tabarzadi_01.jpg

پدر ابوالفضل طبرزدی :ما از هیچی نمی ترسیم جز خدا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

tabarzadi_01.jpg

tabarzadi_01.jpgپدر ابوالفضل طبرزدی، فعال حقوق بشر و دانشجوی ممتاز که در حال حاضر در زندان کارون اهواز است، با اظهار تاسف از اینکه چهارشنبه دادستان اهواز با خروج چند ساعته فرزندش از زندان برای امتحان مقطع فوق لیسانس موافقت نکرده است، وی گفت:« امیدوارم بالاخره با خروج چند ساعته فرزندم از زندان موافقت شود، او فقط می خواهد امتحان بدهد. من خیلی دنبال اجازه این کار بودم اما تا کنون فقط جواب منفی شنیدم. او که جنایتکار نیست.»

ابوالفضل طبرزدی، ۲۴ ساله و دانشجوی مهندسی عمران و برادر زاده حمشت الله طبرزدی در تاریخ ۲۸ آذر سال ۸۹ توسط نیروهای امنیتی در منزل پدریش بازداشت شد. او به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تماس با رسانه های خارج از کشور به ۱۵ ماه حبس تعزیری در دادگاه بدوی اهواز محکوم شد که دادگاه تجدید نظر آن را به ۹ ماه حبس تقلیل داد. این فعال حقوق بشر در تاریخ ۲۶ مهرماه امسال برای اجرای حکم به زندان کارون اهواز منتقل شد. در دوره بازجویی این زندانی از او خواسته شده تا اغراق کند که با عمویش، حشمت الله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران در ارتباط بوده است.

رضا طبرزدی با اظهار گلایه از اینکه فرزند تیزهوشش باید در گوشه ای از زندان کارون اهواز جوانیش را طی کند، گفت:« بچه ام در زندان لاغر شده است. آخر وقتی مهندس شاگرد اول با هوش ۱۵۰ باید به زندان برود، آن هم زندان کارون اهواز، طبیعتا خیلی سخت است. ولی واقعا ابوالفضل برای چه باید در زندان باشد؟ چه گناهی کرده است؟ او فقط فعال حقوق بشر بود و دنبال گرفتن مرخصی، ملاقات و این قبیل کارهای حشمت الله طبرزدی، عمویش که در زندان رجایی شهر کرج است. »

پدر ابوالفضل طبرزدی و بردار حشمت الله طبرزدی با اشاره به اینکه نمی توان هر کسی را به دلیل عقیده اش به زندان انداخت، گفت:« هر کسی عقیده ای دارد. پسرم در دادگاه هم گفته که من طرفدار موسوی هستم، موسوی را دوست دارم، کروبی را.. عمویش را هم دوست دارد. اینها که افراد بیگانه نیستند، از همین خود داخل کشور هستند. موسوی، نخست وزیر دوره جنگ بوده و کروبی روحانی که همه پشت سرش نماز می خواندند. حالا جوانی اگر اینها را دوست داشته باشد باید به زندان برود. به جای اینکه از نیروی جوانی او استفاده شود، تشویق شود باید برود جای مثل زندان کارون اهواز تا پژمرده شود!»

رضا طبرزدی در خصوص وضعیت فرزندش در زندان کارون اهواز فقط گفت:« من زمان شاه هم زندان دیده بودم اما الان خیلی سخت است. مسائلی را در ملاقات ها می بینم که سخت است، هم برای من و هم برای مادرش. ولی چه بگویم، باید تحمل کنیم و صبر کنیم. ابوالفضل بی گناه است. او فقط دنبال کارهای عمویش بود. آخر کسی که وقتی من به ملاقاتش می روم مدام می گوید بابا آمپول، کپسول و قرص برای بقیه زندانی ها بیاور، جایش در زندان است! من خودم ۹۰ ماه در جبهه بودم، پزشک هستم. اکنون در محرومترین منطقه اهواز به نام “شلنگ آباد” مطب دارم اما وقتی ابوالفضل را می دیدم غبطه می خوردم که چقدر کارش درست تر از من است. مطمئنم آه این بچه همه کسانی که او را به زندان انداخته اند بیچاره می کند.»

پدر این زندانی عقیدتی در خصوص درخواستش از مقامات قضایی ایران هم گفت:« من از بودن پسرم در زندان معترضم چون بی گناه است. اما می خواهم که واقعا آنچه که در قانون نوشته شده است رعایت شود. همان قوانینی که برای زندانیان داریم اجرا شود. ما یکماه است که او را فقط کابینی می بینیم.»

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.