jebheh melli 01

درود بر چهاردهم مرداد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

jebheh melli 01

jebheh melli 01ادیب بـرومـند- رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایــران

هم میهنان ارجمند ، در تاریخ هر قوم و ملت روزهای خجسته فالی طلوع کرده است که سرنوشت ساز بوده ودر تکوین به زیستن و رها شدن آن قوم و ملت از بدبختی ها وگرفتاری ها نقش بسزایی را ایفا کرده است . در تاریخ کشور ما ، یکی از روزهای فرخنده و شادی بخش روز چهاردهم مرداد است که در این روز چالشهای پی گیر و جنگهای خونین جمعی از جان گذشته، در پیشتازی و زد و خورد قهرمانانه برای طرد استبداد و به دست آوردن آزادی به ثمر رسیده است .

درین روز مبارک ، پس از سده های متوالی، گریبان آسیب دیدگان ماتمزده از چنگ بیدادگران و جیره خواران استبداد به در آمده و عوامل آزار دهنده ی آنها پایء فرمود آزادی طلبان و دستخوش انتقام مظلومان و شکنجه شدگان گردیده اند .

ره آورد این روز پیروزی نهضت مشروطیت است که دوزخ استبداد و خودکامگی را به همت آبیاران آزادی بخش،خرم و معتدل ساخت و هدفهای پیشرفت و ترقی رابرای ملتی زجر دیده و واپس مانده نمایان کرد .

اگر کسی با تاریخ عمومی ایران سر و کارنداشته و تنها با شیوه حکومتگری در واپسین روزهای دوره ی قاجار آشنا باشد پی می برد که چه مایه انحطاط و فرومایگی بر اثرحکومتهای جبار در این سرزمین حکمفرما بوده و چه اندازه ظلم و آزار و جور و کشتار از سوی شاه گرفته تا حاکمان شهرها و روستاها رواج داشته است بدان گونه که مردم پریشان روزگار به جان و مال و ناموس خود در امان نبوده اند. افزون بر این فقر و بیماری و قحطی و آشوبگریهای محلی و بسیاری از دردهای درمان ناپذیرجسمی و روحی روزگار مردم را به تباهی میکشانده است . نهضت مشروطیت بود که به سان یک مائده ی آسمانی بر قحطی زدگان آزادی و آسایش فرود آمد و دلاوری غیرت مندان وطن بود که درخت کهنسال بیدادگری را از ریشه بر افکند و نهال آزادی را بر جایش نشاند . انقلاب مشروطه سر آغاز پیشرفتهای آرمانی مردم برای درک تجدد و ترقی بود و اگر چه این نهضت درمسیر خود دچار فترت گردید اما غیر از آزادی پاره ای از هدفهای ترقیخواهانه اش درپرده کتمان نماند . هر چند مطلوب و آماج مشروطیت طرد حکومت فردی و سلطنت استبدادی بود اما آنچه از مفهوم آن برداشت می شود و درهرگونه حکومتی از جمله جمهوری صادق است تامین دموکراسی و اصلاحات مملکتی و صداقت گفتار و کردار و اتخاذ سیاستهای بخردانه بر اساس منافع ملی است .

جبهه ملی ایران که بنیان گذار نهضت ملی در ملی شدن صنعت نفت و ریشه کن کردن استعمار و دنباله گیر نهضت مشروطیت است با فرستادن درود به روان پاک پیشروان و قهرمانان و شهیدان این جنبش ، روز چهاردهم مرداد را گرامی می دارد و آرمانهای ملت را در جهت استقرار آزادی و دموکراسی و پیروی از سیاستهای مدبرانه و تامین رفاه عمومی و مبارزه با بیدادگری از درگاه خداوند یکتا آرزو می کند .

تهران – ۱۴ مرداد ۱۳۹۱
ادیب بـرومـند – رئیس شورای مرکزی جبهه ملی ایــران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.