باز هم جرس و کلمه؛ این بار در خصوص درج نامه محمد نوری‌زاد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

nourizad_0101.jpgشهرام فریدونی

با نگاهی به عملکرد گذشته سایت‌های جرس و کلمه، خیلی سخت نیست که انسان به این نتیجه برسد که این دو سایت (و البته دیگر سایت‌هایی که ریشه در رژیم ج. ا دارند)، چگونه تا توانسته‌اند با خبرهایی که می‌توانسته به شکلی برای گروه اکبر رفسنجانی و محمد خاتمی خوشایند نباشد با شیوه‌های بسیار غیراخلاقی برخورد کرده، با استفاده تکنیک‌های ضد «کش آمدن» تمام سعی خود را درجهت «زهرگیری» از خبر به خرج داده‌اند.

نامه یازدهم محمد نوری‌زاد حاوی سوالات صریح و بی‌پرده‌ای از محمد خاتمی است.

با نگاهی به عملکرد گذشته سایت‌های جرس و کلمه، خیلی سخت نیست که انسان به این نتیجه برسد که این دو سایت (و البته دیگر سایت‌هایی که ریشه در رژیم ج. ا دارند)، چگونه تا توانسته‌اند با خبرهایی که می‌توانسته به شکلی برای گروه اکبر رفسنجانی و محمد خاتمی خوشایند نباشد با شیوه‌های [دور از اخلاق حرفه‌ای] برخورد کرده، با استفاده تکنیک‌های ضد «کش آمدن» تمام سعی خود را درجهت «زهرگیری» از خبر به خرج داده‌اند و از بکار بردن هیچ کدام از روش‌های زیر نیز روگردان نبوده‌اند:

منعکس نکردن خبر

ناقص درج کردن خبر

دیر درج کردن خبر

کوتاه درج کردن خبر از لحاظ زمانی( دیر منعکس کردن و زود برداشتن اخبار مهم) برای رفع تکلیف و گرفتن «زهر» مطلبی که مجبور به درج آن بوده‌اند.

این سایت‌ها (دست کم جرس و کلمه) در این میان، و بعد از آخرین جریان دستکاری و ناقص درج کردن نامه قبلی نوری‌زاد که در آن به خاتمی هم اشاره شده بود، با اعتراض شماری از ایرانیان، از جمله خود بنده مواجه شدند که با بالا گرفتن آنها و درج اعتراضات در سایت‌های مختلف نظیر خودنویس و خبرنت و ….به زنگ خطری برای این عزیزان تبدیل شد که یکی از نتایجش اصلاح خبر دستکاری شده نوری‌زاد (البته به صورت بسیار ناشیانه) بود!

امروز که اینترنت و رسانه‌های آزاد به ما امکان تاثیرگذاری در جریانات را می‌دهند، بر تک‌تک ما ایرانیان است که با چشمان باز و هوشیاری کامل، رفتار این سایت‌ها را زیر ذره‌بین بگذاریم و مراقب باشیم که این سایت‌ها به قوانین نوشته و نانوشته مطبوعاتی و اخلاقی گردن بگذارند، و آنها را در خصوص خبررسانی زیر پا نگذارند.

منبع : خودنویس

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.