bahaii_01

جوان‌های بهایی حاضر نیستند به دروغ خودشان را مسلمان جلوه دهند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

bahaii_01

bahaii_01شیرین فامیلی

عبدلکریم لاهیجی به رادیو فردا می گوید «پیروان آیین بهایی همچنان بر دینشان پافشاری می کنند،  و جوان های آنها حاضر نیستند حتی برای نام نویسی در دانشگاه و یا در دبیرستان به دروغ خودشان را مسلمان جلوه دهند.»

لاهیجی: در گذشته من خودم بارها و بارها  در گروه های کاری حقوق بشری شرکت داشتم و به کرات می شنیدم که جمهوری اسلامی در موضع گیری های مختلفی می گفت که «ما با مردمی که بهایی هستند کاری نداریم، آنها هم شهروند ایرانند. فقط با رهبری آنان مشکل داریم چرا که آنها اقدام به تبلیغ مذهبی می کنند.»

در همین رابطه دیدید که تعداد زیادی از مسئولان جامعه بهایی را کشتند. طی سال های اخیر هم همه آن هفت نفر را به زندان انداختند و الان بیش از سه سال است که آنها در زندانند.

دیدید که آنها را به ۲۰ سال زندان محکوم کردند، مطابق معمول به اتهام فساد در روی زمین و جاسوسی و اتهاماتی از این دست.

آقای لاهیجی، اتهاماتی که به بهائیان زده شده است، فساد و فحشا و تبلیغ از طریق جاذبه های جنسی و تاثیر همجنس گرایی بوده است. فکر می کنید که چرا چنین اتهاماتی را مطرح می کنند؟

مدتی است که این سیاست رسمی دولت جمهوری اسلامی است. وقتی محمدجواد لاریجانی به عنوان مسئول حقوق بشر قوه قضائیه به طور علنی و رسمی اعلام می کند که بهائیت یک فرقه است و ما با فرقه ها مبارزه می کنیم، یعنی اینکه هم ابعاد آزار و اذیت رسمی و دولتی و قانونی را گسترش می دهند و هم جواز هر گونه اذیت و آزاری را از ناحیه مردم درباره بهائیان صادر می کند.

این است که می بینیم که اموال آنها را می گیرند، مزرعه هاشان را خراب می کنند، قبرستان هاشان را خراب می کنند. بچه هاشان از تحصیل محرومند، چه در دبیرستان و چه در دانشگاه و بعد که آنها خودشان در خانه هایشان گروه های آموزشی دایر می کنند، به آن خانه ها هم حمله می کنند و آنها را هم می بندند و وسایلشان را هم توقیف می کنند.

الان دیگر در حوزه سیاسی – فرهنگی هم عناوین جدیدی را برای اینکه این اذیت و آزار را توجیه کنند، پیدا می کنند.

به آنها انواع و اقسام اتهام ها را می زنند. اگر در گذشته اتهام هایی با عنوان جاسوسی و ارتباط با اسرائیل وجود داشت الان دیگر اتهاماتی عمومی مثل مواردی که شما نام بردید، برای به قول خودشان «اباحه خون و اموال بهاییان» به آنها نسبت می دهند.

این به معنای آن است که خون و اموال و جان و سلامتی بهائیان مباح است و هر کسی می تواند نسبت به آنها تعرض کند.

همان طور که شما در سخنانتان به آن اشاره کردید، پیگیرد و بازداشت بهائیان در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است. شما علت این مسئله را در چه می بینید؟

مسئولان جمهوری اسلامی می پنداشتند که با این گونه فشارها تعداد زیادی از بهائی ها را ناگزیر به توبه و انابه می کنند و آنها هم از مذهبشان برمی گردند.

حتما می دانید که از بعد از روی کار آمدن احمدی نژاد ، مسئله امام زمان و ظهور امام زمان و این قضایا خیلی تشدید شده است و یک سیاست کلی جمهوری اسلامی را در بر گرفته است.

بخصوص اینکه پیروان آیین بهایی همچنان بر دینشان پافشاری می کنند،  و جوانهای آنها حاضر نیستند حتی برای نام نویسی در دانشگاه و یا در دبیرستان به دروغ خودشان را مسلمان جلوه دهند.

بنابر این اینها می بینند که در این حوزه هم شکست خورده اند. این است که یک سیاست جدیدی را برای ایجاد آزار و اذیت و اعمال فشار بیشتر در قبال جامعه بهایی در پیش گرفته اند.

درباره همه گروه ها، چه سیاسی، چه مذهبی، چه عقیدتی و چه فکری در ایران دیدیم که هر جا که جمهوری اسلامی ایران نمی تواند در برخورد آزادانه فکر و اندیشه پیروز باشد، چماق تکفیر را به حرکت در می آورد و همه را متاسفانه، مورد حمله قرار می دهد.

آمار کشته و زخمی و مصادره اموال و اذیت و آزاری که  در طی سه دهه گذشته به بهائی ها وارد می شود، روز به روز رو به افزایش بوده و هست.

منبع : جامعه­ ی دفاع از حقوق بشر در ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.