پا طلایی ها…!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

داود آزادفر

کسانی که دوران سربازی خود را در ارتش گذرانده باشند به خوبی میدانند اصطلاح پاطلایی ها برای چه افرادی بکار برده میشود. پاطلایی ها سربازانی هستندکه هیچگاه هنگام رژه  همراه و همصدا با سایر پرسنل دیگر  پای چپ خود را زیر تبل بزرگ به زمین نمیکوبند .هماهنگ نمیشوند، صف را به هم میریزند و این کار عواقبی جز تنبیهی برای سایرین در بر ندارد.

کودتای مهندسی شده انتخابات دور دهم ریاست جمهوری پدید اوردنده موج عظیمی از اعتراضات  مدنی و مسالمت آمیز مردمی بود که از سوی حاکمیت به شدیدترین شیوه ممکن سرکوب گردید. اسابت  تیرگلوله بر جسم معترضان ، تجاوز جنسی به زندانیان و …..  خشم معترضان سکوت را برانگیخت تا دردهای نهفته ای که سالیان متوالی در خود فرو خورده بودند را در خیابانها  فریاد زنند .
رادیکال شدن شعار معترضان که کم کم چهارچوب جغرافیایی گسترده تری دربرمیگرفت،  در مرحله نخست از سوی برخی  از افراد اصلاح طلب  نظیر محسن کدیور در رسانه های خارجی  سانسور وحتی تکذیب شد. اگرچه سرکوب شدید  حاکمیت غیر قابل انکار است ، اما این واکنش و چند واکنش متشابه آن موجب کاستن  اعتراض های خیابانی  وکنش های  دیگر با توجه به تجارب تلخ تاریخی مردم شد  تا  به سیاست و سیاستمداران  اپرتنیسم  اجازه ندهند  که از هزینه هایی که انها متجمل میشوند به نفع منافع خود بهره برداری نمایند.
اما از سوی دیگر بازتاب مطالبات و خواسته های مردم  مستقیما رهبران نمادین جنبش سبز را تحت شعاع قرار داد و علنن به این اذعان نمودند که خواسته های مردم بسیار فراتر از مسئله ای چون کودتا در انتخابات است.
مهدی کروبی که برای دومین دورکاندیداتوری با کودتا و حتی تخریب شخصیت سیاسی مواجه شده بود در سنگر اول با بیان  اینکه  این حاکمیت نه اسلامیست نه جمهوری تا حدود بسیاری خود را با مطالبات مردم همسوی کرد.
اما با در حصر قرار گرفتن و قطع هرگونه  ارتباط  کروبی و موسوی  ،مطالبات و مواضعی که پیشتر از سوی این دو کاندیداتور که تا حدودی نیز به مطالبات و مواضع مردم نزدیک گشته بود ،از سوی گروهی نا شناس تحت عنوان شورای هماهنگی راه سبز مورد تنازل شدید قرار گرفت و وارد فاز جدیدی  شد.
در اینجا نام بردن از  چندین مورد  که بعد از تشکیل این شورای  به وقوع  پیوسته بسیار حائز اهمیت بوده و نباید از انها به ساده گی گذر کرد.
 ۱:شورای هماهنگی راه سبز میگوید این شورا متشکل از نمایندگان آقایان کروبی و موسوی است!
۲: بعد از قریب به چند ماه  از اعلام موجودیت شورای هماهنگی راه سبز مجتبی واحدی مشاور ارشد مهدی کروبی در مصاحبه ای اعلام کرد که کروبی دراین شورا هیچ نماینده ای نداشته و ندارد.
این گفته مشاور ارشد کروبی نه تنها شک و گمان زنی در رابطه با عدم شفافیت  این افراد و این شورا  را تقویت میبخشد  بلکه این سوال را نیز در ذهن مخاطب بوجود می آورد که فلسفه تشکیل چنین شورایی که از روز تولد از نام  مهدی کروبی بعنوان پلی برای رسیدن به سیاسیتهای خود استفاده کرده از کجا تغذیه سیاسی میشود.
۳: موسوی لاری وزیر دولت دوم اصلاحات در همان روزهای نخستین حصر خانگی مهدی کروبی و میرحسین موسوی بعد از بیش از چند سال سکوت  طی سخنانی از انتخابات مجلس نهم و نادیده گرفتن حق نمایندگان اصلاح طلب در مجلس هشتم سخن بر زبان آورد.
۴: سخنرانی عطالله مهاجرانی در رابطه با ساده زیستن و نبود هیچ گونه لکه خاکستری در زندگی علی خامنه ای در دانشگاه لندن.
۵: تشکیل شاخه برون مرزی  سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به سخنگویی  رجب علی مزروعی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ، که صراحتا منتقدین شورای هماهنگی راه یبز را لمپن و نادان توصیف میکند!
بعد از اعلام موجودیت شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی  ، یادداشت  محمد علی توفیقی روزنامه نگار و عضو پیشین شورای مرکزی این سازمان که در وبلاگ خود منتشر نموده بود به شرح زیر است:

