solidarity 01

قطعنامه اجلاس همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

solidarity 01

solidarity 01هم میهنان آزادیخواه

تمامی گرفتاریهای کنونی مردمان ایران در عرصه ی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی و زیست محیطی و غیره ناشی از وجود نظام استبدادی ولایت فقیه و قانون اساسی پر از تبعیض و تناقض آن با اصول حقوق بشر، دمکراسی و اصل جدایی نهاد دین از نهاد دولت و حکومت است . تجربه حاکمیت رژیم جمهوری اسلامی ایران به مدت بیش از سه دھه، بار دیگر اصلاح ناپذیر بودن رژیمهای “مذھبی” و” تامیت گرا ” همچون حکومت ” کلیسا و پاپ ھا” در قرون وسطی را به اثبات رسانده است.

نظام جمهوری اسلامی ایران مانع اصلی تحقق خواسته های انسانی برابری طلبانه و دمکراتیک مردمان ایران میباشد وتنها با گذر از کلیت این نظام و تدوین قانون اساسی مبتنی بر منشور جهانی حقوق بشر و میثاق های آن است که میتوان، جهت نهادینه کردن دمکراسی در یک نظام نامتمرکز که برمردمسالاری و بر جدایی دین از حکومت استوار باشد دست یافت.

نظام جمهوری اسلامی ایران، همانند تمامی نظامهای ” تمامیت خواه ” به رأی آگاھانه و آزادانه مردم اعتقاد و اتکاء ندارد. ” رأی گرفتن ” از مردم را بمعنی تجدید ” بیعت ” تلقی کرده و از” انتخابات ” جهت فریب ناآگاهان و تزیین چهرهء بیرونی رژیم بھره برداری میکند. “انتخابات آزاد و منصفانه” در نبود پیش شرط های آن و با وجود این رژیم انحصارطلب و تامیت گرا، ملعبه ای بیش نیست و تنها پس از گذر از نظام ولایت فقیه و استقرار دمکراسی و فراهم شدن پیش شرط ھای لازم میباشد که “انتخابات آزاد” معنی و مفهوم خواهد یافت.

ما اعتقادات و باورهای مذهبی را امری شخصی و خصوصى میدانیم۔ لذا خواهان جدایی کامل نهاد دین از نهاد دولت و حاکمیت هستیم.

ما مخالف مجازات اعدام، جرم سیاسی وعقیدتی و مدافع رفع هر گونه تبعیض جنسیتی، ملیتی، دینی ودگراندیشى هستیم، واز مبارزات و جنبش اعتراضی کنونی زنان، ملیتھا و اقوام، کارگران و زحمتکشان، دانش آموزان وفرهنگیان، دانشجویان و دانشگاھیان در تحقق خواسته های اقتصادی، صنفی – سیاسی شان حمایت می کنیم.

ما خواستار جدایی نهاد دین از نهاد دولت و حاکمیت و خواھان سیستمى دموکراتیک٬ غیر متمرکز مبتنی بر منشور حقوق بشر، در به تحقق رسانیدن برابری حقوق سیاسی٬ اجتماعى و فرهنگی همه ملیتها و اقوام (فارس، ترک، بلوچ، عرب، ترکمن، کُرد، لر و …) که مجموعاً ” ملت” ایران را تشکیل میدھند ھستیم۔

ما برای تدوین و تأمین قوانینی که حقوق برابر زن و مرد در همه زمینه ها را تأمین نماید، پایبندی مان را بر کنوانسیون ۱۹۷۹ مجمع عمومى سازمان ملل(CEDAW ) اعلام می کنیم.

ما سیاست ها و عملکرد ضد محیط زیست رژیم در خشکاندن دریاچه ها، رودخانه ھا، سدسازی های بی برنامه، نابود کردن جنگلها و مراتع کشور و ھمچنین تخریب و نابودی میراث فرهنگی کشور را محکوم می کنیم. ما از تلاش های افراد ونهادها در حفظ محیط زیست و پاسداری از میراث فرهنگی کشورمان حمایت می کنیم.

“پروژه اتمی ” جمهوری اسلامی ایران ماجراجویانه و درراستای سیاستھای تنش آفرینی سیاسی، تروریسم و مسابقه تسلیحاتی رژیم در منطقه میباشد۔ ما نظام جمھوری اسلامی ایران را عامل اصلی فراهم کردن انگیزه حمله نظامی به ایران می دانیم و ضمن محکوم کردن سیاستهای تحریک آمیز آن، با ھر نوع حمله نظامی به کشورمان مخالفت میکنیم۔

ما خواهان تعامل با تمام ملل جهان بر اساس منافع مردمان ایران هستیم و از پیوند شفاف میان جنبش ھای دمکراسی خواه و حقوق بشر در سرتاسرجھان حمایت می کنیم. ما طرفدار حمایت نهادهای بین المللی، حقوق بشری و نهادهای دمکرات از مبارزات دمکراسی خواهی و حق طلبانه مردمان ایران هستیم.

ھم میھنان آزاده؛ گذر از نظام جمهوری اسلامی ایران، نیازمند همفکری و همکاری همه جانبه نیروهای دمکرات، آزادیخواه، وتبعیض ستیز و سکولارکه معتقد به برپایی یک نظام سیاسی مناسب با ساختار اجتماعی متکثر و متنوع کشور ایران هستند، میباشد.

همبستگی بر اساس اصول فوق، که اتحاد عمل حداکثری افراد و جریانات سیاسی را تأمین می نماید، ھمبستگی ای گسترده و فراگیر بمثابه مرکز ثقل مبارزات سیاسی، مدنی، اجتماعی و فرهنگی بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

ما برای شکل گیری و ایجاد این همبستگی تلاش می کنیم و در راستای چنین تلاشی، همگی آزادیخواهان و تبعیض ستیزان ، نهادهای دمکراتیک و طرفدار حقوق بشر را در این بُرش تاریخی حساس به همبستگی فرامیخوانیم

شورای منتخب اجلاس همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران

۲۶ ژانویه ۲۰۱۲

Hambastegyiranian4dh@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.