ایران به دلیل نقض گسترده حقوق بشر محکوم شد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در سه قطعنامه جداگانه، جمهوری اسلامی ایران، کره شمالی، و سوریه را به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در این کشورها محکوم کرد.

هر سه کشور این قطعنامه ها را رد کردند و آنها را سیاسی خواندند.

متن قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران را کانادا و چند کشور غربی تهیه کردند. این قطعنامه با ۸۶ رای موافق در برابر ۳۲ رای مخالف و ۶۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

محکومیت نقض حقوق بشر در ایران باعث منزوی تر شدن جمهوری اسلامی، کره شمالی و سوریه می شود. اما تصویب آنها عواقب حقوقی برای این کشورها ندارد.

خبرگزاری رویترز می گوید هر سه کشور برای به تصویب نرسیدن این قطعنامه ها به شدت لابی کردند.

محمد خزاعی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، به اعضای مجمع عمومی این سازمان گفت: «ما در این فکر هستیم که آیا، عضوی در این هیات جهانی وجود دارد که بتواند در مورد رعایت حقوق بشر در قلمرو خود ادعا کند که آن را در حد کمال مطلوب رعایت کرده است و نباید تحت نظارت بین المللی قرار بگیرد؟»

نماینده ایران گفت: «این باعث تاسف است که نظام فعلی نظارت بر حقوق بشر، درهای خود را به رفتاری گزینشی، دلبخواهی، جانبدارانه و غیرسازنده باز کرده است.»

قطعنامه مربوط به ایران از آنچه نقض جدی و مستمر، و تکرار شونده حقوق بشر در جهوری اسلامی خوانده ابراز «نگرانی عمیق» کرده است.

سازمان ملل متحد در این قطعنامه از مجازات های قطع عضو و شلاق در ایران به عنوان شکنجه ها و رفتار های بی رحمانه و ضد انسانی یاد کرده است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.