*۳سال زندان به چه جرمی؟!!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بصیر نصیبی

.. ما از همه انسانهای آزاده،افراد وگروهها وسایت های مستقل انتظار داریم برای دفاع از ستاره وستاره ها که پشتیبانی جز مردم عادی ومصیبت دیده ندارند با ما همصدا شوند.
نام مستعار «ستاره از تهران »برای سایت هایی که خارح از ایران منتشر میشود نامی آشناست  من هم مرتب از او مطلب ویا ایمیل دریافت می کردم.

مجله ما سینمایی است وانتشار مطالب عمومی در آن محدود است اما گاه از مطالب  ارسالی ستاره هم استفاده می کردیم . تصویر احترام آمیزی که از او در ذهنم نقش بسته چهره زنی را مجسم می کند که در جو آلوده به ارتجاع مذهبی ،استقلال خودش را حفظ کرده است. زنی حساس است اما اسیر احساسات نمی شود و نسبت به آنچه پیرامونش میگذرد واکنش نشان میدهد. اما آخوند ها حتا این زن تنها را راحت نمیگذارند پیدایش می کنند، به او اخطار می دهند، جریمه اش می کنند تهدید به زندانش می کنند ،موقتا با تضمین آزادش میگذارند اما چندی است  دردسر ها برای او بیشتر شده. دوباره پرونده اش را به جریان انداخته اند. اما ستاره کیست ؟ در باره ستاره از زبان خودش بخوانیم:
«من کیستم ؟ شاید که نقشی روی آبم
گویی که سرشار از تهی همچون حبابم
من کیستم؟ شاید زنی بر باد رفته
یا جای پای عشقهای چون سرابم
من کیستم؟ شاید غباری پشت شیشه
شاید که شعر کهنه ای در یک کتابم
من معنی ناکامی ام، تصویر رنجم
افیونی اندوه بی حد و حسابم
شاید که باغی زرد در شبهای پاییز
یا خسته ای از خویش و سر تا پا عذابم…»
 وقتی حکم دادگاهش را برایم فرستاد از او پرسیدم که آیا صلاح میداند منتشرش کنم؟ در جواب برایم یادداشت کوتاهی فرستادواجازه انتشار این یادداشت راهم داد ونوشت:
«*با درود و مهر و احترام به شما
من چهارشنبه بمحض بازگشت از دادگاه و راستش بعد از یک ساعت گریه کردن، بعد که کمی آرام شدم مطلب این خبر را نوشتم و روی وبلاگم گذاشتم و البته برای یکی دو تن از دوستانم هم فرستادم که خوشبختانه آنها به لیست ایمیلشان فرستادند
شما هم چنانچه منعکسش کنید بسیار بسیار سپاسگزار خواهم بود چراکه این درست همان چیزیست که حکومت دوست ندارد و مایل است هر بلایی دلش خواست سر مردم بیاورد و کسی نداند
من واقعا خود را فعال سیاسی نمیدانم و حتی فعال مدنی هم نمیدانم
اما بعنوان یک انسان و بعد بعنوان یک زن طی این دو سه سال هرآنچه که حق و حقوق انسانی ام بوده را نوشته و منتشر کرده بودم …
اما متاسفانه بدلیل اینکه قبلا هم سابقهء دستگیری داشتم و مرا میشناختند خیلی زود به دردسر افتادم
حالا هم که دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه اول را تغییر نداده و همان سه سال را برایم تعیین کرده ایرادی ندارد
من با سربلندی به زندان خواهم رفت چرا که وقتی میبینم یک حکومت با اینهمه تشکیلات و قدرت و امکاناتش از چهارتا نامه و خاطره و مقالهء یک زن بیمار و تنها و دلشکسته اینقدر وحشت دارد و از آزادی اش میترسد این برایم غرورآفرین است
من هرآنچه نوشته بودم تصور میکنم همه جنبهء درددل و  بعد فرهنگی داشت نه سیاسی
حالا اخبار…بهرحال بولتنها و گزارشات از سایتها بوده و گزارش دروغ هم نبوده
مگر اینهمه اعدام دروغست؟
مگر اینهمه دزدی و باندبازی و فساد مالی و اخلاقی در دستگاه دروغست؟
مگر فقر دروغست؟
مگر خفقان دروغست؟
من چه دروغ و چه حرف ناحق و ناروایی نوشته بودم که مرا مجرم تلقی میکنند؟
بهرحال اگر آزادیخواهی و مطالبهء حقوق برابر زن و مرد و داشتن هوایی برای تنفس و دیدگاه مستقل غیرمذهبی جرم است ، پس من مجرم هستم و با افتخار جرمم را میپذیرم
از شما نیز بی نهایت سپاسگزارم
همواره در حق من لطف داشته اید
من مطلب را در این پست درج نموده ام»با این نشانی
 
