katrin eston 01

شکایتنامه یک خبرنگار ایرانی به مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

katrin eston 01

katrin eston 01این نامه زمانی خطاب به خانم کاترین آشتون نوشته می شود که اینجانب در خیابانهای ترکیه سرگردان هستم وزیر فشار هر دو دولت ناقض حقوق بشر ایران وترکیه به فرزندان بی دفاع همسنگرم (نسرین ستوده) می اندیشم.

شکایتنامه ی یک خبرنگار ایرانی به مسئول سیاست خارجه ی اتحادیه ی اروپا

نسرین مرا آزاد کنید

سلام به نام آزادی

خانم کاترین آشتون مسئول محترم سیاست خارجه ی اتحادیه ی اروپا

مدتها بود تمایل داشتم شکایتنامه ای را خطاب به شخص شما تنظیم کنم و شخص شما وخانم آنگلا مارکل را از نقض حقوق بشر وپایمال شدن حقوق زنان بی دفاع ایرانی و در یک کلام نابود شدن دستاوردهای انسانی در سرزمین ایران مطلع نمایم که متاسفانه فشارهای پی در پی دو دولت غیر دموکراتیک ایران وترکیه بر اینجانب فرصت نداد که پیش از این شکایتنامه خطاب به شما نگاشته شود.

بدون هیچ تردیدی شما وخانم آنگلا مارکل (بانوی اول کشور آلمان ) ودیگر زنان مطرح در عرصه ی بین الملل تلاشهای گسترده ای را در زمینه ی دفاع از حقوق زنان جهان انجام داده اید و به صورت مستقیم وغیر مستقیم گامهای موثری را در جهت حمایت از زنان بی دفاع ایرانی برداشته اید.همانگونه که خانم (کاترین آشتون ) مستحضر هستند شکایتهای بسیاری علیه دولت غیر متعهد ایران در باره ی نقض حقوق بشر در این کشور به دادگاه بین المللی گزارش شده است وبسیاری از این گزارشات در نشستهای بین المللی به بحث گذاشته شده اند.اما آنچه مسلم است بسیاری از این شکایتها تنها محدود به مساله ی هسته ای ایران نمی باشد و غیرشفاف بودن حکومت جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر از بمب هسته ای است. اگر بخواهیم گسترده تر به نقض حقوق بشر در ایران نگاهی بیندازیم مساله ی حقوق زنان وکودکان وروزنامه نگاران از جمله برجسته ترین آنها هستندو در یک کلام در ایران 2011 حقوق بشر کاملا بی معناست وانسان قیمتی ندارد و به بیان ساده تر جان انسانها تنها در ازای 10 دلار امریکا خرید وفروش می شود. اما آنچه که اینجانب را وادار نمود تا قلم به دست بگیرم و خطاب به مسئول سیاست خارجه ی اتحادیه ی اروپا شکایتنامه ای تنظیم کنم وضعیت وحشتناک بزرگ بانوی ایران وجهان (نسرین ستوده ) است.(که امیدوارم متن دقیق انگلیسی این شکایتنامه در اسرع وقت توسط یک ایرانی متعهد به دست شخص شما برسد) .

هامنطور که خانم آشتون در جریان شرایط اسفناک کشور ایران پس از انتخابات غیر دموکراتیک آن (در سال 2009) می باشند جو بی نهایت دشوار وغیرقابل توصیفی در ایران کنونی حاکم است که هر گونه حرکت اعتراضی فردی وجمعی تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی (و در واقع اقدام علیه امنیت خامنه ای ) سرکوب می شود و جای هیچ شکی نیست در این میان روزنامه نگاران و وکلا و نیز خانواده های انها بیش از دیگران تحت فشار می باشند. در حقیقت روزنامه نگاران ومطبوعات نمی توانند دردها ومشکلات جامعه را برجسته کنند و از سوی دیگرحق دفاع از فعالین سیاسی وکارگری و دانشجویی و…از وکلا سلب شده است واین در حالیست که دفاع از حقوق انسانها رسالت راستین وکلایی چون نسرین ستوده می باشد!

