thumb

جلسه سخنرانی‌ آقایان عمادی، بهنود و مزروعی در هامبورگ

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

thumb

thumbروز جمعه موّرخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ نشستی در شهر هامبورگ با موضوعیت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و سوریه با دو منظر داخلی‌ و خارجی‌ و بررسی جایگاه مدیریت داخلی‌ در تشدید اثرات تحریمها، با حضور آقایان مسعود بهنود، علی‌ مزروعی و دکتر مهرداد عمادی برگزار شد. این نشست که با دعوت گروه ۲۲خرداد هامبورگ صورت پذیرفت، از آنجا که به مسائل ۲کشور، ایران و سوریه، میپرداخت توانست پذیرای میهمانان ایرانی‌،آلمانی‌ و چندی از علاقه مندان از سوریه و یمن باشد.

در پانل اول آقای دکتر عمادی ( مشاور اقتصادی اتحادیهٔ اروپا) به تشریح تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و سوریه پرداختند و نقاط اشتراک و افتراق هر دو را بر شمردند.
ایشان به هفت پروژه اشاره کردند که به خاطر تحریم‌ها نیمه کاره مانده و عدم سود آوری سرسام آوری را به حکومت ایران تحمیل کرده است.

بنا به گفته ایشان تفاوت عمده ی تحریم‌های ایران و سوریه ( که به نوعی با داشتن تجربه تحریم‌های ایران بهینه سازی شده است)، اختلاف بر سر تحریم سیستم و تحریم افراد می‌باشد.
در بخش بعدی جناب آقای مزروعی ( نماینده اصلاح طلب مجلس ششم) به تبیین اثرات مدیریت در افزایش و کاهش فشار تحریم‌ها بر مردم پرداختند.
به زعم ایشان فشار اقتصادی موجود بر جامعه بیش از آنکه حاصل مستقیم تحریم‌های خارجی‌ باشد ( که این نیز صرفاً به علت اتخاذ سیاست‌های اشتباه کشور بود است)، حاصل سؤ مدیریت و استفاده نکردن کشور از سرمایه‌های انسانی‌ خود می‌باشد. در واقع تحریم‌های خارجی‌ به نوعی عامل فرعی اوضاع اسف بار امروز است.

در پانل دوم جناب آقای بهنود ( روزنامه نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتمأعی) به عوامل تاریخی‌ و فرهنگی‌‌ای اشاره کردند که مدیران ارشد ما را از یادگیری و عبرت گرفتن از گذشتگان خود باز می‌‌دارد.
در ادامه ایشان همگان را دعوت به اتفاق بر یک خواست مشترک که همانا صندوق رای می‌‌باشد، کردند.
بنا به باور ایشان بر سر مواضع ایدئولوژی نه میشود توافق کرد و نه اصلا ضرورتی به این امر می‌باشد. فصل الخطاب همگان میبایست  صندوق رای و تلاش برای برگزاری یک انتخابات آزاد باشد.

در بخش بعدی دکتر  موساب طاهان فعال سیاسی و عضو کنگره ملی‌ سوریه   به تشریح شرایط اجتماعی و ژئوپلیتیک سوریه پرداختند و اوضاع واقع در سوریه را مفصلا به سمع حضار رساندند.

در بخش پایانی کارشناسان برنامه به سوالات و شبهات حضار پاسخ دادند و در مواردی به توضیح بیشتر گفت‌های قبلی‌ خود پرداختند.

گروه ۲۲ خرداد – هامبورگ

www.22khordad-Hamburg.com

01

02

03

04

05

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.