به همه مردم آزادیخواه!ـ به همه سازمانها و نهادهای علیه اعدام!ـ

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

وضعیت اضطراری در زندانها و احتمال اعدام تعداد بیشتری از زندانیان

 دوستان گرامی؛
خطر اعدام دهها نفر از فعالین سیاسی را تهدید میکند. طبق تماس زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر در شب ٣١ ژانویه با کمیته بین المللی علیه اعدام، تعداد زیادی از زندانیان سیاسی که در قرنطینه نگهداری میشوند، خود را در خطر فوری اجرای حکم اعدام می بینند. طبق این تماس حدود شصت نفر از زندانیان رجایی شهر چند روز است در قرنطینه نگهداری میشوند. تماسشان را با دیگر زندانیان و خارج از زندان قطع کرده اند.

 

تلفنها را از آنها گرفته و تماس با خانواده ها را ممنوع کرده اند. تعدادی از این شصت نفر احتیاج به دارو دارند و داروهای آنها را قطع کرده اند. تعدادی از آنها تحت معالجه بوده اند و اکنون از این امکان محروم شده اند. آنها در یک شرایط مخوف نگهداری میشوند و تعدادی از آنها را هم در تک سلولی نگهداری میکنند. همه این زندانیان یا حکم اعدام دارند و یا از زندانیان سیاسی قدیمی و دارای احکام طولانی مدت در زندان هستند. آنها حتی خبر اعدام زهرا بهرامی را نداشتند

 طبق این خبر، در زندان رجائی شهر تعدادی از افراد محکوم به اعدام را از بندهای قبلی برده و معلوم نیست کجا نگهداری میشوند. این اوضاع خطر ناک همه زندانیان بویژه زندانیان در قرنطینه در زندانهای مختلف را بشدت نگران کرده است. زندانیان خارج از قرنطینه در یک وضعیت نگران کننده چشم به راه اخباری از همبندان خود هستند

 کمیته بین المللی علیه اعدام از همه شما دعوت میکند که این وضعیت اضطراری را با جوابی درخور پاسخ بدهیم. دست به دست هم بدهیم و در مورد این اوضاع اولا وسیعا خبررسانی کنید و ثانیا در یک حرکت اضطراری بزرگ شرکت کنید. زندانیان از همه ما انتظار دارند که متحدانه جلو وقوع یک فاجعه انسانی را بگیریم

 خانواده های زندانیان! آزادیخواهان

 میدانم که بسیاری از شما تمام وقت نگران عزیزان دربند هستید. اما شرایط فعلی توجه ویژه ای را میطلبد. تلاش کنید از اوضاع زندانها با خبر بشوید. کسانی که ممنوع الملاقات شده اند را دریابید و خواهان ملاقات با آنها بشوید. این روزها باید مرتب از سرنوشت زندانیان بویژه زندانیان سیاسی و محکومین به اعدام با خبر باشید. قطع ملاقات با این عزیزان نگرانی زیادی ایجاد کرده است. احتمال این میرود که جمهوری اسلامی دست به کشتار دیگری بزند. رژیم میخواهد با خون پاشیدن به جامعه چند صباح دیگر به عمر ننگین خود بیفزاید. اتحاد و همبستگی شما و تجمع در مقابل زندانها و خواستار ملاقات با عزیزان زندانی شدن و از نزدیک آنها را دیدن٬ اولین قدم برای نجات جان این عزیزان است.

 مدافعین زندانیان سیاسی، مخالفین مجازات اعدام

 همه ما این روزها شاهد اقدامات شجاعانه مردم تونس و مصر و دیگر کشورهای عربی علیه دیکتاتورها هستیم. حرکت مردم در این کشورها همه دیکتاتورها را به لرزه مرگ دچار کرده است. جمهوری اسلامی از ترس اقدامات مشابه مردم ایران علیه خود شدت و ابعاد اعدامها را بیشتر کرده است. در این شرایط من نگران این هستم که جمهوری اسلامی برای ایجاد رعب و وحشت و برای ممانعت از به میدان آمدن مردم دست به جنایتی وسیع بزند. این اخبار از داخل زندانها و از جمله اخبار فوق از زندان رجایی شهر این نگرانی را بیشتر میکند. اظهارات روز دوشنبه اژه ای یکی از قاتلان قوه قضائیه این موضوع را باز هم جدیتر میکند. او اعلام کرده است که تعدادی را اعدام کرده اند و خانواده ها میتوانند جنازه های آنها را درخواست کنند و تعدادی از دستگیر شدگان اعتراضات سال ٨٨ هم حکمشان صادر شده است. رژیم اعدام میکند و حتی اسامی و تعداد اعدام شدگان را نیز اعلام نمیکند و این فوق العاده خطرناک است. این فضا بوی خون میدهد. ما با حرکات متحدانه و مسئولانه خود میتوانیم جلو خونریزی  بیشتر را بگیریم.

 من یک بار دیگر از همه شما عزیزان میخواهم که با اقدامات اعتراضی عاجل خود هم دولتها را  در هر کشوری که هستید ٬وادار کنید که جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهند و هم با اقدامات اعتراضی خیابانی خود توجه افکار عمومی دنیا را به این اوضاع خطرناک جلب کنید. صف متحد مخالفین جمهوری اسلامی یک مانع مهم در مقابل ماشین کشتار رژیم اسلامی است.

از نظر من وظیفه همه ما امروز این است که متحدانه و با احساس مسئولیت نگذاریم حکومت جنایتکار و خونریز اسلامی٬ بیش از این در خفا عزیزان ما را به قتل برساند.

 مینا احدی سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

ـ۱ فوریه ۲۰۱۱

 

                                             جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.