خامنه ای متهم به دست داشتن در قتل رفیق حریری است

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دو روز مانده به انتشار کیفرخواست و نتیجۀ تحقیق دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان، منابع خبری و آگاه اعلام کردند که به غیر از اعضای حزب الله لبنان، آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز از سوی این دادگاه متهم به دست داشتن در قتل نخست وزیر پیشین لبنان است.

وزیر کار دولت کنونی لبنان خبر داد که کیفرخواست دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری دوشنبه پس فردا اعلام خواهد شد. نشریۀ فرانسوی لوموند اعلام کرده است که نتیجۀ تحقیق دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل نخست وزیر پیشین لبنان شماری از اعضای حزب الله این کشور را متهم به دست داشتن در قتل رفیق حریری کرده است. پس از اعلام کیفرخواست حکم تعقیب متهمان و یا احضار آنان به دادگاه نیز صادر خواهد شد. قرار است فردا یکشنبه شیخ حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان طی یک سخنرانی نظرش را در مورد بحران کنونی لبنان، نخست وزیر آیندۀ این کشور و دادگاه رسیدگی به قتل رفیق حریری اعلام کند.
همزمان رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه که می کوشد به عنوان میانجی از تشدید بحران لبنان جلوگیری کند امروز گفتگوهای تلفنی جداگانه ای با ملک عبدالله پادشاه عربستان و محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران انجام داد. اندکی پیشتر جراید اسرائیلی و لبنانی از جمله النهار به نقل از "نیوز مکس" اعلام کردند که دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان مستقیماً رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله علی خامنه ای را متهم نموده که دستور قتل رفیق حریری را در سال ۲۰۰۵ صادر کرده است. همین منابع تصریح کرده اند که این فرمان به وسیلۀ سردار پاسدار قاسم سلیمانی فرماندۀ سپاه قدس پاسداران ایران که عمدتاً مأموریت های برون مرزی حکومت تهران را برعهده دارد به عماد مغنیه فرماندۀ پیشین نظامی حزب الله لبنان منتقل شد که در فوریه سال ۲۰۰۸ در دمشق به قتل رسید. حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران سرویس های مخفی اسرائیل را عامل این ترور معرفی کردند.  منابع خبری به نقل از گزارش تحقیق دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری نوشته اند که مسئولیت سازماندهی تیم های ترور نخست وزیر پیشین لبنان را عماد مغنیه و یکی از بستگان وی مصطفی بدرالدین برعهده داشته اند و قتل رفیق حریری با هماهنگی کامل میان حزب الله لبنان و سپاه پاسداران صورت گرفته است. همین منابع افزوده اند که رییس جمهوری سوریه بشار اسد و رییس سرویس های مخفی این کشور، آصف شوکت، که از بستگان نزدیک بشار اسد است نقش کلیدی در قتل رفیق حریری داشته اند. منابع خبری تصریح کرده اند که از نظر رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله خامنه ای، رفیق حریری مأمور عربستان در لبنان بوده و کشته شدن وی می توانسته زمینۀ به قدرت رسیدن حزب الله در لبنان را فراهم سازد. جراید لبنانی با اشاره به همین مطلب نوشته اند که علت استعفای وزرای وابسته به حزب الله از کابینۀ سعد حریری در روزهای گذشته که منجر به سقوط حکومت در لبنان شد نتایج تحقیق دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری بوده است که قرار است در روزهای آینده منتشر شود. منابع نزدیک به سعد حریری گفته اند که حزب الله تهدید کرده بود که در صورت انتشار گزارش تحقیق دادگاه بین المللی رسیدگی به قتل رفیق حریری نه فقط اقدام به کودتا خواهد کرد، بلکه علیه اسرائیل نیز اعلام جنگ خواهد نمود.

منبع : رادیو فرانسه

جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.