koorosh zaim 03

پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

koorosh zaim 03

koorosh_zaim_03کورش زعیم

… برای عملی شدن این مسئولیت خطیر و تاریخ ساز، یعنی زدودن دروغ از ارکان حکومتی که بدبختانه در طول زمان در تار و پود زندگی اداری ما رخنه کرده است، دروغ بایستی از فرهنگ جاری ما ایرانیان زدوده شود. مجلس نمایندگان می تواند در این امر بزرگ ملی پیشگام باشد و نشان دهد که بهترین سیاست راستی و درستی است که سرچشمه نیکی و پاکی است.

برای افزودن یک تبصره به ماده ۶۹۸ قانون مجازاتهای اسلامی

تقدیم به: ریاست مجلس شورای اسلامی در ایران

رونوشت: ریاست کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی

رونوشت: ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی

سروران گرامی:

ما ایرانیان بخوبی می دانیم که سرچشمه همه پلیدی ها دروغ است. دروغ عامل فساد، عامل خشونت و نیز عامل خیانت به ملت و خیانت به کشور است. ایرانیان راستین دروغ را بزرگترین گناه می دانستند و کسانی که امور کشور را بدست داشتند هرگز به ملت دروغ نمی گفتند. ما ایرانیان امروز که صدها سال است از این آیین نیکو دور افتاده ایم، و در زمان حاضر بیش از هر دوران دیگر در تاریخ کشور به این بلا گرفتار آمده ایم، باید تلاش کنیم همانند نیاکانمان دروغ و ریا و نادرستی را از ذهن مردم، بویژه از ذهن مسئولان کشور بزداییم

مجلس شورا که تعریف هموندی در آن نمایندگی مردم است، باید شایسته ترین سازمان مردم نهاد در کشور باشد، زیرا مسئولیت قانونگذاری کشور و نظارت بر اجرای آن را بر عهده دارد، و بنابراین بزرگترین و مهمترین مسئولیت را برای دستیابی به خودسروری، سربلندی و پیشرفت کشور دارد. برای عملی شدن این مسئولیت خطیر و تاریخ ساز، یعنی زدودن دروغ از ارکان حکومتی که بدبختانه در طول زمان در تار و پود زندگی اداری ما رخنه کرده است، دروغ بایستی از فرهنگ جاری ما ایرانیان زدوده شود. مجلس نمایندگان می تواند در این امر بزرگ ملی پیشگام باشد و نشان دهد که بهترین سیاست راستی و درستی است که سرچشمه نیکی و پاکی است.

برای اینکه بتوان دیگران را به گرویدن دوباره به این سرشت راستین ایرانیان برانگیزانیم و این باور را که کشور ما فقط با زدودن دروغ می تواند دوباره راه خوشبختی، پیشرفت و سربلندی را بپیماید، به مجلس شورای اسلامی در ایران پیشنهاد می شود که تبصره زیر به قانون مجازاتهای اسلامی افزوده گردد:

ماده واحده

پیشنهاد می شود که طی یک طرح یک فوریتی، تبصره زیر به ماده ۶۹۸ قانون مجازاتهای اسلامی افزوده شود:

«تبصره: هر کس عالماً و عامداً و در مقام رسمی در هر یک از قوای سه گانه و نهادهای مختلف رسمی کشور، گزارش ها و اظهارات دروغ و خلاف واقع به مطبوعات و رسانه ها، و یا به مقامات رسمی، بدهد و یا در سخنان و سخنرانی های خود در جلسات رسمی یا مجامع رسمی بیان کند، و چنانچه عمل مرتکب مشمول مجازات سنگینتری بر طبق قوانین کشور نباشد، به اشد مجازات قانونی مقرر در این ماده محکوم خواهد شد. افزون بر آن، مرتکب برای بار نخست به انفصال موقت به مدت سه سال و در صورت تکرار به انفصال دائم از مشاغل دولتی محکوم خواهد شد.»

امیدواریم که پیشنهاد بالا، که ویرایش قضائی نامه من به عنوان «پیشنهاد برای تصویب لایحه دروغ زدایی» که در تاریخ یکم آذر ۱۳۸۸، تقدیم مجلس کرده بودم است، مورد توجه جدی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد و نمایندگان با تصویب آن وفاداری خود را به منافع کشور و مصالح ملت نشان دهند.

با گرامیداشت،

کورش زعیم

ششم شهریور ۱۳۹۰

برای خواندن نامه ۱ آذر ۱۳۸۸، به پیوند زیر مراجعه شود:

http://www.kouroshzaim.org/DetailsData.asp?IDdata=71

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.