بیانیه جمعی از عکاسان مطبوعاتی: مریم مجد، بدون قید و شرط آزاد شود!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

با خبر شدیم که همکارمان خانم مریم مجد،عکاس مطبوعاتی، در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال زنان و در شرایطی که در تدارک عکاسی از مراسم این جام و شروع پروژه ای از فوتبال زنان در جهان بود، بناگاه، ناپدید شده و پس از چندی گفته شد که ایشان در زندان اوین و در بند ۲۰۹ در بازداشت به سر می برد. اگر چه خبر بازداشت مریم مجد، تا لحظه نوشتن این نامه، از سوی مراجع رسمی به صراحت تایید نشده، اما برخورد های غیر قانونی با برخی فعالان رسانه ای که رویه ای با سابقه در کشور ما است، نگرانی جدی از برخورد با این عکاس جوان مطبوعاتی را باعث شده است.

بیانیه ۳۲ عکاس مطبوعاتی ایرانی برای آزادی مریم مجد عکاس خبری ما عکاسان امضا کننده این بیانیه خواستار آزادی بی قید و شرط مریم مجد و امکان ادامه فعالیت مطبوعاتی او هستیم.

با خبر شدیم که همکارمان خانم مریم مجد،عکاس مطبوعاتی، در آستانه برگزاری جام جهانی فوتبال زنان و در شرایطی که در تدارک عکاسی از مراسم این جام و شروع پروژه ای از فوتبال زنان در جهان بود، بناگاه، ناپدید شده و پس از چندی گفته شد که ایشان در زندان اوین و در بند ۲۰۹ در بازداشت به سر می برد. اگر چه خبر بازداشت مریم مجد، تا لحظه نوشتن این نامه، از سوی مراجع رسمی به صراحت تایید نشده، اما برخورد های غیر قانونی با برخی فعالان رسانه ای که رویه ای با سابقه در کشور ما است، نگرانی جدی از برخورد با این عکاس جوان مطبوعاتی را باعث شده است. مریم مجد سال ها در مطبوعات مختلف ایران به انعکاس اخبار و اتفاقات خبری از دریچه دوربینش پرداخته است. او یکی از معدود عکاسانی است که همواره تلاش کرده تا ورزش زنان را به عنوان یک موضوع جدی، دنبال و تصویر کند. ما عکاسان امضا کننده این بیانیه خواستار آزادی بی قید و شرط مریم مجد و امکان ادامه فعالیت مطبوعاتی او هستیم. همچنین از انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی کشور می خواهیم که به وظیفه صنفی خود عمل کرده و پیگیر بازداشت این عکاس-خبرنگار بوده و جامعه عکاسان مطبوعاتی را از این اتفاق آگاه کند.

اسامی عکاسان امضا کننده این بیانیه:

مریم آموزگار – مریم اشرافی – کیان امانی – علی اوغازیان – پیام براز جانی – بابک برزویه – مهگامه پروانه – محمد تاجیک – ابراهیم حیدری – علی خلیق – هاله حیدری – رضا دقتی – جهانگیر رزمی – فرهاد رنجبران – آکو سالمی – حسن سربخشیان – حسین سلمانزاده – حنیف شعاعی – امیر صادقی – امید صالحی – بهنام صدیقی – آرش عاشوری نیا – رها عسگری زاده – فرشاد فرح سا – مصطفی مجیدی نصب – مریم محمدی – نفیسه مطلق – جواد مقیمی پارسا – جواد منتظری – بهنام مؤذن – زوبین ناوی – پیمان هوشمندزاده

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.