پیشبرد اتحاد برای دموکراسی یا پیشبرد جعل امضا؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

امین موحدی

آقا به خدا ما بشکل کاملأ تصادفی در پراگ حاضر بودیم، اصلا نمی‌دانیم این کنفرانس کی‌ و کجا انجام شده و مهم‌تر از آن نمی‌دانیم، کدام مادر مرده‌ای مسافرت ما به پراگ برای دیدار از بستگانمان رابه بر گزار کنندگان کنفرانس خبر داده و آنها هم زرتی اسم و عنوان و سابقه زندگی‌ عادی و سیاسی مان را چسبانیده‌اند به ذیل بیانیه پایانی کنفرانس؟!

جل الخالق این درست که عصر، عصر ارتباطات است و همه از همه چیز هم خبر دارند اما فکرش را هم نمی‌کردیم که کسانی‌ غیر از اقوام درجه یک از مسافرت ما به پراگ خبر دار شوند.

ما طوری برنامه ریزی کرده بودیم که غیر از دختر خاله و پسر عمویمان در پراگ ،جنّ هم از این مسافرت ما خبر دار نشود، اصلا این مسافرت ما جزو اسرار طبقه بندی شده خانواد‌گی بود و نمی‌‌دانیم دوستان طبقه بندی نشده ما چگونه خبردار شده اند از این فاجعه اخیر قرن ما؟!

کجای کاری بابام جان؟ شما باز چند روزی در پراگ بوده‌اید، هواپیمای ما اصلا نه تنها در پراگ بلکه در هیچ جای جمهوری چک که چه عرض کنم حتی در چکسلواکی سابق هم فرود نیامده اما با این وجود اسم ما را در میان شرکت کنندگان کنفرانس پراگ نوشته‌اند، باور کنید هواپیمای ما فقط از آسمان پراگ عبور کرده است. مردم آزار‌ها چگونه لیست هواپیماها و مسافرانی که از آسمان هوایی پراگ استفاده کرده‌اند را به دست آورده‌اند اینرا هرگز کسی‌ نخواهد فهمید و باید جزو اسرار جزیره‌ برمودا ثبت گردد! با اینکه جزیره‌ برمودا اصلا ربطی‌ به پراگ ندارد اما ربطش این می‌تواند باشد که ما هم ربطی به کنفرانس پراگ نداشتیم و اگر قرار باشد هر چیز بی‌‌ربطی‌ به هم ربط داشته باشند پس میتوان پراگ را هم به جزیره‌ برمودا ربط داد!

می‌بینم که آقایان و خانم‌ها کلی‌ شاکی‌ هستند اما باز شما از نزدیکی‌‌های پراگ و جمهوری چک عبور کرده‌اید اما ما را چه می‌گویید؟ ما فقط بلیط مسافرت به پراگ را گرفته بودیم اما بنا به دلایلی مسافرت‌مان را لغو کردیم، حالا آش نخورده دهن سوخته نصیب ما شده است، این جماعت حتی به مسافرینی که هرگز سوار هواپیما و اصلا هیچ وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری عازم پراگ نشده‌اند و فقط بلیت گرفته و مسافرت‌شان را لغو کرده اند نیز رحم نفرموده‌اند!

آقا شما مثل اینکه دل‌تان خیلی‌ خوش خوشان است به خدا، شما باز یک اقدام حتی نافرجام برای مسافرت به پراگ انجام داده‌اید ما فقط چند روز پیش خواب پراگ را دیده بودیم که از طرف اهل و عیال تعبیر شد که انشاالله با مساعد شدم اوضاع مالی‌مان در آینده نامعلوم موفق به زیارت اماکن متبرکه و عتبات عالیات پراگ خواهیم شد، چگونه و با چه وسیله‌ای از خواب ما خبردرا شده‌اند خودخدا هم نمی‌داند.

به بهانه همین یک خواب سیاه سفید دیدنمان از پراگ، اسم مرا نیز جزو اپوزیسیون حاضر در کنفرانس پیشبرداتحاد برای دموکراسی پراگ! نوشته‌اند این در حالی‌ است که جد اندر جد ما از سیاست بیزار بوده و هرگز وارد سیاست نشده‌اند و من نیز بنا به رسم خانوادگی خویش اهل سیاست آنهم از نوع خطرناک اپوزیسیون‌بازی آن نبوده‌ام! حالا اگر فک و فامیلم از این قضیه باخبر شوند که اسم من نیز در زمره‌ اپوزیسیون قرار گرفته است، از دید آنها خائن به رسوم خانوادگی شناخته خواهم شد و نمی‌دانم چه جوابی به آنها بدهم، الهی که آن شب هرگز از خواب بیدار نشده و همانجا در خواب می‌مردم تا گرفتار این مصیبت ننگ آور نمی‌شدم!

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.