amin movahedi 01

یک روز را به نام ملت سوریه نامگذاری کنیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

amin movahedi 01

amin_movahedi_01.jpgامین موحدی

با مرور تاریخ در برهه ای از اواخر قرن ۲۰ تا به حال ، کم کم متقاعد شده بودیم که” حماسه” واژه ای‌ است که به تاریخ پیوسته و جایی‌ در عصر حاضر ندارد و نخواهد داشت . اما مطابق آنچه که در طول نزدیک به شش ماه مبارزات خستگی ناپذیر ملت سوریه شاهد آن بوده وهستیم چنین نتیجه میگیریم که اعتقادمان به پایان عصر حماسه ، اعتقاد باطلی بوده است.

شجاعت و تداوم مبارزه یک ملت در مصاف با استبداد مرگبار” اسد” از آغاز عصری جدید خبر میدهد که در آن، حماسه و از خود گذشتگی برای رسیدن به آزادی، تعریفی دوباره می یابد.

هم اکنون ،ملت سوریه در حال دادن درس شجاعت به همه جهانیان و به ویژه ملت‌های تحت ستم می‌باشد .اگر نگوییم که چنین ملتی در طول نیم قرن گذشته نظیری نداشته اما میتوانیم به جرات ادعا کنیم که آنها کم نظیرند .

آنها هر روز با قامتی استوار چون باد بان‌های بر افراشته ،نسیم آزادی را بیشتر از روز قبل در آغوش میگیرند تا کشتی مجروح و ستمدیده سوریه را به سوی ساحل نجات هدایت کنند.

باد بانهای بر افراشته و خونین ملت سوریه، نه تنها باعث افتخار ملت عرب و نیز ملل خاور میانه گشته اند بلکه مایه افتخار بشریت نیز شده اند،تا جایی که می‌توان گفت :این ملت سوریه نیست که لایق آزادی باشد بلکه این “آزادی” ست که برازنده ملت سوریه می‌باشد و باید به ملتی که اینچنین بی‌ محابا به خاطر آن مبارزه می‌کند به خود ببالد.

این ملت سوریه نخواهد بود که در فردای رهایی باید به آزادی افتخار کند بلکه این “روح آزادی” ‌ست که فردا به ملت سوریه افتخار خواهد نمود .

ملت سوریه در نبرد ملی‌ و میهنی خود برای رسیدن به دموکراسی‌ ،هیچ کاری را “انجام نشده” باقی‌ نگذاشته و نخواهد گذاشت ،آنها بدون توجه به حمایت یا عدم حمایت جهانیان، براه خویش ادامه میدهند .لذا اکنون که آنها چیزی از ما نمیخواهند و توقعی از ما ندارند ، این ما هستیم که باید به وظیفه خویش در قبال این ملت سزاوار عمل نماییم .دراین مسیرشایسته است ، صاحبان قلم و رسانه‌، یکروز را به نام ملت سوریه نام گذاری کرده و در این روز از شجاعت درد مندانه ملت سوریه با مردم خویش سخن گویند .

ملت سوریه ، تنها متعلق به چهار چوب جغرافیایی بنام سوریه یا خاور میانه نیست ، این ملت فقط به اعراب تعلق ندارد ،بلکه متعلق به همه جهان و بشریت میباشد و ما باید افتخار کنیم به اینکه در قبال چنین ملتی ،پذیرای مسئولیت گردیم.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.