دعوت انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران برای تظاهرات روز زن

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

زنده باد هشت مارس

در آستانه روز جهانی زن

بیلان شرایط زنان در چهار گوشه جهان فاجعه باراست. قتل عام زنان در جنگ های داخلی و بین المللی (سوریه و لیبی و افعانستان ) ، زنان در بند (در ایران)، بد رفتاری و خشونت علیه زنان در اغلب کشورها نمونه هائی از این دست هستند.

در ایران ، بسیاری از فعالین حقوق زنان در زندان به سر می برند. اخیرا گزارشی از طرف کمیته گزارشگران حقوق بشر جهانی منتشر شده است که در آن نام بخشی از این زندانیان سیاسی و عقیدتی زن با ذکر اتهام و میزان حکم آنها آورده شده است. این گزارش هر چند کامل و همه جانبه نبوده اما دیدی کلی نسبت به حضور مبارزه زنان برای آزادی و بر ابری به جهانیان نشان می دهد و نشان می دهد که در این مبارزه بی امان، زنان از هر سنی و با هر گرایش فکری وجود دارند . دانشجویان، وکلا، مادران داغدار، فعالین ملل گوناگون ، بهاییان و دگراندیشان زن در بین آنها هستند.

زنان ایرانی همواره در مبارزات اجتماعی دردوره های مختلف فعال بوده و به خصوص این حضور زنان در انقلاب علیه شاه بسیار چشمگیر بوده است. پس از انقلاب نیر زنان هرگز مبارزه برای حقوق شان را رها نکرده و با مخالفت خود با زن ستیز ترین رژیم معاصر هزینه زیادی را پرداخته و برای بدست آوردن آزادی ، برابری وعدالت جان باخته اند واین مبارزه هم چنان ادامه دارد.

انجمن ما مبارزه زنان برای آزادی و برابری را ارج نهاده و پشتیبانی خود ازمبارزهء زنان برای آزادی و برابری در همهء زمینه ها را اعلام می دارد. ما همچون گذشته خواستار آزادی بی چون و چرای تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی هستیم و بویژه در هشت مارس، روز جهانی زن، همچنین خواستار آزادی تمامی زنان زندانی هستیم که با اعمال قوانین تبعیض آمیز و ضد زن اسلامی «محکوم» شده اند و در زندان و یا زیر «اعدام» بسر می برند.

.

نه به زندان، شکنجه و اعدام

نه به تمامیت نظام زن ستیز جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی

انجمن ما از همه ایرانیان آزاده دعوت می نماید تا برای مشارکت در

تظاهرات پنجشنبه هشتم مارس 2012 از ساعت 17 در میدان ناسیون، مابین بولوار ولتر و خیابان فوبورگ سنت آنتوآن، پاریس گرد هم آییم .

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران – پاریس

adpoi@hotmail.fr

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.