khamenei_04

آن سَبو بِشکَست

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

khamenei_04

khamenei_04مهدی سامع

مستبدان و ستمگران برای تحمیق و چپاول مردم فقط به دستگاه سرکوب متکی نیستند. آنان کم و بیش با توسل به دستگاههای ایدئولوژیک و تبلیغ و ترویج گُفتمانهای ارتجاعی، سَدهای سِتَبری در مقابل جریان آگاهی بخش ایجاد می کنند. خمینی و جانشین او با تمام توان از ابزار تحمیق برای تامین امنیت حاکمیت دینی استفاده کرده و می کنند. گرچه در استفاده از این ابزار خامنه ای ادامه دهنده راه و روش خمینی است، اما نحوه و ابعاد استفاده خامنه ای بسیار بیشتر و سازمانیافته تر از خمینی است.

نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی*، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی** و مجمع جهانی اهل بیت*** همراه با صدها نهاد وابسته و سایت اینترنتی به اضافه هزاران انجمن و هیات مذهبی در دوران مرجع خودخوانده شیعیان جهان، آیت الله سید علی خامنه ای سازمانیابی شده است. تمامی این نهاد به طور مستقیم توسط بیت ولی فقیه مدیریت می شود.

در ماه گذشته دو کنفرانس به وسیله این نهادها در تهران و مشهد برگزار شد.

پنجمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت بود که در شامگاه چهارشنبه ۲۳ شهریور به‌کار خود پایان داد. در پایان این اجلاس بیانیه‌ای قرائت شد که در بخشی از آن که به دادگاه مُتَهمان به ترور رفیق حریری مربوط است آمده است:«شرکت‌کنندگان در اجلاس حمایت قاطع خود را از مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان اعلام نموده و تأکید می‌کنند که این جنبش به‌عنوان خط مقدم مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و مقاومت در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی، هم این‌که آماج هجوم عروسک‌های خیمه‌شب بازی غرب قرار دارد که در دادگاهی بی‌ارزش و فرمایشی تلاش می‌کنند مقاومت اسلامی را تحت فشار قرار دهند».

خامنه ای یک روز قبل از پایان این اجلاس در دیدار با شرکت‌کنندگان این اجلاس با استثنا کردن دیکتاتوری بشار اسد در سوریه گفت:«حرکتهای اسلامی اخیر در مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن از الطاف الهی است و موضع ما حمایت از این حرکتها و تقویت آنهاست و امیدواریم این حرکتهای اسلامی منجر به قطع کامل سلطه دشمنان اصلی یعنی صهیونیستها و آمریکا شود».

در رویدادی دیگر نخستین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی به عنوان یکی از فعالیتهای «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» در روز شنبه ۱۲ شهریور با مدیریت علی اکبر ولایتی در تهران برگزار شد. در این نشست تعدادی از سرکردگان رژیم همراه با تعدادی از عوامل خامنه ای در کشورهای خاورمیانه که از آنان به عنوان «نخبگانی» یاد شده، شرکت داشتند.

