فریاد مظلومیتمان را بشنوید..

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مصاحبه با برادر حسین خضری زندانی سیاسی محکوم به اعدام

رنگین کمان:حسین خضری زندانی سیاسی محکوم به اعدام کُرد از ۱۲ دیماه توسط ماموران امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شده و پیگیریهای مکرر خانواده وی برای اطلاع از سرنوشت فرزندشان بی نتیجه مانده است.  کمسیون حقوق بشر پارلمان اروپا در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی با انتشار نامه به جمهوری اسلامی ایران خواهان لغو حکم اعدام این زندانی سیاسی شده بود. در هفته گذشته سازمان عفو بین الملل  نیز با انشتار بیانیه ای  نسبت به خطر اعدام قریب الوقوع حسین خضری و چند تن دیگر از زندانیان محکوم به اعدام در زندانهای مختلف ایران هشدار داده بود. در تماسی کوتاه احسان مجتوی وکیل مدافع حسین خضری از مصاحبه با رسانه های خارجی خود را باز میدارد و تنها بر این که پرونده روند قانونی خود را طی نموده است اکتفا میکند. اما آقای خضری برادر ایشان اینگونه جواب سوالات را میدهد.

آقای خضری از هنگام انتقال برادرتان به مکان نامعلومی  چه اقداماتی انجام داده اید و نتیجه کار چه بوده است؟
از هنگامی که مطلع شدیم که حسین را به مکان نامعلومی انتقال داده اند ، بارها به نهادهای قضایی و امنیتی مراجعه کرده ایم ، اما متاسفانه هیچ گونه اطلاع دقیقی در اختیارمان نمیگذارند. بارها به ریاست زندان ، حفاظت زندان ،دادستان کل و نهادهای امنیتی  استان مراجعه کرده ایم  اما متاسفانه جوابهای این ارگانها ناشفاف و کاملا ضد و نقیض با هم میباشد. دادستان ارومیه در  آخرین ملاقات به ما گفتند که  حسین را جهت اجرای حکم اعدام به تهران منتقل کرده اند.

آیا در ملاقاتهای گذشته با برادرتان و یا وکیل مدافع  ایشان هیچ گونه اطلاع تازه ای در روند پرونده  در اختیار آنها نیز نگذاشته بودند؟
بعد از ارسال نامه حسین خضری به ریاست قوه قضاییه نسبت به احمال فشار وشکنجه های مکرری که  در زمان بازجویی  بر وی وارد شده بود، طی ارسال نامه ای به شماره۱۱۰ / ۸۹/۴۷/۱۶۳/۵۸ در تاریخ ۱۸ آذر ۸۹  که از سوی  دیوان عالی کشور دریافت نمودیم ، مجددا با تکمیل مدارک تقاضای خود را به دیوان عالی ارسال کردیم. بعد از چند روز از ارسال نامه توانستیم حسین را در زندان ملاقات کنیم. اما متاسفانه گویا از سوی ماموران امنیتی از او درخواست شده بود که در مقابل دوربین به اعترافات کاذب روی اورد و اعلام کند که در درگیریهای مسلحانه حضور داشته و چندین نفررا کشته ام و حال  از بازماندگان و اولیای دم آنها طلب بخشش مینمایم. که حسین راضی به اینگونه اعترافات دروغین نشده بود.

خودتان این شرایطی که برای برادرتان پیش امده است  را چگونه ارزیابی میکنید؟
بعد از توقف حکم اعدام حبیب لطیفی احتمال زیاد دارد که حسین را مخفیانه اعدام کنند و ما وهمه بعد از سپری شدن مدتی اطلاع پیدا کنیم.

میتوانم بپرسم خانواده یتان حال در چه شرایطی هستند؟
متاسفانه سه سال است که وضعیت خانواده از لحاظ روحی آشفته است.به هیچ وجه نمیتوانم فشارهایی که در این مدت بر اثر  صدور حکم اعدام   حسین خضری به ما وارد شده است را  توصیف کنم.ما نگران وضعیت نامعلوم برادرم هستیم. طبق قانون اساسی و شرع اسلام اگر او متهم باشد که نیست ما چه گناهی کرده ایم که باید در این شرایط نگران کننده  قرار بگیریم.

برای نجات جان  حسین خضری درخواستتان چیست؟
ما در ابتدا از ریاست محترم قوه قضاییه و نهادهای امنیتی عاجزانه درخواست میکنیم که با پرونده حسین خضری و وضعیت بد روحی خانواده یمان منصفانه برخورد کنند. و از همه وجدانهای آگاه و انسان دوست و مجامع حقوق بشری میخواهیم که صدای فریاد مظلومیتمان را بشنوند و برای نجات جان حسین به یاریمان بیاییند.

 تنظیم : داود آزادفر
 

                جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.