jalal ijadi 02

بودجه کلان برای فریب مردم و تخریب میراث تاریخی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

jalal ijadi 02

Idjadiمیراث تاریخی سرزمین ما و اغلب منابع طبیعی وزیست محیطی ایران در دوران جمهوری اسلامی بشدت ضربه خورده و شاید میزان این ویرانگری ها در هیچ دوره تاریخی سابقه نداشته است. برای این رژیم آنچه مهم است، سوء استفاده از منابع مالی کشور و حفظ قدرت سیاسی مذهبی استبدادی است. باین منظور در کنار اسلحه و چماق برای سرکوب مردم وآزادیخواهان، حکومت تمامی رسانه ها وابزار تبلیغاتی خود را بکار گرفته تا مردم را در نادانی نگه دارد.

از جمکران امام زمان و زیارت قبور تا سینه وزنجیر زنی ، از روضه خوانی تا سفره انداختن و قرآن روی سر گذاشتن، همه وهمه در خدمت تحکیم این نظام و ایدئولوژی آپارتاید آنست. در بودجه ۵۳۹ هزار میلیارد تومانی سال ۹۰ جمهوری اسلامی هزینه بسیار بالائی برای تبلیغات مذهبی خرافی در نظر گرفته شده است. سایت دولتی راسخون مینویسد: طبق قانون برنامه پنجم سال ۱۳۹۰ برنامه در جهت “تعمیق ارزش های اسلامی وباورهای دینی به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان میرسد”.

“همین‌طور در ارتباط با مصلاها و مساجد در سال ۱۳۸۹ حدود ۱۱۰ میلیارد تومان مصوب شد که در سال ۱۳۹۰ به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است یعنی حدود ۵ برابر.” بعلاوه، خبر زیر نیز بیان اختصاص دادن هزینه سنگین برای تبلیغات گوناگون مذهبی دولتی میباشد. در اینجا خبر کامل را می اوریم تا خود خواننده به اعماق این سیاست ویرانگر توجه کند. ایرنا در خبر ۲۸/۰۴/۱۳۹۰ موضوع را چنین بیان می کند:

“معاون ارتباطات و پشتیبانی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: سه هزار و ۱۰۰ مرکز قرآنی شامل یکهزار و ۸۰۰خانه قرآنی روستایی و یکهزار و۳۰۰موسسه قرآنی در سراسر کشور فعالیت می کنند.»

روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر به نقل از سید محمد مهدی بحرالعلوم افزود:«برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در این مراکز از روخوانی تا دروس تخصصی مثل تجوید، حفظ و روانخوانی و دورهای تربیت معلمی نیز برگزار می شود. وی درباره توسعه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های کشور اظهارداشت: تفاهم نامه اولیه با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها انجام شده که در حال نهایی شدن برای استفاده از ظرفیت‌های دو طرف برای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها است و تفاهم نامه‌ای نیز با وزارت بهداشت ذرمان و آموزش پزشکی برای فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی منعقد شد که این دو فعالیت در دانشگاه‌های کشور در دست اقدام است. معاون ارتباطات و پشتیبانی سازمان دارالقرآن الکریم گفت: «در بحث نهضت قرآن آموزی در بین نیروهای مسلح و وزارت دفاع با توجه به تصویب منشور توسعه فعالیت‌های قرآنی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، ساز و کارهای جدید به وجود آورده است». وی اضافه کرد: «برای ماه مبارک رمضان مراسم جزء خوانی قرآن و حضور در نمایشگاه بین المللی قرآن در دستور کار داریم»او ادامه داد: «بخش شناخت و استعدادهای درخشان قرآنی، راه اندازی مجمع خیرین قرآنی، آموزش‌های دوره‌های تخصصی قرآن در تربیت مدرس، ممتحن و داور قرآن، برنامه قرآنی دهه فجر، تکریم چهره‌های قرآنی موفق کشور وصدور مجوز برای موسسات قرآنی از مهم‌ترین برنامه این معاونت تا پایان سال جاری است». وی با بیان اینکه در حوزه نظارت بر چاپ و نشر قرآن فعالیت مستمر داریم افزود: «در طول سال هیات‌هایی را برای بازرسی و نظارت در سراسر کشور اعزام می‌کنیم که اکنون نیز چندین هیات در کشور در حال بازرسی، نظارت و بررسی از فعالیت‌های موسسات قرآنی هستند»