من دیگر مجاهد نیستم نه اسلامی نه انقلابی
پس از اعلام آغاز بکار شاخه خارج از کشور سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران تعدادی از دوستان، رسانه های خارج و داخل (مخصوصا روزنامه کیهان) با توجه به سابقه عضویت در شورای مرکزی آن سازمان اینجانب را عضو و یا مرتبط با این شاخه دانسته و یا احیانا هنوز هم می دانند. راستش ابتدا نیازی به این توضیح که بنوعی تکذیب هررقم مجاهد بودن، اسلامی بودن و انقلابی بودن هم محسوب می شود، احساس نمی کردم زیرا اساسا موضوع شاخه برون مرزی (و از آن مهمتر تداوم اصلاح طلبی برون مرزی) را بیشتر یک شوخی می دانستم اما با جدی تر شدن داستان(معرفی سخنگو، مشاور ارشد و افتتاح دفتر و دستک و…) با خودمان گفتیم بهتر است قبل از شروع شدن مجدد تماس ها و سئوالات و یا سناریو سازی های براداران امنیتی، با این چند خط توضیح خودمان را خلاص کنیم تا مثل همیشه مصداق حدیث شریف "آش نخورده و دهن سوخته" نگردیم.
ضمن احترام به تنها عضو معرفی شده این شاخه و آرزوی موفقیت برای ایشان،اعلام می نمایم که اینجانب به هیچ وجه عضو این شاخه نبوده واساسا پس از تقدیم دومین استعفا در تاریخ دوازدهم شهریورماه هشتادو هشت (که به دلایلی در حال حاضر پرداختن به علل آن را صلاح نمی دانم) هیچگونه ارتباط ارگانیک و تشکیلاتی با سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران نداشته و ندارم.لازم به توضیح است که در همان زمان نیز روابط عمومی سازمان زحمت انتشار قبول استعفا و عدم وجود هرگونه ارتباط بنده و سازمان را متقبل شد.
محمدعلی توفیقی
۶: نطق سخنهای محمد خاتمی درخصوص بخشش رهبری در برابر ظلمی که در این مدت به ایشان رفته است و آشکار کردن پروسه  مصالحه  برای ورود به انتخابات آتی  در فضای مجازی طی یادداشت و مقالات فراوانی  نقد و به چالش کشیده شده است .
۷:  اما  بعد از افشا گری  اکبر اعلمی نماینده پیشین مجلس در خصوص اینکه محمد خاتمی ریس جمهور اصلاحات حبس خانگی آیت الله منتظری را تصویب نمود این سوال را باز نمایان میکند که آیا محمد خاتمی و اصلاح طلبان درون مرزی و برون مرزی  در حبس خانگی آقایان کروبی و موسوی نیز دست دارند؟
۸ : فشارهایی که  ناخداآگاه از هاشمی رفسنجانی و نزدیکانش رفع شد و ………
 تمام مواردی که ذکر شد  واقعیتهای ملموسیست  که بعد از تولد شورای هماهنگی راه سبز نمایان گشته و تنها بیانگر یک واقعیت تلخ است. با بالا گرفتن تنش در میان جناح دولت و رهبری ، اصلاح طلبان  حکومتی حبس خانگی مهدی کروبی و میر حسین موسوی را غنیمت شمرده و موتور مصالحه و مذاکره با حاکمیت برای ورود مجدد به قدرت را به حرکت در آورده اند.

 با توجه به مثال پاطلایی ها دوران سربازی و ادله هایی که موجود میباشد حال مسئله این است که با این پاطلایی ها باید چیکار کرد؟؟
 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.