cherik fadaii 01

رنسانسی دیگر در سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت)

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

cherik fadaii 01

cherik_fadaii_01سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، به عنوان عضوی از جنبش چپ و کمونیستی ایران، خواهان برقراری جمهوری دمکراتیک- فدرال با سمت گیری سوسیالیستی به جای رژیم استبدادی جمهوری اسلامی می باشد. سازمان در راه برقراری حکومتی که آزادانه و به صورت مسالمت آمیز انتخاب شده باشد تلاش می کند. این هدف وسیعاً مورد پشتیبانی مردم ایران است. و برای دستیابی به آن، فدائیان بر ارزش های دموکراتیک و سوسیالیستی تکیه می کنند.

نبردی سرنوشت ساز

رنسانسی دیگر در سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت)

پیش بسوی سازماندهی مجدد!

زنده باد سوسیالیسم!

کمیته مرکزی سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت)

مبارزان فدائی!

همرزمان و آزادیخواهان!

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، یکی از بزرگترین وارثان جنبش انقلابی فدایی است، که در سالهای آخر دهه ۴٠ خورشیدی در پیکار علیه دیکتاتوری شاه با آرمان آزادی و سوسیالیسم تولد یافت. جنبشی که هدف پایدار آن مبارزه درراه رهایی کارگران و زحمتکشان، تأمین استقلال کشور، صلح، آزادی، و عدالت اجتماعی برای مردم و پیشرفت اقتصادی ایران بوده است. آرمان جنبش فدایی و سازمان، سوسیالیسم بود و هست، و سازمان ما در راه برانداختن بهر ه کشی از انسان و برای دست یابی به نظام سوسیالیستی مبارزه می کند. از اینرو سوسیالیسم علمی، تئوری راهنمای عمل سازمان می باشد. سازمان ما نظریه های مارکس، انگلس، لنین و دیگر تئوریسین های کمونیست را ارج نهاده و از کاربست پویای این نظریات و تلاش برای تکوین و تکامل آن مدافعه می نماید.

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، سازمانی کمونیستی و مدافع سوسیالیسم و یکی از گردان های سیاسی طبقه کارگر ایران و بخشی از جنبش جهانی کمونیستی کارگری می باشد. سازمان ما برای متحد و متشکل کردن مردم ایران علیه امپریالیسم جهانی و جمهوری اسلامی مبارزه می کند. ما سازمان را بخشی از جنبش چپ کمونیستی ایران و پیکار آن را بخشی از مبارزه تاریخی جنبشهای انقلابی ایران در طول بیش از ١٠٠سال در راه صلح، آزادی، عدالت اجتماعی و سوسیالیسم می دانیم.

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، در مبارزه ای که هم اکنون در نظام سرمایه داری جهانی میان کار و سرمایه در جریان است، در اردوی کار مبارزه می کند. سازمان ما جامعه ی طبقاتی و تبعیضات بیدادگرانه ناشی از استیلای نظام سرمایه داری را مغایر شأن و شخصیت انسانی می داند و علیه آن پیگیرانه مبارزه می کند. بر همین پایه ما دفاع از منافع کارگران و زحمتکشان شهر و روستا، روشنفکران و همه ی مزدبگیران و کارورزان جسمی و فکری جامعه معاصر، همچنین زنان، جوانان، و اقلیت های ملی و مذهبی را جان مایه ی برنامه  خود می دانیم. از نظر سازمان نیل به سوسیالیسم در گرو تأمین حاکمیت زحمتکشان و ارتقاء نقش طبقه کارگر در رهبری آن می باشد.

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، در طی چهار دهه پیکار خود فراز و نشیب هایی بسیار را پشت سر گذرانده. سازمان ما اکنون با درس آموزی از تجارب “انقلاب ۵٧” و مرزبندی با دیدگاه هایی که منجر به حمایت سازمان از رژیم سرمایه سالار، مستبد، ضددمکراتیک و ارتجاعی جمهوری اسلامی گردید و نیز با بهره گیری از تجارب ناشی از انهدام “اردوگاه سوسیالیسم” و ختم راه “سوسیال دموکراسی” به دریوزگی سرمایه داری و تحولات چپ در عرصه بین المللی، می کوشد برنامه، سیاست و عمل خود را منطبق با واقعیات جامعه و جهان امروز تنظیم نماید.

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، در راستای باور به ارزش های انسانی و عموم بشری، خواهان تأمین منافع ملی و استقلال کشور، صلح و برقراری سوسیالیسم می باشد. به نظر ما دموکراسی و عدالت اجتماعی در پیوند تنگاتنگ با هم قرار دارند. ما به پیوند دیالکتیکی عدالت اجتماعی با رشد اقتصادی، معتقد هستیم. سازمان ما خواهان صلح پایدار جهانی، زدایش جنگ از حیات بشریت و خلع سلاح همگانی است.

