finland 01

بیانیه ی اضطراری به دولت فنلاند در حمایت از چند روزنامه نگار پناهجوی ایرانی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

finland 01

finland 01این بیانیه زمانی خطاب به مقامات ارشد دولت فنلاند به رشته ی تحریر در می آید که سازمان گزارشگران بدون مرز کشور فنلاند را در رده بندی کشورهای دموکراتیک ومعتقد به حقوق روزنامه نگاران به عنوان ممتازترین کشور جهان مورد ارزیابی قرار داده است و دولت فنلاند حمایت خود را از روزنامه نگاران وفعالین مطبوعاتی ایرانی نشان داده است…

متن بیانیه به شرح زیر است:

خطاب به دولت فنلاند – حامی همیشگی روزنامه نگاران – اعلام می کنیم تعدادی از روزنامه نگاران وفعالین مطبوعاتی ایرانی زیر فشار مستقیم وغیر مستقیم دولت ایران قرار دارند وبه حمایت بین المللی نیازمند هستند.

بدون هیچ تردیدی کشور فنلاند پرچم دار آزادی ودموکراسی است وبیش از دیگر کشورهای اروپایی گامهای موثری را برای مطبوعات آزاد برداشته است وبه همین جهت از کشور دموکراتیک فنلاند می خواهیم پناهندگانی که به نام آنها اشاره می شود را مورد حمایت خود قرار دهد.

با سپاس فراوان

گزارشگران پناهجو در ترکیه

اسامی به شرح زیر است:

در کشور ترکیه :

۱)مصطفی مظلومی سوئینی

وبلگ نویس و فعال مطبوعاتی وحامی اقلیتهای مذهبی است.

آقای سوئینی ۷ سال است در مرداب پناهندگی به سر می برد.دفتر کمیته ی گزارشگران از سازمان ملل وکشور فنلاند می خواهد برای دفاع از این مسیحی وبلاگ نویس تلاشهای گسترده ای را انجام دهد.

محل سکونت در ترکیه:

شهر کوتاهیه

تاریخ تولد:

۲۵/۲/۱۹۷۵

شماره کیس:

۳۸۵-۰۸c۰۳۱۰۹

۳)خدیجه موهبتی

خانم موهبتی از قلم به دستان وفعالین مطبوعاتی مسیحی است واز معدود قلم به دستان مسیحی می باشد که برای جلگیری از اعدام یوسف ندرخانی تلاشهای موثری را درترکیه صورت داده است وهم اکنون به حمایت فوری نیازمند است:

شهر اقامت در ترکیه:

نوشهیر

۴) سید خدر میر سدی

سید خدر میرسیدی روزنامه نگار واز فعالین حقوق بشر کرد است و از هواداران حزب دموکرات کردستان است.

این فعال مطبوعاتی به عنوان خبرنگار در رسانه های (تلویزیون کردکانال) و سایتهای (کردستان وکرد) و(روژهه لات تایمز فعالیت می کند.

پناهجوی نامبرده از سوی کمیتهی گزارشگران مورد حمایت قرار گرفت وپرونده ی ویث بنا به درخواست ما به کشور فنلاند داده شده است.

از کشور فنلاند در خواست می شود در اسرع وقت برای خروج اضطراری وی از ترکیه اقدام نمایند.

حوزه ی فعالیت:

مبارزه علیه رژیم به خاطر نقض حقوق فعالین مطبوعاتی

۵)شاهپور منبری

از وبلاگ نویسان مخالف رژیم ایران است که برای دفاع از حقوق اقلیتهای مذهبی (به ویژه مسیحیان) در کشور ترکیه فعالیتهای جدیدی را شروع نموده است. وبلاگ شاهپور منبری یکی از وبلاگهای شناخته شده است وبدون شک به حجمایت نیازمند است.

حوزه ی فعالیت:

وبلاگ نویسی علیه رژیم ایران برای دفاع از اقلیتهای مذهبی

۶)میر مرتضی قمری:

از مسیحیان فعال ایرانی است که به خاطر باور به مسیحیت ایمان خود را از طریق قلم خود به اثبات رسانده است.این فعال مسیحی تلاشهایی را در رسانه یی کردن مشکلات مسیحیان انجام داده است وبه حمایت نیازمند است.

