Obama

چه کسی به چشم اپوزسیون عینک زد !؟

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

Obama

Obamaاسماعیل هوشیار

فاجعه سونامی ژاپن هنوز ادامه دارد . اگر چه به پای سونامی اندونزی نمیرسد ولی سونامی در هر کجا که باشد سونامی است . یعنی میآید و ویران میکند . اگر تفاوتی هست درجنس سونامی نیست در جغرافیا و آمار قربانیانش و حکومت است . مثلا در سونامی اندونزی آمار قربانیان از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت ! ولی درژاپن حداکثر یک عدد ۵ رقمی باشد . اندونزی تکنولوژی ژاپن را ندارد و علاوه بر آن کلاغه دیروز یادآوری کرد که در مورد زلزله اندونزی ، دولت آنجا از قبل خبر داشت ولی نمیخواست سود توریستی را از دست بدهد پس خبر را اول تکذیب کرد و بعد از سونامی تائید کرد . در سونامی ژاپن سرعت حرکت امواج ،۸۰۰  کیلومتر در ساعت بود  . در سونامی‌اندونزی هم سرعت حرکت امواج: ۸۰۰ کیلومتر در ساعت بود.

به گفته مؤسسه ملی ژئوفیزیک ایتالیا، زلزله ژاپن، محور زمین را تا ۲۵ سانتیمتر منحرف کرده و به گفته مرکز مطالعات زمین‌شناسی آمریکا به‌دنبال این زلزله، مختصات کشور ژاپن ۲. ۴ متر (چهار و دو دهم متر) جابجا شده است.
زلزله اندونزی هم بنا‌به گفته محققان آژانس فضایی ایتالیا، چنان قوی بوده که محور چرخش زمین را تغییر داده است. کامپیوترهای مرکز تحقیقات آژانس فضایی ایتالیا نشان می‌دهند که محور چرخش زمین بین ۵ تا ۶ سانتیمتر جابجا شده و این جابجایی در طول مسیر مرکز زلزله بوده است.

این ذکر مصیبت در مورد سونامیهای فیزیکی لازمه ورود به یک ذکر مصیبت دیگر در مورد شبه سونامیهای سیاسی است . ما که دیگه عادت کردیم و باید به همین مزخرفات موجود بسنده کنیم . یعنی چیز دیگری وجود ندارد . اوباما که پیام نوروزی داد خیلی ها فکر کردند سونامی آمده و محور زمین سیاست ، یحتمل در حال جا به جایی است و  شروع کردند به تفسیرو تعبیر و آماده برای لقمه گرفتن ….خلاصه چه بمال بمالیه!

از جمله سازمان جبهه ملی ایران نوشت :
بار دیگر از صمیمیت شما ( اوباما ) در پشتیبانی از خواستهای مردم ایران سپاسگذاریم و امیدواریم این روند انساندوستانه و در خدمت صلح جهانی همچنان از طرف شما ادامه یابد.
با احترام
هیات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ایران در خارج از کشور
مهندس کامبیز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری – دکتر همایون مهمنش
ششم فروردین ۱۳۹۰ برابر بیست و ششم مارس  ۲۰۱۱

“ترجمه لری : خیلی خرتیم حسین آقا….هوای مارو داشته باش….. نذار آیندگان برامون شیشکی ببندن و بگن چائیدید…..”

البته ازحق نگذریم در ابتدای این مالش ، به کودتای ۲۸ مرداد هم اشاره شده است و نقش سیا و اینا…..ولی قبلش تاکید میکند که مطمئن است امریکا جنسش عوض شده والان در کنار آنهاست و مردمی و ملی و انقلابی هم شده ……

اما این همه جریان نیست . بعضی نفسیرشان مشروط بود و بعضی هدفشان ! ولی ظاهرا حرف دل اکثرشان همین است که فکر کنند این سونامی سیاسی میرود برای تغییر و اینا…….یک مستقلی نوشته بود :
اگر آمریکا طرحی برای حمله نظامی به ایران داشته باشد، باید بتواند پیش از آن «خیرخواهانه» بودن حرکت خود را به مردم ایران بقبولاند. باید بتواند نشان دهد که آمریکا تنها با رژیم ایران خصومت دارد و با مردم ایران دوست است. باید تصویر آمریکای متجاوز را از ذهن مردم ایران بزداید و تصویر انسانی‌تری از آن به ایرانیان عرضه کند. باید با زبان و فرهنگ مردم ایران سخن بگوید و خود را با دردهای آنان آشنا نشان دهد. از قربانیان سرکوب رژیم نام ببرد، و از شاعران محبوب ایران نقل قول کند. باید تأکید کند که آمریکا هیچ طمعی به ایران ندارد و فقط می‌خواهد مردم آن آزاد باشند و سرنوشت خود را به دست بگیرند. باید طلسم آمریکا ستیزی در فرهنگ سیاسی ایران را در هم بشکند و مردم ایران را قانع کند که آمریکا الزاما و ماهیتا تجاوزگر نیست. …..