http://sabadesetareh.blogfa.com/post-151.aspx
 
سازمان های مدافع حقوق بشر کشور های غربی که تکلیفشان روشن است، اما چرا چند سازمان در داخل که خبر های مربوط به دستگیری ها ومحکومیت ها را منعکس میکنند در مورد این پرونده که حکمش هم صادر شده خبری منتشر نمی کنند؟ البته میدانم که برای رادیو هاوتلویزیون دول غربی مسئله وقتی مهم می شود که حق و حقوق خودی ها ویا همان اصلاح طلبان حکومتی رعایت نشده باشد آنوقت است که  انشاء های سوزناکی اندر دفاع ازحقوق بشر صادر می کنند .
 ستاره هم اگر وابسته که کمپین های یک میلون، دوملیون ،سه ملیون و… جریان های دوم خردادی بود ویا مرتبط با سران نظام، الان حامیان بخش خوب نظام  برای آزادیش در سازمان ملل را از پاشنه کنده بودند. اما کسی، از زنی غیر وابسته به شبه اصلاح طلبان که برایش پرونده سازی کرده اند. وبه جرم گناه نکرده ۳سال زندان برایش برده اند به زبان نمی آورد،. «ستاره از تهران» تنها یک نمونه است ستاره های بسیاری در زیر آسمان غبار آلودوتیره وتار ایران در اسارت هستند اما صدایشان به گوش هیچ کس نمی رسد..
«*متن خلاصهء رای دادگاه به این شرح است:
در خصوص اتهام  اشرف علیخانی فرزند حسن با نام مستعار ستاره به شماره شناسنامه ….
، آزاد به قید کفیل،  حسب کیفر خواست صادره دائر بر:
۱-    اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت ملی کشور، از طریق شرکت عامدانه در اغتشاشات خیابانی
۲-    فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق ارتباط با شبکه ماهواره ای ضد انقلاب و ارسال ایمیل و انتشار مطالب موهن نسبت به نظام اسلامی در فضای مجازی، وبلاگ و تحریک دیگران به شرکت در تجمعات غیر قانونی و اغتشاشات و مقابله با نظام جمهوری اسلامی
۳-    نگهداری و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره
با عنایت به گزارشات وزارت اطلاعات و اقاریر صریح متهمه و حضور فیزیکی در تجمعات غیرقانونی و ارتباط با شبکه های ماهواره ای ضدانقلاب و ارسال ایمیلهای متعدد و انتشار و مطالب موهن نسبت به نظام و دیگر شواهد و قرائن موجود  بزهکاریش محرز است، که با رعایت ماده ۴۷ قانون مجازات اسلامی نامبرده مستندا” به مواد ۶۱۰ و ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۹ قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت ماهواره ، در مورد اتهام ردیف اول ( اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور) به تحمل دو سال حبس و در مورد اتهام ردیف دوم ( فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران) به تحمل یکسال حبس و در مورد اتهام ردیف سوم (نگهداری و استفاده از تجهیزات ماهواره) ضمن ضبط تجهیزات بنفع دولت، به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی محکوم می نماید. ایام بازداشت به استناد تبصره ماده ۲۹۵ قانون آیین دادرسی کیفری کسر و محاسبه گردد.
حکم صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.
رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی
و دادرس دادگاه عمومی تهران صلواتی۶/۶/۸۹»
*  ما از همه انسانهای آزاده، افراد وگروهها وسایت های مستقل انتظار داریم برای دفاع از ستاره وستاره ها که پشتیبانی جز مردم عادی ومصیبت دیده ندارند با ما همصدا شوند.

                                                          جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.