حوزه ی فعالیت:

رسانه یی کردن مشکلات اقلیتهای مذهبی ورسوا نمودن دولت غیردموکراتیک ایران

۷)خانم مارال شریف پور

مارال شریف پور از فعالین مطبوعاتی از استان لرستان است و معترضین به نقض حقوق زنان وروزنامه نگاران است. هم اکنون در کشور ترکیه خود را به دفتر سازمان ملل معرفی نموده است و به حمایت بین المللی نیازمند است.

مارال شریف پور هم اکنون به یکی از شخصیتهای شناخته شده در مبارزه علیه رژیم ایران تبدیل شده است و بدون هیچ تردیدی در بازگشت به ایران از سوی رژیم فاشیست ایران تحت عنوان اقدام علیه امنیت ملی بازداشت وشکنجه خواهد شد وقطعا به اعدام محکوم می شود.

مشخصات این فعال مطبوعاتی :

متولد:

۱۰/۵/۱۹۸۲

شماره کیس در سازمان ملل متحد:

۳۸۵-۱۱C۰۸۲۸۹

شهر اقامت در ترکیه:

شهر کیسری

حوزه ی فعالیت:

مارال از معترضین به نقض حقوق فعالین حقوق بشر در استان لرستان بوده است وبرای دفاع از حقوق زنان لر اقدامات موثری انجام داده است.

این فعال حقوق بشر در انجمن زنان آذرمهردر کشور سوئد وانجمن سازمان حقوق بشر کرد اروپا مشغول به فعالیت است.

بنا به گزارشات رسیده به کمیته ی گزارشگران خانم مارال شریف پور در ترکیه هم دور جدیدی از فعالیتهایش را علیه رژیم ایران شروع کرده است وهمین ثابت می کند که فعالیت مطبوعاتی بخشی از هویت انسانی مارال است و به همین جهت کمیته ی گزارشگران همزمان از (یو.ان.اچ.سی.آر) ترکیه ودولت فنلاند می خواهند این فعال مدنی ایرانی را از وضعیت اسفباری که بدان دچار شده است نجات دهند.

۸)سیروان عنایتی

پناهنده ی نامبرده از روزنامه نگاران کرد ایرانی است که در تاریخ ۱۷/۶/۲۰۱۰ به عضویت اتحادیه ی روزنامه نگاران جهان (فدراسیون آی.اف.جی) درآمده است.

هم اکنون خبرنگار رادیو وب سایت کوردانه در ترکیه است و در بخش پناهندگی در این رادیو فعالیت می کند.

پدر وی اخیرا به خاطر فعالیتهای وی در ترکیه از سوی عوامل رژیم در شهر سنندج – ایران به طرز مشکوکی به قتل می رسد. روزنامه نگار نامبرده از معدودترین روزنامه نگارانی بوده است که اعتراضات گسترده یی را به خاطر مشکلات نسرین ستوده (وکیل توانای ایرانی)وپرستو دوکوهکی (همکار بی بی سی) در ترکیه به راه انداخته بودو متاسفانه تا کنون در چندین مورد با تلفن تهدید به ترور شده است.

فعالیتها در ترکیه:

سیروان عنایتی طی مدتی که در ترکیه بوده است با همکاری هفت فعال مطبوعاتی دیگر به نامهای (صلاح الدین عزیزیان – سیدخدر میرسیدی- ساناز غلامحسینی ایزدی – حمید ذوالقدر- ساسان مهری – آرش شریفی و فرزانه دارابی) یک تشکل پناهجویی تحت عنوان (انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه) را سازماندهی می کند ومتاسفانه با چند ماه فعالیت اعضای این انجمن وچندین تظاهرات در برابر سفارت ایران در ترکیه از سوی دولت ترکیه (به درخواست دیپلمات های ایران) در خطر دیپورت قرار می گیرند.