همه اینها روی هم یعنی ، امریکا میخواهد و میتواند ….. ماندن رژیم اسلامی ربطی به سیاستهای غرب ندارد . اولین مقصر کودتای ۲۸ مرداد  دولتهای “آزادیخواه ” امریکا و انگلیس نبودند .  امریکا ” اگر ” با ” مگر ” را اگر تلفیق کند حتما چیزی جدید به نام ” کاشکی ” نام متولد میشود !

درچنین نقاطی است که ما به شک میافتیم و نسبت به مواضع برخی از نیروها حسادت هم میکنیم . درست است از نظر عقیدتی کوتوله است اما از نظر سیاسی در این نقطه ، از هر موضعی که باشد ظاهرا از بقیه خیلی جلوتر است و در خوردن نان به هر نرخی ماهرتر . سالهاست که سیاست دولت امریکا را هم دوست دارد و هم تائید میکند . سالهاست که نگاهش در بالا گره خورده است ، از همان زمان خمینی از بالا شروع کرد ولی ۳۳ سال است به هر دری میزند تا به حال نشده است . اصلا در طالع این مارمولک هیچ رسالتی از جمله گرفتن انتقام تاریخی خون  حسین گاگول که از راه رسیدن به حاکمیت سیاسی محقق میشود ، دیده نمیشود به جز خایه مالی …. و در چنین فازی طبعا با عنصر اجتماعی هیچ رابطه ایی نمیتواند داشته باشد . سالهاست که درگهواره نظم نوین جا خوش کرده است . جبری هم اگر باشد بدخیم نیست . عدو سبب خیر شد چون خدایش خواسته است . و کمی عمیقتر تازه باید ایمان بیاورید که تمامی این مجموعه ، از طبقاتی های ۳۰ سال پیش ظاهرا جلوتر هستند . همانها که اگر نمیتوانند تحلیلی بدهند لااقل دلشان خوش است که ۳۰ سال پیش آنها اولین بار گفته بودند : امپریالیسم…… البته من هم یادم هست که عمه جان ۸۰ ساله ام  همان موقع با بی دندانی میگفت : مرگ برامیرریالی ( امپریالیسم )…. هر چند همین اعمال بی مفهوم طبقاتی هم ….باز نهایتا از بیکاری خیلی بهتر است !

درست است ما به زدن ساز مخالف بیشتر جور هستیم چون با فرهنگ خایه مالی غریبه ایم  ، ولی بر سر این موضوع یه جورایی ، ما هم بدمان نمی آید که امریکا یک کاری بکند که سودی برای مردم هم داشته باشد . و یا حداقل فکرش هم بد نیست . اگر امریکا ……… آخ که اگه امریکا…..آخ که دیگه هیلاری……….

فکر کنیم که امریکا هر چه باشد اگر بخواهد میتواند…. و اپوزسیون از الان باید بتواند…. تا بعد ها بخواهد ! والا واقعیتی که تا امروز شاهد بودیم دولتهای مختلف امریکا هر قدمی را برای منافع مشخصی برمیدارند . هیچ حرف اضافه و خارج از این کادر نمیزنند . برایشان مهم نیست مردم امریکا باشد و یا هر کس دیگری …..!

امریکا با تنها موجودی که خصومت ندارد رژیم اسلامی حاکم بر ایران است . کاخ سفید همیشه پیام نوروزی میدهد ، سفره افطاری هم در کاخ سفید میاندازد ، قاعدتا اذان و سحری و ذولبیا بامیه و سفره عباس و اینا هم دارن…..و انبوهی اعمال و شبه اعمال دیگر که اسمش سونامی سیاسی نیست . مگر دوست داشته باشیم اینطور ببینیم . مثل پسرکی که قدسی قاضی نور زمانی آن را ساخت و با زدن عینکی به چشمش ، نوشت : چه کسی به چشم پسرک ( “اپوزسیون ” )  عینک زد ؟!

سایت آینده : در این شرایط به نظر می رسد قرار دادن پیش شرط برای دور بعدی مذاکرات باید از سوی جمهوری اسلامی صورت گیرد که کمترین شرط نیز لغو تحریمهای ایران در برابر اجرای تبادل هسته‌ای می باشد؛ موضوعی که به عنوان محور مذاکرات از سوی سعید جلیلی مطرح شد.

بع بع بع بع……یعنی خوش باشید !

ژنو
هشتم فروردین ۱۳۹۰
۲۸ مارس ۲۰۱۱

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.