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، دفاع پیگیر از استقلال کشور و منافع ملی را با دفاع از مناسبات برابرانه و برادرانه میان همه ی ملل جهان وظیفه خود می شمارد. سازمان مدافع حقوق بشر بمعنی واقعی آن و بر همین پایه، علیه هرگونه ستم ملی، طبقاتی، جنسی، نژادی، مذهبی و عقیدتی مبارزه می کند. در شرایط جهان امروزی، حفظ محیط زیست و ممانعت از مداخلات زیان بار در طبیعت زیست را، یکی از اهداف  بزرگ بشریت بحساب می آورد. این هدف یکی از آماج های اصلی برنامه های سازمان است. از اینرو، از همبستگی بین المللی در دفاع از صلح، محیط زیست، مبارزه علیه نظام اقتصادی غیرعادلانه جهان کنونی و سلطه گری کشورهای پیشرفته سرمایه داری و تلاش عمومی برای رعایت همه جانبه حقوق انسانها و تحقق دموکراسی و عدالت اجتماعی دفاع نموده و از مبارزات آزادی خواهانه و عدالت خواهانه  مردم سایر کشورها حمایت می کند.

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، در راه تحقق ارزش هایی مذکور پیکار می کند و سوسیالیسم را به عنوان آرمان والای خود که تجسم چنین ارزش ها و تمایلات انسانی است، می داند. به باور سازمان، سرمایه داری سرمنشاء ستم طبقاتی، بی عدالتی، بهره  کشی غارتگرانه از طبیعت، جنگ و بیکاری توده ای و منشاء بسیاری از نابسامانی ها و ناهنجارهای اجتماعی است. سرمایه داری در آستانه  ی قرن بیست و یکم آشکارا ناتوانی خود را در پاسخ گویی به معضلات بشری که خود موجد بسیاری از آنها بوده است، نشان می دهد. ما سوسیالیسم را که در آن انسان در مرکز توجه قرار دارد، به عنوان یک ضرورت برای حل این معضلات می دانیم.

سوسیالیسم نظامی است انسانی و دمکراتیک، که در آن رشد آزادانه و همه جانبه ی انسان تأمین می گردد و انسان ها از فرصتها، حقوق و ارزشهای برابر برای بهره مندی از مواهب زندگی برخوردار می شوند. از نظر سازمان، جامعه سوسیالیستی، جامعه ای است برپایه ی سیستم خودگردانی، دموکراسی وسیع سیاسی و اقتصادی با حداکثر مشاورت و مشارکت مردم، جامعه ای همبسته و صلح جو. سوسیالیسم برای سازمان، نه غایت تاریخی، بلکه مبارزه ای هدفمند برای فرارفتن از مناسبات سرمایه داری است و بر همین اساس، مبارزه برای تحقق نظام سوسیالیستی را نه کار فردا، بلکه وظیفه  امروز خود می داند. تحقق سوسیالیسم علاوه بر مبارزه سیاسی، به کار فکری- هنری مداوم و دراز مدت نیاز دارد. سازمان، همزمان با مبارزه برای سوسیالیسم، برای اشاعه و نهادینه شدن اندیشه  دموکراسی، عدالت خواهی، برابری حقوق زن و مرد، تنظیم رابطه ی انسان با طبیعت در جامعه نیز مبارزه می کند.

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، به عنوان عضوی از جنبش چپ و کمونیستی ایران، خواهان برقراری جمهوری دمکراتیک- فدرال با سمت گیری سوسیالیستی به جای رژیم استبدادی جمهوری اسلامی می باشد. سازمان در راه برقراری حکومتی که آزادانه و به صورت مسالمت آمیز انتخاب شده باشد تلاش می کند. این هدف وسیعاً مورد پشتیبانی مردم ایران است. و برای دستیابی به آن، فدائیان بر ارزش های دموکراتیک و سوسیالیستی تکیه می کنند. سازمان مخالف جدی هر گونه برتری طلبی جنسی و یا ملی بوده و طرفدار ساختن دنیای مبتنی بر پایه ی همکاری بین المللی و همزیستی مسالمت آمیز میان ملت ها و میان فرهنگ های مختلف می باشد. سازمان نگرانی خود را نسبت به آینده ی این سیاره  پنهان نمی کند.