سندیکای اسرائیل تلاشهای این خبرنگار پناهنده ودیگر روزنامه نگاران فعال در بخش پناهندگی را ارج می نهند و از دفتر سازمان ملل متحد می خواهیم تا برای خروج اضطراری وی از ترکیه به کشور دموکراتیک فنلاند تلاشهای ارزشمند را انجام دهند.

در پایان خاطر نشان می کنیم که اخیرا فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران جهان (در بروکسل) در رابطه با وضعیت اسفبار سیروان عنایتی و چند روزنامه نگار شناخته شده ی دیگر نامه ای را برای دبیر کل سازمان ملل متحد نوشته اند وخواستار رسیدگی به وضعیت این خبرنگار شده اند وبه طور کامل گزارش تهدیدات تلفنی وی تشریح شده است.

تاریخ تولد سیروان عنایتی:

۱۱/۲/۱۹۸۴

شماره کیس:

۳۸۵-۱۰C۰۲۷۸۶

۹)دکتر بهمن توتونچی:

ایشان از روزنامه نگاران مستقل کرد هستند وبنا به خاطر فشار رژیم بر وی وخانواده ی ایشان سرانجان ناچار می شود خود را به دفتر سازمان ملل در عراق – شهر سلیمانیه معرفی کندو هم اکنون به حمایت بین المللی نیازمند است.

۱۰)علی طالبی:

وی از هواداران شاهزاده رضا پهلوی است که مدت ۱۶ سال است در ترکیه آواره است.این فعال سیاسی و قلم به دست ایرانی ۷ سال مورد شکنجه ی رژیم قرار گرفته است وهم اکنون به حمایت بین المللی نیازمند است. این فعال مطبوعاتی از طریق رسانه های وابسته به رضا پهلوی تلاشهای گسترده ای را در رسوا کردن رژیم ایران انجام داده است و به همین جهت در بازگشت به ایران از سوی عوامل رژیم دچار مشکل جدی خواهد شد.

۱۱)جمال خالدیان

از قلم به دستان حزب دموکرات کردستان ایران است وبا فعالیت مطبوعاتی علیه رژیم ایران در حزب نامبرده مبارزات انسانی خود را دنبال می کند.

پناهجوی نامبرده تا کنون ۱۵ ماه است در انتظار کشور ثالث نشسته است ومتاسفانه از سوی (یو.ان) هیچ کشوری برای وی در نظر گرفته نشده است ونیازمند به حمایت بین المللی است.

تاریخ تولد:

۱۷/۱/۱۹۷۸

شماره کیس:

۳۸۵-۱۰c۰۳۷۵۴

محل سکونت در ترکیه:

شهر نوشهیر

۱۲) بهروز خالدیان

از هواداران قلم به دست حزب دموکرات کردستان است و در ترکیه با فعالیت رسانه یی علیه رژیم ایران فعالیت می کند.

تاریخ تولد:

۱/۹/۱۹۸۶

شماره کیس:

۳۸۵-۱۱c۰۵۴۳۷

۱۳)یوسف آذرنیا

این پناهجو از کاسبکاران ایرانی بوده است و به خاطر مشکلات کنونی ایران دست به قلم برده است وفعالیتهای سیاسی جدیدی را شروع کرده است.

هم اکنون در شهر کوتاهیه ی ترکیه ساکن است وبه حمایت نیازمند است.

محل سکونت در ترکیه:

شهر کوتاهیه

تاریخ تولد:

۶/۸/۱۹۶۸

شماره کیس:

۳۸۵-۱۱c۰۸۲۱۵

۱۴)محمدی خدیری (اغله بوب)

از فعالین مطبوعاتی ایرانی است که حامی زنان بی دفاع ایرانی است وبا سازمانهای زنان فعالیت می کند. وی برای دفاع از مسیحیان فعالیتهای رسانه یی گسترده یی انجام داده است و پس از پذیرش از سوی (یو.ان) چند مورد تهدیدی تلفنی داشته است وناچار به فرار از ترکیه شده است.از تمامی کشورهای اتحادیه ی اروپا می خواهیم برای حمایت از محمد خدیری تلاش نمایند.