داوری با شما خواننده است. در جامعه ایران با این همه فقر و بیعدالتی وبا این همه نیازمندی های فرهنگی واجتماعی به چنین سیاست زشتی احتیاج نیست. چنین کارزار سازمان یافته که هدفش تبلیغات مذهبی شیعه و رواج خرافات دینی اسلام می باشد، در واقع هدف ایجاد حمایت فعال نسبت به حاکمان مستبد وفاسد کنونی رادنبال می کند. در دوره بودجه یکساله بر پایه گفتار فوق، برای اجرای این طرح، هزینه های زیر را باید چنین در نظر گرفت:

بودجه ساخت و گرداندن ۳۱۰۰ مرکز قرآنی

بودجه تربیت مدرس وداور قرآن وچاپ قرآن

بودجه برای آموزش روخوانی و حفظ قرآن

بودجه فعالیت قرآنی در دانشگاه

بودجه تدارک مسابقات و اجرای آن

بودجه برگزاری نمایشگاه بین المللی

بودجه هیات بازرسی ونظارت

بودجه اداری و پرسنلی ورسانه ای.

در زمانی که این همه پول برای فریب مردم بکار می اید، میراث طبیعی، تاریخی  وفرهنگی ما زیان می بیند. خلیج فارس و دریای خزر و دریاچه ارومیه وزاینده رود آلوده می شوند و در بحران ژرف حیاتی قرار می گیرند. روند تخریب تخت جمشید، ویران نمودن خانه فردوسی و مجسمه های این شاعر حماسه سرا، به ویرانی کشاندن آتشکده آناهیتا، وروند تخریب وسرقت صدها اثر دیگر، جانکاه است وهمه وهمه نشانه دشمنی این حکومتگران شیعه با تاریخ ما می باشد. گزارش خبرگزاری مهر از وضعیت کنونی مسجد جامع اصفهان خود بهترین روایتگر بی توجهی ها و بیانگر اقدامات تخریبی شدیدی در این مسجد است که از زمان موشک اندازی زمان جنگ با عراق تا کنون سابقه نداشته و آسیب های شدیدی را به بزرگ ترین و نفیس ترین مسجد تاریخی ایران وارد آورده است.

jame_ispahan_01

نظر کارشناسان بر آن است که مسجد هزار ساله جامع اصفهان به عنوان مهمترین مسجد تاریخی ایران که بر آن لقب کلکسیون معماری ایرانی اسلامی  را گذاشته اند دچار تخریبی تدریجی اما گسترده شده است. در این حکومت اگرچه به دلایل مختلف بسیاری از میراث فرهنگی و طبیعی ایران دستخوش بی توجهی وویرانی گردیده، اماباید بیان کرد که اقدامات تخریبی در مسجد جامع اصفهان افزایش یافته است.

jame_ispahan_02

در دهه ۱۳۵۰ خورشیدی، کاوشهای باستان شناسان نشان داد که مسجد جامع اصفهان روی بنایی از دوران پیش از اسلام ساخته شده است. همچنین در کف مسجد و میان دیوارهای قطور آن، آثاری از یک مسجد متعلق به ۱۲۰۰  سال پیش بدست آمد. با این حال، بیشتر ساختمانهای کنونی مسجد از دوره سلسله سلجوقی برجای مانده اند و حداقل بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ سال دیرینگی دارند.

jame_ispahan_03

می بینید که چگونه ثروت این کشور برای خرافات و کهنه پرستی و مال پرستی آخوند و یار آخوند به هدر می رود ودر همان زمان تاریخ وهستی ما ضربه می خورد. مشتی ناآگاه ومستبد وحریص بر جامعه ما سلطه داشته واین همه میراث تاریخی که فرهنگ ماست ، روح وروان ماست، زیان می بیند و گاه بطور قطعی نابود می شوند.

۱۹ جولای ۲۰۱۱

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.