معامله نقد هاشمی. امنیت برای خانواده، خبرگان برای رقبا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محمدرضا شکوهی فرد

((گزارش ویژه))
مواضع دیروز رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با رئیس جدید مجلس خبران رهبری ، اگر چه متفاوت از گذشته به نظر می سرد اما ظن توافقات پشت پرده میان بیت رهبری و دفتر ریاست پیشین مجلس خبرگان را در اذهان کارشناسان و ناضرین سیاسی تقویت کرده است.
 به گزارش خبرنگار رنگین کمان، صبح دیروز رهبر جمهوری اسلامی در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، با تشکر از آنچه رفتار و گفتار عاقلانه و مدبرانه خبرگان ملت در انتخاب هیأت رئیسه جدید این مجلس خواند خطاب به همه، بویژه جوانان گفت: این پیام من است: هرگونه هتک حرمت و رفتارهای غیر اخلاقی و توهین آمیز، "خلاف شرع، مخالف عقل سیاسی و ضربه به جمهوری اسلامی است و خداوند را خشمگین می‌سازد.

منظور رهبر جمهوری اسلامی از جوانان هویت سیاسی و فرهنگی آنان در ادامه سخنرانی اش مشخص تر می شود: جوانان حامی وی و نظام در قالب گروه های فشار :
((برخی جوانان با اخلاص، مؤمن و خوب، متأسفانه تصور میکنند اینگونه اقدامات وظیفه است اما این رفتارها، دقیقاً خلاف و عکس وظیفه است.
وی، توجه به آنچه نفوذیها و دخالتهای دشمنان خواند را نیز ضروری ذکر کرد و افزود: همانگونه که آیت ا… خمینی نیز می‌فرمود: گاهی نفوذی‌ها وارد اجتماعات اشخاص مؤمن و مخلص می‌شوند و آنها را به حرکتی انحرافی می‌کشانند که از این هم، نباید غفلت کرد.
رهبر جمهوری اسلامی در ادامه افزود: از همه، بخصوص جوانان عزیز می‌خواهم که نگذارند فضای غیبت، تهمت، هتاکی و شکسته شدن حریم‌ها ادامه پیدا کند که اگر ادامه یابد مانند یک بیماری به همه چیز سرایت می‌کند))
وی در بخش دیگری از سخنان خود، از آنچه "رفتارهای غیراخلاقی و توهین آمیز خواند انتقاد کرد و آنرا به صلاح انقلاب و نظام ندانست و بر اختلاف برانگیز بودن آن تاکید کرد.
به نظر می رسد تحلیل روند اوضاع پس از برکناری هاشمی چندان سخت نباشد. به عقیده عمده ناظران رویدادهای اخیر ایران، کناره گیری هاشمی و مواضع جدید علی خامنه ای در انتقاد به رفتار تندروهای حامی وی، می تواند مویّد وجود توافق و معامله ای پشت پرده میان رهبر جمهوری اسلامی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی باشد که منجر به کاهش فشار محافظه کاران بر هاشمی و خانواده اش در یک بازه زمانی احتمالا محدود خواهد شد.
با این حال در بخش های مختلفی از سخنان رهبر جمهوری اسلامی کنایه های و طعنه هایی نیز نسبت به نقش هاشمی دیده می شود که می توان آنرا تحقیر وی نیز قلمداد کرد.
آنجا که آیت ا… علی خامنه ای ضمن بیان این نکته که انتظار کناره گیری هاشمی از ریاست خبرگان را داشت، رفتار هاشمی در انتخابات دور جدید هیئت رئیسه خبرگان و عقب نشینی وی از صحنه رقابت با مهدوی کنی را عاقلانه و همچنین مسئولانه توصیف کرد.
رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب محمدرضا مهدوی کنی به ریاست خبرگان را بجا و به حق خواند.

هر گونه استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع مجاز می‌باشد.

                                                          جامعه رنگین کمان

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.