سازمان‌فداییان‌خلق‌ایران‌(اکثریت‌)، به جهت ماهیت طبقاتی و جهان بینی خود، سازمان پیگیرترین میهن-پرستان ایران و معتقد به انترناسیونالیسم پرولتری است و برای تأسیس انترناسیونال کارگری جدید بر محور اتحادیه های کارگری و مستقل از دولت با مشارکت احزاب کارگری، کمونیست ها، سوسیالیست های چپ، و چپ های کارگری آزاداندیش و باورمند به مبارزه طبقاتی و سوسیالیسم علمی بعنوان نظامی اجتماعی و قابل دسترس، تلاش می ورزد.

به نظر سازمان، انترناسیونالیسم کارگری تنها آلترناتیو مناسب در مقابل جهانی سازی سرمایه است،و شعار” کارگران جهان متحد شوید” هنوز هم یگانه شعاری است که می تواند کارگران و زحمتکشان جهان را به مقابله با سرمایه داری و پروژه جهانی سازی آن و انباشت سرمایه و تشدید استثمار برانگیزاند. میهن پرستی و انترناسیونالیسم دو خصلت بهم پیوسته و مکمل یکدیگر سازمان است. سازمان از رزم تاریخی، از حقانیت انقلابی و از آماج های انسانی، میهن پرستانه و انترناسیونالیستی جنبش کمونیستی ایران پیگیرانه و تا به آخر پاسداری می کند، میراث آن را میراث خود می شناسیم. سازمان ما با تمام نیرو در راه نزدیکی، بسط همکاری و اتحاد عمل و تأمین وحدت همه پیروان سوسیالیسم علمی در حزب واحد طبقه کارگر ایران پیکار می کند.

آنچه گفته شد، گزیده عناوین و عصاره آمال و آرمانهایی است که جنبش فدایی بر مبنای آنها پا به عرصه سیاسی نهاد. متاسفانه، با گذشت کمتر از یک دهه از تولد جنبش فدائی، سلول ارتجاعی و مخرب بیگانه به جان جنبش فدایی وارود شد. نفوذ و شکل گیری افکار و اندیشه های انحرافی بورژوایی در میان برخی از رهبران آن، جنبش فدائی را دچار انحرافات و انشعابات متعددی ساخت. تا جایی که حتی پیروان نظریات خرافی بورژوایی، بمنظور تبدیل جنبش فدایی به زانده بورژوازی، به تقلب در تشکیل اولین کمیته مرکزی و اولین انشعاب در سازمان چریکهای فدائی خلق ایران به دو سازمان «اکثریت» و «اقلیت» دست بردند و در ادامه اقدامات تخریبی خود، با اعمال انواع محدویتها و فشارهای نهان و آشکار برعلیه کمونیستهای درون سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)، اغلب آنها را به انفصال و جدایی از سازمان خود مجبور ساخته و از اوایل سالهای ٧٠ شمسی بتدریج بر ارگانهای رهبری سازمان مسلط شدند. در پاسخ به همه اقدامات تخریبی و ضدکمونیستی رهبری بورژوایی، خودخوانده و غیرقانونی، کمونیستهای سازمان، با اتکاء بر اصول سوسیالیسم علمی و با الهام از آمال و آرمانهای بنیانگذاران، شهدا، قهرمانان و مبارزان فدایی، به تشکیل کمیته مرکزی جدید اقدام نمودند.

کمیته مرکزی جدید، به عنوان نماینده نظریه سوسیالیسم علمی، در راه پیروزی در مبارزه با هر نوع اپورتونیسم، تجدیدنظرطلبی، انحراف و نفوذ عناصر ارتجاع امپریالیستی در درون سازمان…(اکثریت)، طرد نیروهای نفوذی بورژوازی از صفوف سازمان، بازسازی و بازگرداندن این سازمان کمونیستی به صفوف نیروهای چپ و دمکرات کشورمان را عاجل ترین وظیفه خود اعلام کرد.

کمیته مرکزی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) در تاریخ ۵ شهریور ١٣٩٠ برابر با ٢٧ / ٨ / ٢٠١١ پلنوم خود را تشکیل داد قرارهایی پیرامون سیاستهای جاری سازمان، مسائل تشکیلاتی و مبرمترین مسائل امروز تصویب کرد. مصوبات پلنوم کمیته مرکزی و نشانی ارگان مرکزی، متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

پیش بسوی سازماندهی مجدد!

زنده باد سوسیالیسم!

کمیته مرکزی سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت)

تاریخ پنج شنبه ١٠ شهریور ١٣٩٠ ١ سپتامبر ٢٠١١

نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما، یاری رسان کمیته مرکزی در انجام وظایف خود خواهد بود.

نشانی پست الکترونیکی کمیته مرکزی:

komitehmarkazi@yahoo.com

۱۰ شهریور ۱۳۹۰ ۱۵:۳۹

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.