ما خواستار خاتمه فوری جنگ در غزه و آغاز مذاکره هستیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

ما خواستار خاتمه فوری جنگ در غزه

و آغاز مذاکره هستیم

یک بار دیگر مردم جهان شاهد جنگی خانمانسوز بین دولت اسرائیل و سازمانهای سیاسی – نظامی خودمختار فلسطینی شده اند؛ جنگی که تنها در خلال چند روز قریب صدها نفر از مردم عادی فلسطین را به کشتن داده و شمار زخمی های آن در دو طرف به مرز هزار تن می رسد؛ جنگ خونینی که کماکان ادامه دارد و غیر از نابودی و بی‌ خانمان کردن مردم گوشه ای از منطقه خاورمیانه و بر جای نهادن ننگی دیگر برای بشریت نتیجه ای به جای نخواهد گذاشت.

در این میان، مسدود شدن مرزهای زمینی نوار غزه نیز فاجعه را بر فلسطینیان سخت تر کرده است؛ چرا که در چنین شرایطی فوری ترین و حیاتی ترین کمک های بشردوستانه همچون دارو و وسایل پزشکی نیز به دست آنان نخواهد رسید.
در حالیکه ساده ‌ترین درس در علم سیاست ادامه مذاکره میان طرفین متخاصم است، دولت دست راستی و افراطی نتانیاهو از زمانی که به قدرت دست یافته، علیرغم خواست نهاد ها و شخصیت های دموکرات و مترقی اسرائیل، نه تنها از هرگونه مذاکره ای درباره موضوع مورد اختلاف – یعنی عقب ‌نشینی از نوار غزه و اورشلیم شرقی – سر باز زده، بلکه با پیگیری سیاستهای به غایت استعماری، این سرزمینها را در اختیار عوامل افراطی خود قرار ‌داده و جلوی پیشرفت روند صلح در خاورمیانه را سد کرده است. این جنگ در واقع سیاست تروریزه کردن مردم فلسطین توسط دولت کنونی اسرائیل جهت به تملک درآوردن پس مانده سرزمین آباء و اجدادی آنهاست؛ سیاستی که به شایستگی مورد تقبیح آزادی خواهان جهان واقع شده است.

سازمان ملل متحد و قدرتهای جهانی به ویژه اروپا و آمریکا مدتی است که مذاکرات صلح بین این دو کشور را معلق گذاشته اند. این در حالی است که بر جهانیان آشکار است که ادامه این جنگ هیچ نتیجه‌ ای به جز ویرانی آبادی‌ ها و شهرها و کشتار انسانهای فلسطینی و اسرائیلی در بر نخواهد داشت، و در عین حال امنیت منطقه را بیش از بیش به مخاطره خواهد انداخت. تنها انتشار بیانیه و محکوم نمودن جنگ و کشتار کفایت نمی کند؛ و برای پایان گیریِ این ویران سازی، برغم تلاش های البته ناکافیِ بین المللی، متاسفانه هنوز افق امیدوارکننده ای در دیدرس نیست. اما در حال حاضر، برای جلوگیری از خونریزی بیشتر، باید هر چه زودتر میان اسرائیل و فلسطینیانِ نوار غزه آتش بس برقرار شود و طرفین به سر میز مذاکره بازگردانده شوند.

از نظر ما که مخالف یهود ستیزی هستیم، هرگونه سیاست افراطی و جنگ افروزانه توسط دولت اسرائیل و سازمانهای فلسطینی‌ محکوم و مردود است. ما از مقامات مسئول سازمان ملل متحد و همینطور از کمیسیون حقوق بشر جامعه اروپا درخواست داریم که در اسرع وقت در مقابل این نسل کشی و جنایت علیه بشریت به وظیفه بنیادی خود عمل نموده و زمینه‌ های مذاکره برای ایجاد صلحی پایدار بین مردم فلسطین و اسرائیل را فراهم آورند.

رنگین کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان

۱۹/۱۱/۲۰۱۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.