خامنه ای در این اجلاس با بیان خطوط اساسی دیدگاههایش در مورد بهار عربی گفت:«شعارها و اصول باید تنقیح و با مبانی و محکمات اسلام تطبیق داده شوند. استقلال،‌ آزادی،‌ عدالتخواهی، تسلیم نشدن در برابر استبداد و استعمار، نفی تبعیضهای قومی و نژادی و مذهبی، نفی صریح صهیونیزم. اینها ارکان نهضت‌های امروز کشورهای اسلامی است و‌ همه برگرفته از اسلام و قرآن است….هرگز به آمریکا و ناتو و به رژیمهای جنایتکاری چون انگلیس و فرانسه و ایتالیا که زمانی دراز سرزمین شما را میان خود تقسیم و غارت کردند اعتماد نکنید؛ به آنها سوء ظن داشته باشید و لبخند آنها را باور نکنید؛ پشت این لبخندها و وعده‌ ها، توطئه و خیانت نهفته است….نگذارید الگوهای لائیک یا لیبرالیسم غربی، یا ناسیونالیسم افراطی، یا گرایشهای چپ مارکسیستی خود را بر شما تحمیل کند…دموکراسی لائیک و در مواردی ضد مذهب غربی با مردمسالاری اسلامی که متعهد به ارزشها و خطوط اصلی اسلامی در نظام کشور است، هیچ نسبتی ندارد….سخن از بیداری اسلامی، سخن از یک مفهوم نامشخص و مبهم و قابل تأویل و تفسیر نیست؛ سخن از یک واقعیت خارجی مشهود و محسوس است که فضا را انباشته و قیامها و انقلابهای بزرگی را پدید آورده و مهره‌های خطرناکی از جبهه‌ دشمن را ساقط کرده و از صحنه بیرون رانده است. با این حال، صحنه همچنان سیّال و نیازمند شکل دادن و به سرانجام رساندن است…هدف نهایی باید «امت واحده اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی» باشد».

در این سخنان راهبرد ولی فقیه برای مداخله در انقلابهای کشورهای عربی با صراحت ترسیم شده و برای مهندسی کردن ایجاد «امت واحده اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی» رهنمود داده شده است. در ضمن خامنه ای که در ولایتش با استبداد مذهبی و آپاتاید کامل جنسیتی، قومی و مذهبی تعریف می شود عوامفریبانه صحبت از «تسلیم نشدن در برابر استبداد و استعمار، نفی تبعیضهای قومی و نژادی و مذهبی» می کند.

روزنامه الزمان بین المللی در شماره روز ۲۸ شهریور خود در باره این نشست می نویسد:«یک منبع ایرانی دیروز به الزمان فاش ساخت که کنفرانس بیداری اسلامی که در تهران برگزار شده، هدفش وحدت احزاب و جنبشهای شیعه در کشورهای عربی و اسلامی تحت رهبری ایران است. این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت که از نخستین تصمیمات این کنفرانس این است که درخواست رئیس‌جمهور فلسطین محمود عباس از سازمان ملل برای اعلام کشور فلسطینی را رد ‌کند و وقتی که این طرح به سازمان ملل ارائه شود ایران علیه آن رأی خواهد داد….شرکت‌کنندگان مطلع شدند که کمکهای مالی ایران از هم‌اکنون از طریق هیأت رئیسه این کنفرانس بر اساس التزام به تصمیمات و میزان اجرای آنها، به احزاب و جنبشهای آنان خواهد رسید.

این افقی است که سید علی حامنه ای برای آینده بهار عربی ترسیم می کند و گماشتگان خود را ملزم به مداخله برای تحقق آن می کند. صرف نظر از این که انقلابهای کشورهای عربی کدام مسیر را طی کنند و چه نیروهایی ابتکار عمل را در دست گیرند، اکثریت تحلیل گران و مفسران سیاسی بر این باورند که بهار عربی مسیر جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه را نخواهد رفت. اما از آن مهم تر این که افقی که خامنه ای ترسیم می کند برای مردم ایران یک فاجعه بزرگ به وجود آورده و زنان و مردان کشور ما با پرداخت هزینه های گَزاف افق دیگری را در چشم انداز قرار داده اند که بیش از همه ولی فقیه از آن وحشت دارد و برای همین در هر فرصت به آن می تازد و با صرف بودجه های کلان میارزه مردم ایران برای آزادی و حاکمیت غیر دینی را سرکوب می کند. اما واقعیت این است که همه تلاشهای سرکوبگرانه با شکست مواجه شده و هر روزنه کوچک منجر به فوران خشم انباشت شده مردم می شود.

