ferdowsi_university_01

رسوایی تجاوز به یک دانشجو در محوطه دانشگاه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

ferdowsi_university_01

ferdowsi_university_01کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

دانشجوی دختری که شامگاه ۱۵ خرداد در محوطه دانشگاه فردوسی مشهد مورد تجاوز و ضرب و شتم قرار گرفت اکنون در بیمارستان امدادی مشهد بستری است در حالیکه حراست بیمارستان او را ممنوع ملاقات کرده است و مسولان دانشگاه علت حادثه را زمین خوردن و یا ضرب و شتم به دلیل سرقت اموال دانسته اند.

دانشجوی آسیب دیده، ورودی سال ۸۶ رشته الهیات دانشگاه فردوسی مشهد است که شامگاه ۱۵ خرداد وقتی پیاده از دانشگاه به سمت خوابگاهش در حرکت بوده است مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. اما هنوز کمپین بین المللی حقوق بشر موفق به احراز هویت کامل وی نشده است. به دنبال این حادثه تجمعاتی طی دو روز گذشته توسط دانشجویان این دانشگاه برگزار شد و شورای صنفی دانشگاه فردوسی مشهد نیز طی بیانیه ایی این حادثه را محکوم کرد.
امین ریاحی، دانشجوی سابق رشته مکانیک این دانشگاه و از فعالان دانشجویی که از نزدیک وقایع مرتبط با این حادثه را در تماس با دوستان خود در دانشگاه دنبال می کند با اشاره به اینکه اظهارات مسولان دانشگاه به دنبال این اتفاق متفاوت بوده است به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: « در دو تجمعی که دانشجویان دانشگاه در دو روز گذشته داشتند تا مسولان دانشگاه نسبت به این حادثه پاسخ بدهند، مدیر روابط عمومی دانشگاه طبق اعلامیه ای عنوان کرد که او فقط زمین خورده و حالش خوب است و پس از زمین خوردنش به خوابگاه رفته است. معاون فرهنگی دانشگاه نیز گفت که ایشان به دلیل سرقت اموالش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. اما آنطور که دانشجویان دیگر از شب حادثه گفتند این است که او مورد تعرض قرار گرفته است و تعدادی از دانشجویان او را پیدا کرده و به بیمارستان منتقل کرده اند. »
امین ریاحی با اشاره به دوربین های نصب شده در محوطه دانشگاه گفت: « اینکه چنین اتفاقی در محوطه دانشگاه بیفتد چندان دور از ذهن نیست چون محوطه دانشگاه بسیار بزرگ است. اما همین دانشگاه پر از دوربین های در داخل و محوطه بیرونی دانشگاه است که دانشجویان را تحت کنترل دارد و در زمان تجمعات اعتراضی از دو سال گذشته همه جای دانشگاه کنترل می شود ولی مسولان در مقابل سوال دانشجویان که شب حادثه دوربین ها چه چیزی را ضبط کرده اند، گفته اند چیزی دیده نشده است. پس ظاهرا تنها استفاده این دوربین ها در زمان تجمعات است. »
امین ریاحی به کمپین گفت: « ظاهرا مسولان سعی دارند این سناریو را جا بیاندازند که دانشجوی مورد نظر انحراف اخلاقی داشته و بیرون دانشگاه مورد تعرض قرار گرفته است و حتی گفته اند نگهبانان او را در حالیکه زخمی و خونین بوده دیده اند که وارد خوابگاه شده است . اما این حرف خیلی بی ربطی است چون نگهبانان اصلا اجازه ورود به کسی با وضعیت بد و خونین به خوابگاه را نمی دهند و او را همان جلوی در متوقف می کنند. در ضمن مسولان می گویند دوربین ها چیزی را ضبط نکرده اند در حالیکه همین دوربین ها دانشجویان را در روزهای دیگر کنترل می کنند.»
امین ریاحی دانشجوی رشته مکانیک این دانشگاه که اکنون در ترکیه به سر می برد در ادامه به کمپین گفت: « ظاهرا دوستان نزدیک و هم اتاقی های دانشجوی مورد تعرض واقع شده با فشار نیروهای امنیتی و دانشگاه مجبور به سکوت شده اند و برخی از آنها از مشهد رفته اند و اتاق شان نیز قفل شده است. نکته مهم این است که امتحانات پایان ترم شروع شده و آنها بدون اینکه امتحان هایشان را بدهند مجبور به ترک مشهد شده اند. نمایندگان دانشجویان نیز تا به حال موفق نشده اند دختر را در بیمارستان و یا خانواده اش را ببینند.»
این دانشجو با اشاره به فشارهای که از سوی حراست دانشگاه به دوستانش آمده تا آنها را وادار به سکوت کند، گفت: « مسولان دانشگاه وقتی در تجمعات حرف می زدند از دانشجویان می خواستند که این حادثه را رسانه ای نکنند، ظاهرا آنها فقط رسانه ای نشدن این مسئله برایشان مهم است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.