اسفناکتر از همه آنکه در ایران فاجعه بدانجا رسیده است که جرم وکلا از خود موکلین سنگین تر تعیین می شود و مدت زمان زندان وکلا بسیار طولانی تر از موکلین آنهاست که چنین وقایعی به جز در ایران 2011 تنها وتنها در سرزمین هردمبیل در داستان پینوکیو / آدمک چوبی (نوشته ی کارلو کولودی / نویسنده ی ایتالیایی ) دیده می شود.در حقیقت در ایران پس از انتخابات 2011 همه چیز بر عکس شده است (مانند داستان پینوکیو).شاه جای اسب می نشیند! وزیر با سرباز جایش عوض می شود.فیل به جای قلعه می نشیند.استاد باید به شاگرد جواب پس بدهد! گربه نره وروباه مکار نقش انسانهای راستگو را بازی می کنند ! بی گناه به جای خطاکار اعدام می شود! وکیل به جای موکل زندانی و شکنجه می شود و آنهایی که خودشان باید محاکمه شوند نسرین ستوده ی ارزشمند ( سرمایه ی جامعه ی جهانی ) را بدون هیچ مدرک محکمه پسندی در پس میله های زندان خاموش کرده اند و جنایت ضد بشری بدانجا رسیده است که نه تنها حق وکالت را از وی سلب کرده اند بلکه حق مادر بودن وهمسر بودن را از وی سلب نموده اند و خانم ستوده اجازه ندارد جگر گوشه هایش را در آغوش بکشد و این دقیقا یک ژینوساید ضد بشری در سده ی 21 است!!!!!!

تمامی این دردها دست به دست هم دادند تا اینجانب به عنوان یک خبرنگاربین المللی ایرانی کرد ( و خدمتکار فرزندان نسرین ستوده ی عزیز ) قلم در دست بگیرم وخطاب به یک شخصیت بین المللی ( مسئول سیاست خارجه ی اتحادیه ی اروپا) خاطر نشان کنم که دولت جمهوری اسلامی ایران صد در صد ناقض حقوق بشر است و هیچ تضمینی وجود ندارد تا چند ساعت آینده چه خطری در کمین (نسرین ستوده ) و حتی فرزندان ونزدیکان وی می باشد. لذا از شخص کاترین آشتون که تصمیمات او برای رئیس دولت ایالات متحده ی امریکا ودبیرکل سازمان ملل متحد قابل احترام است می خواهم که شخصا برای آزادی هر چه سریعتر نسرین ستوده و تحت فشار قرار دادن دولت غیردموکراتیک ایران اقدام نمایدوبا این اقدام بشردوستانه به (باراک اوباما) / (نیکولاس سارکوزی ) / (بان کی مون ) / (تونی بلر ) و دیگر مردان مطرح جهان ثابت کند تا چه اندازه زنان فعالی چون شما ونیزخانم (آنگلا مارکل) می توانند در عرصه ی عمل از مردان عمل گراتر وتاثیرگزارتر باشند. /چشمان فرزندان نسرین ستوده به دنبال عملکرد انسانی کاترین آشتون وآنگلامارکل و دیگر زنان مقتدر ومتعهد جهان است.

با نهایت تشکر از خانم کاترین آشتون (مسئول سیاست خارجه ی اتحادیه ی اروپا)

سیروان عنایتی

خبرنگارپناهجو در ترکیه

عضو رسمی اتحادیه ی روزنامه نگاران جهان

(هشدارجدی به رسانه ها : دوستان وحامیان نسرین ستوده در هر منبع خبری وهر رسانه ای که باور به مسایل حقوق بشر دارید.این شکایتنامه تنها وتنها برای کمک به آزادی نسرین ستوده و در حمایت از خانواده ونزدیکان ایشان تنظیم شده است وملک انحصاری هیچ خبرگزاری نیست. لذا انتشار این شکایتنامه توسط هر منبع خبری که باور به آزادی نسرین ستوده ودر یک کلام حقوق بشر دارد نه تنها بلامانع بلکه ضروری وحیاتی است و در واقع زمانی می تواند اثرگزار باشد و دولت ایران را تحت فشار قرار دهد که در بیشترین رسانه ها انتشار یابد وخاطر نشان می شود برای آزادی نسرین ستوده وکمک به فرزندان بی پناه ایشان نیازی به اجازه گرفتن نیست . بنابراین هر ایرانی که این متن را به زبانهای آلمانی فرانسوی و انگلیسی ترجمه کند وتلاش نماید تا در اسرع وقت این شکایتنامه به دست کاترین آشتون و حتی آنگلا مارکل ودیگر مقامات برجسته ی جهان برساند بیش از خود نگارنده ی این مطلب به نسرین ستوده کمک نموده است !!!)

گزارش ارسال شده به پارس دیلی نیوز

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.