یک پیشروی در خنثی کردن توطئه تروریستی جمهوری اسلامی در خارج کشور، علیه فعالین، شخصیت ها و احزاب اپوزیسیون

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اینترپل نام سیزده شخصیت سیاسی اپوزیسیون ایران در خارج کشور را از لیست علنی خود، حذف کرد. این لیست و اسلامی اما همچنان در لیست دولت ها و نهادهای پلیسی، بدور از چشمان رسانه ها و مردم، وجود دارد.

کمپین ایست، تلاش میکند که اسامی تمام لیست، از اسناد درونی و بیرونی اینترپل حذف شود.

کمپین “ایست به توطئه تروریستی جمهوری اسلامی” فعالیت خود را دسامبر ۲۰۰۹، آغاز کرد. این کمپین برای خنثی کردن توطئه تروریستی جمهوری اسلامی ایران علیه سیزده تن از شخصیت ها و فعالین سیاسی در اپوزیسیون در خارج کشور، آغاز به کار کرد. سیزده نفری که طبق توطئه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اسامی شان به پلیس بین الملل، بعنوان مجرم داده، و منتشر شده بود.

کمپین ایست، از ماه مه سال جاری با یک نهاد غیر دولتی، متشکل از حقوق دانان و فعالین علیه بی عدالتی در انگلستان، بنام “محاکمات عادلانه”، فعالیت متمرکز و مشترکی را آغاز کرد. و فشار سیاسی، و حقوقی متمرکزی را برروی اینترپل، در اعتراض به همکاری این نهاد با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، اعمال کرد.

این فعالیت بلافاصله موجب یک عقب نشینی از طرف اینترپل شد و اینترپل اسامی همه سیزده شخصیت سیاسی اپوزیسیون جمهوری اسلامی را از لیست علنی و قابل دسترس همگان، حذف کرد.

طبقه تحقیقات “محاکمات عادلانه”، این لیست اما هنوز تماما حذف نشده است و کماکان در دسترس دولت ها، نهادهای پلیسی و امنیتی، موجود است.

“کمپین ایست”، از همگان میخواهد که به هر نحوی که میتوانند به کمپین برای حذف تمام و کمال اسامی همه فعالین سیاسی اپوزیسیون در لیست اینترپل، کمک کنند.

“کمپین ایست” با تشکر از نهاد “محاکمات عادلانه”، این موفقیت را به همه کسانی که از این کمپین حمایت کردند و به همه فعالین سیاسی در اپوزیسیون ایران، تبریک میگوید.

۴ نوامبر ۲۰۱۲

سخنگوی کمپین، ثریا شهابی

stop.terror.conspiracy@googlemail.com

آدرسهای تماس با “اینترپل”

INTERPOL
General Secretariat

200, quai Charles de Gaulle

69006 Lyon

France

Fax: +33 (0)4 72 44 71 63

www.interpol.int/public/mail/mail3.asp?id=biot

www.interpol.int/Public/contact.asp

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.