1 may 2012

گزارش تصویری از اول ماه مه در پاریس

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

1 may 2012

1 may 2012

بنا به گزارش سندیکای ث.ژ.ت، امروز۷۵۰ هزار نفر در فرانسه به فراخوان ۵ سندیکای ث.اف.د.ت، ث.ژ.ت، اف.اس.یو، سولیدرویو.اس.ان.آ به مناسبت اول ماه مه ۲۰۱۲ روزهمبستگی جهانی کارگران پاسخ مثبت دادند ودر ۳۰۰ اجتماع وتظاهرات خیابانی شرکت کردند.

براساس این گزارش، کارگران، بازنشستگان و بیکاران؛ امروز نارضایتیشان راعلیه نابرابری های اجتماعی واعمال ریاضت اقتصادی به نمایش گذاشتند ونسبت به وضعیت فعلی و آینده جوانان ابراز نگرانی کردند.

حقوق بگیران، بازنشستگان وبیکاران با شرکت گسترده خویش در تظاهرات امروز، ضمن دفاع از اول ماه مه، تاریخ یک قرن مبارزه کارگران راارج نهادند و نشان دادند که به جناح راست و یا راست افراطی اجازه نخواهند داد این روز را به نفع خودشان مصادره کنند.

قابل یادآوری است که حزب سارکوزی (یو.ام .پ) امسال درآستانه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای اولین بار متینگی تحت عنوان- جشن کارواقعی- درپاریس برگزارکردو تمام نیروهایش را ازسراسر فرانسه بسیج کرد وبه پاریس کشاند. سارکوزی درسخنرانیش دراین مراسم ازجمله گفت: “پرچم های سرخ را پایین بکشید.”

درتظاهرات عصرامروز سندیکاهای فرانسوی درپاریس درپاسخ به جمله سارکوزی پلاکاردهایی با شعارزیرحمل می شد:

سارکوزی پرچم های سرخ به تو می گویند بروگم شو!

کمیته موقت برگزاری اول ماه درپاریس به روال سال های گذشته طی فراخوانی ایرنیان را به شرکت درتظاهرات سندیکاهای فرانسوی فراخواند.

دهها نفرازفعالان سیاسی، کارگری، زنان و…. دراین راهپیمایی شرکت کردند وضمن به نمایش گذاشتن همبستگی بین المللی، حمایت خویش را از مبارزات کارگران ایران در راه احقاق حقوق حقه شان اعلام کردند.

حمل تصاویر کارگران زندانی و پلاکاردهایی دردفاع از مبارزات کارگران، زنان و دانشجویان توسط تظاهرکنندگان ایرانی نظرخبرنگاران وعکاسان بیشماری را جلب کرد وانجام مصاحبه هایی با شرکت کنندگان و همچنین عکسبرداری های زیادی را به همراه داشت؛ به همین دلیل حضور شمار بسیاری از فرانسوی ها در کنار تظاهرکنندگان ایرانی، جلوه خوبی به اول ماه مه امسال بخشید.

پخش سرودانترناسیونال به دو زبان فرانسه و فارسی و سردادن شعارهای زیر به زبان فرانسه درمسیر راهپیمایی شور وحال خاصی در صف تظاهرکنندگان ایجاد کرد و حمایت آنهایی که در مسیر راهپیمایی بودند را به همراه داشت:

– سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران

– نه به جنگ

– فعالیت سندیکایی در ایران آزاد باید گردد

– زنده باد همبستگی جهانی

– زندان سیاسی آزاد باید گردد

– کارگر زندانی آزاد باید گردد

– آزادی وبرابری برای زنان

و………

 {gallery}/weekly.report/1_may_2012/{/gallery}

عکس : فرشاد فرح سا

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.