محل سکونت:

شهر کوتاهیه

۱۵)خدیجه موهبتی

خانم موهبتی از قلم به دستان وفعالین مطبوعاتی مسیحی است واز معدود قلم به دستان مسیحی می باشد که برای جلگیری از اعدام یوسف ندرخانی تلاشهای موثری را درترکیه صورت داده است وهم اکنون به حمایت فوری نیازمند است.

۱۶)شهاب طهمورسی نژاد

فعال مطبوعاتی وهوادار شاهزاده رضا پهلوی

این فعال مطبوعاتی از همکاران انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه است وبا قلم خود در راستای انهدام رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند.

محل سکونت:

شهر نوشهیر

تاریخ تولد:

۳۰/۸/۱۹۸۵

شماره کیس در سازمان ملل متحد

۳۸۵-۱۰c۰۲۱۱۱

۱۷)خانواده ی جمشید شریف ومعصومه راموز از هواداران حزب دموکرات کردستان هستند ومدت ۳ سال است در مرداب پناهندگی به سر می برند و به حمایت نیازمند هستند.

این خانواده از همکاران انجمن حمایت از پناهجویان ایرانی در ترکیه می باشند وبا فعالیتهای مطبوعاتی ورسانه یی علیه رژیم ایران در ترکیه فعالیت می کنند:

شهر اقامت:

خانم راموز وآقای شریف در شهر نوشهیر ترکیه ساکن هستند.

۱۸)غلامرضا موقتی مقدم

این فعال سیاسی از مخالفین رژیم ایران است وهم در ایران وهم در ترکیه با فعالیتهای رسانه یی علیه رژیم ایران فعالیت می کند.

محل سکونت:

شهر کوتاهیه ی ترکیه

۱۸)

دو برادر پناهجوی ایرانی که مشکل مذهبی داشته اند واز اقلیتهای مذهبی (علوی) هستند.

این پناهجویان به دلیل سیاست فاشیستی اسلامی حاکم در ایران ناچار به ترک کشور شده اند و۳ سال است منتظر حمایت سازمان ملل متحد هستند.

مشخصات این پناهجویان به شرح زیر است:

متولد:

۱۷/۹/۱۹۸۵

شماره کیس:

۳۸۵-۰۹c۰۰۷۸۳

تاریخ تولد:

۴/۴/۱۹۸۴

شماره کیس:

۳۸۵-۰۹۰۰۷۸۰

۱۹)کاکابرار علیمرادی

ایشان خبرنگار رادیو کوردانه هستندواین روزنامه نگار پیشتر پرونده ی وی به کشور نروژ داده شد اما از سوی سفارت این کشور مورد قبول واقع نشد.

به همین جهت از کشور فنلاند می خواهیم از این روزنامه نگار کرد حمایت کند:

محل سکونت:

شهر نوشهیر

شماره کیس:

۳۸۵۱۰c۰۰۹۸۵

۱۹)سلطان محمودخیرمحمد

سلطان محمود در سال ۲۰۰۷ از سوی (یو.ان) به عنوان پناهنده ی رسمی پذیریفته شده است ومتاسفانه تا کنون پرونده ی وی به کشور ثالث داده نشده است.

این پناهجو به خاطر مشکلات سیاسی واجتماعی از افغانستان فرار کرده است وهم اکنون به عنوان مترجم در سازمان آسام وپلیس امنیت شهر کوتاهیه مشغول به خدمت به پناهجویان این شهر است.

از دولت فنلاند وسازمان ملل می خواهیم برای خروج وی از تکیه به فنلاند اقدامات لازم را انجام دهند.

در این مورد در آینده دفتر کمیته ی گزارشگران نامه ی ویژه یی را برای آقای سلطان محمود به خانم لرزان مسئول بخش کشوری ارسال خواهد کرد وتمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا مشکل این دوست افغانی ما برطرف شود.

محل سکونت:

شهر کوتاهیه

شماره کیس:

۳۸۵-۰۵c۰۰۷۲۰

با سپاس فراوان

گزارشگران پناهجو در ترکی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.