضد انسانی جمهوری اسلامی و سلطه گری امپریالیسم، غبار فراموشی را بزدایند وجهت استقرار استقلال، آزادی و دمکراسی در میهنمان، با دیدی انتقادی از آموزه های این تلاش مشترک وتجربه گران بها، بهره گیرند و در فعالیت روزمره بکار برند.

هم پیمانان همبستگی ملی جمهوری خواهان، ضمن شرکت در این جشن، احترام عمیق خود را به نسلی که برای استقلال، آزادی، پیشرفت و سربلندی ایران و ایرانی، فداکاری و از خودگذشتگی کرد و بذر امید به تغییر و استقرار محتوم دولت حقوق مدار با تکیه بر افزایش آگاهی های جامعه و نیروی لایزال مردم را در کشور پاشید، ابراز می نمایند.

همبستگی ملی جمهوری خواهان برای استقرار و استمرار آزادی و دمکراسی درایران

دی ماه 1391 ـ دسامبر 2012

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.