دلایل شکست خامنه ای برای تحقق افقی که ترسیم می کند بسیار است. جنبشها و قیامهای دمکراسی خواهی مردمی طی سالهای اخیر با شعار ضد ولایت فقیه، چشم اندازی که مردم در مقابل خود قرار داده اند را به بهترین شکل مشخص می کند. در اعماق جامعه هم جریان گریز از حکومت دینی به صورتهای مختلف شکل گرفته است. واکنشهایی که محصول مستقیم حاکمیت مذهبی است. دو اظهار نظر از نزدیک ترین افراد به ولی فقیه نشان می دهد که در اعماق جامعه نیروی گریز از ولایت چگونه انباشت می شود.

ابراهیم بیانی، معاون اطلاعات سپاه فجر در استان فارس می گوید:«تحقیقات ارتش سایبری سپاه پاسداران نشان می‌دهد که کاربران اینترنت در تهران در روز عاشورا از نظر مراجعه به سایتهای غیراخلاقی در میان ۱۸۲ کشور جهان در رتبه نخست قرار گرفته‌اند». (خبرگزاری دولتی فارس، جمعه ۴ شهریور ۱۳۹۰) وی اضافه می کند:«با این آمار تکان دهنده چگونه ممکن است با وجود ماهواره‌ها دیگر انگیزه‌ای برای حضور جوانان در مساجد، روزه گرفتن و انجام فریضه امر به معروف باشد».

به گزارش خبرگزاری حکومتی مهر، محمدتقی مصباح یزدی شامگاه چهارشنبه ۲۳ شهریور، در مراسم آغاز سال تحصیلی «موسسه امام خمینی» گفت:«طلبه‌ای که تا پاسی از شب پای اینترنت می‌نشیند و مشغول برنامه‌ های غیرعلمی آن است و یا مشغول دیدن فیلمهای تلویزیون است و نماز صبحش قضا می‌شود کجا مورد توجه امام زمان است و نور چشم او محسوب می‌شود».

با چنین اعترافاتی به نظر می رسد که ولی فقیه نظام بهتر از هرکس می داند که آن سَبو شِکسته است و حاکمیت دینی در ام القرای آن به تاریخ سپرده خواهد شد.

زیر نویس:

*سازمان تبلیغات اسلامی در گذشته توسط احمد جنتی، محمود محمدی عراقی، و قبل از آن توسط شورایی اداره شده است. در تاریخ سوم مهرماه سال ۱۳۸۰ از طرف خامنه ای، آخوند سیدمهدی خاموشی به ریاست این سازمان منصوب گردید. http://www.ido.ir/

**مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف نزدیک شدن پیروان مذاهب اسلامی به منظور ایجاد بین الملل اسلامی و به بیان دقیق تر متحد کردن نیروهای بنیادگرای اسلامی به دستور خامنه ای تشکیل شده است. در ماده اول اساسنامه این نهاد نوشته شده:«مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که از این پس در این اساسنامه مجمع تقریب نامیده می شود، مؤسسه ای است اسلامی، علمی، فرهنگی و جهانی که به دستور حضرت آیت الله خامنه ای، ولی امر مسلمین در سال ۱۳۶۹ هجری شمسی تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی مستقل است و طبق مقررات این اساسنامه اداره می شود.» اولین گردهمایی این مجمع در آبان ۱۳۸۲ در دانشگاه تهران برگزار شد. http://www.taqrib.info/persian/

***مجمع جهانی اهل‌بیت که ویژه سازماندهی نیروهای شیعی طرفدار ولایت فقیه در سراسر جهان است، در سال ۱۳۶۹ با نظر سید علی خامنه‌ای تاسیس شد. مرکز چاپ و نشر مجمع جهانی اهل‎ بیت تاکنون بالغ بر ۴۰۰ عنوان کتاب به ۲۱ زبان و در صدها هزار نسخه به چاپ رسانده است.

http://www.ahl-ul-bayt.org/fa.php

منبع: نبرد خلق شماره ۳۱۵، جمعه ۱ مهر ۱۳۹۰(۲۳ سپتامبر ۲۰۱۱)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.