faramarz dadres_01

رمزگشایی ترور فیزیک‌دان ایرانی، مسعود علیمحمدی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

faramarz dadres_01

faramarz dadres_01فرامرز دادرس / پژوهش‌گر و کارشناس اطلاعاتی

مسعود علیمحمدی، ایرانی‌، پنجاه ساله، دکتر در فیزیک‌، استاد دانش‌گاه تهران، در ساعت هفت و پنج دقیقه بامداد ‌روز سه‌شنبه، بیست و دوم دی ماه 1388 خورشیدی، برابر با دوازدهم ژانویه 2010 میلادی، در برابر خانه‌اش در خیابان قیطریه خیابان سهیل کوچه مهر سوم غربی، بر اثر انفجار بمب کشته شد. شدت انفجار به حدی زیاد بود که تا شعاع دقیقن هفت‌صد متری شیشه‌های خانه‌ها وخودرو‌ها شکسته شد.

همسر دکتر مسعود علیمحمدی، نخستین کسی بود که با شنیدن صدای انفجار به بالین شوهرش شتافت و می‌گوید: «نیمی از صورت همسرش در اثر شدت انفجار از میان رفته بود.»

از سوی عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام شد: «صبح سه‌شنبه، یک استاد دانش‌گاه به نام مسعود علیمحمدی هنگامی که قصد سوار شدن به خودرو خود را داشته با انفجار موتور مجاور خودرو کشته شده است.» معاون دادستان تهران از پی‌گیری‌های قضایی و امنیتی برای شناسایی و بازداشت عامل یا عاملان این بمب گذاری خبر داد.

قاضی فخر‌الدین جعفرزاده، سرپرست دادسرا در امور جنایی گفت: «به احتمال زیاد بمبی که به یک دست‌گاه موتورسیکلت در مقابل خانه آقای علیمحمدی بسته شده بوده به وسیله ریموت، از راه دور کنترل و منفجر شده است. ‌وی می‌افزاید، بمب منفجرشده در یک موتورسیکلت جاسازی شده و به فاصله یک متری از درب ورودی منزل استاد مسعود علیمحمدی از اساتید دانش‌گاه تهران، به یک درخت بسته شده بود و بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد این بمب از فاصله بسیار نزدیک با این استاد دانش‌گاه و به‌وسیله کنترل از راه دور منفجر شده است».

به پیوست مقاله‌ای را ملاحظه خواهید کرد با نام «‌رمز گشایی ترور فیزیک‌دان ایرانی، مسعود علیمحمدی»، کاری از فرامرز دادرس، پژوهش‌گر و کارشناس اطلاعاتی و از هم‌کاران رادیو کوچه، در هشت بخش که به چگونگی این رخ‌داد پرداخته است.

فایل پی‌دی‌اف را از این‌جا دانلود کنید.

منبع : رادیو کوچه

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.