alireza saboori_01

کجایند مدعیان سیاسی و حقوق بشری ایرانی در خارج ازکشور؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

alireza saboori_01

alireza saboori_01امین موحدی

علیرضا صبوری که در جریان وقایع بعد از انتخابات ،از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و پس از بهبودی نسبی‌ از کشور خارج و به عنوان پناهنده در آمریکا به سر میبرد ،در تاریخ ۲۶ دی‌ ماه و در شهر بوستون آمریکا در تنهایی جان باخت. برای علیرضا صبوری و صبوری‌هایی‌ مینویسم که دوران سخت پناهندگی را میگذرانند و بسیاری از آنها در تنهایی‌ خویش جان میدهند و سخنی از آنها در میان نیست .

من از پناهنده گانی صحبت نمیکنم که پس از درگیریهای جناحی داخل حاکمیت ،با میلیونها دلار پول از ایران به آمریکا یا اورپا آمده اند .

من از پناهنده گانی صحبت می‌کنم که پس از سال‌ها مبارزه و تحمل آسیب‌های جسمی‌ و روحی‌ فراوان از کشور خارج شده اند و حتا سلامشان نیز پاسخ داده نمی‌شود.

آنها که در مرگ کسانی‌ چون ندا آقا سلطان و….ودر فراق زندانیان سیاسی، در وب سایت‌ها و رسانه‌‌های دیداری و شنیداری مویه میکنند و میکردند ،و افسوس میخوردند و میخورند که به دلیل دوری از آنها ،نتوانسته اند کمکی‌ به آنها بکنند ،بغل گوش خودشان “صبوری” می‌میرد!

آنها که حتا در سوگ ترور یک پاسدار ،که دانشمند هسته ای اش !می‌نامند و معلوم نیست که خود رژیم کشته است یا بیگانگان ،بیانیه های مرثیه گونه میسرایند و “تسلیت مفت” صادر میفرمایند ،چگونه است که در مرگ غریبانه این پناهنده ایرانی، قفل بر زبان زده اند ؟میدانید چرا؟ چون این تسلیت ،مفت نخواهد بود و هر آنکه تسلیت بگوید ممکن است پناهده ای‌ از وی بخواهد در زمان حیات پناهنده گان به داد آنها برسند نه در سوگ آنها مرثیه سرایند.

چرا آنها که مسئولیت مرگ یک پاسدار رابر عهده آمریکا میاندازند ،در خصوص مرگ این پناهنده دولت آمریکا را مسئول نمی‌دانند ؟آیا غیر از این است که دولت آمریکامسئول حفظ جان پناهندگان ساکن در آمریکا،خصوصاً پناهندگان بیمار میباشد؟

مسئولیت مرگ اینچنینی این پناهنده و هر پناهنده دیگری در آینده ،در وهله اول متوجه خود ما ایرانیان می‌باشد که برای پوشش پناهندگان اینچنینی عملا هیچ کاری نمی‌کنیم و در وهله دوم بر عهده دولتی است که آنها را به عنوان پناهنده می‌پذیرد.

برای عدم تکرار این تراژدی ،و پایان دادن به زندگی‌ تراژیک صبوری‌ها ،باید آستینها را بالا زد و به شکل گسترده ،علاوه بر ایجاد حق برای آنها ،از حقشان نیز دفاع نمود.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.