آن سوی اتهام – خاطرات عباس امیر انتظام

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نسخه اینترنتی این کتاب خاطرات عباس امیرانتظام، قدیمی ترین زندانی سیاسی عقیدتی جمهوری اسلامی منتشر شد. 'آن سوی اتهام' خاطرات عباس امیرانتظام از شهریور ۵۷ تا خرداد ۱۳۶۰ است. یک سوی این خاطرات خود اوست و سوی دیگر آن، افراد و جریانات و گروه‌ها و احزاب مرتبط با انقلاب. نویسنده در جای جای کتاب اطلاعاتی تازه درباره شخصیت‌ها و جریان‌ها به دست می‌دهد که عبارت‌اند از: مهندس بازرگان، علی تهرانی، نهضت آزادی، دانشجویان پیرو خط امام، دکتر بهشتی، یدالله سحابی، سولیوان، ربانی شیرازی، و رضا براهنی، و…

عباس امیر انتظام از معدود بازماندگان مبارزه ملى به رهبرى دکتر مصدق است که هم عضو شوراى مرکزى و هم عضو هیئت اجرایى نهضت مقاومت ملى بوده است و در آن دوران که روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ یکى برجسته ترین ایام آن است، سرپرستى کمیته دانشگاه و امور مربوط به آن را در نهضت مقاومت ملى به عهده داشته است.
وى هم زمان با تاسیس نهضت آزادى به عضویت آن در آمد.لیکن پس از مدت کوتاهى براى تکمیل تحصیلات خود رهسپار فرانسه و آمریکا شد و پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه برکلى، در سال ۱۳۴۹ به ایران مراجعت کرد و در سال ۱۳۵۷ در جریان انقلاب مجدداً در کنار مهندس بازرگان قرار گرفت.
پس از پیروزى انقلاب از سوى مهندس بازرگان معاونت نخست وزیر و سخنگوى دولت موقت برگزیده شد و اوایل تابستان ۱۳۵۸ به عنوان سفیر در پنج کشور اسکاندیناوى به سوئد رفت.
پس از اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام متهم به جاسوسى به نفع آمریکا شد و در دادگاه انقلاب محکوم به حبس ابد گردید. وی که اکنون پس از بیست و یک سال قدیمى ترین زندانى سیاسى در ایران است، در سال ۱۹۹۷ موفق به دریافت جایزه جهانى حقوق بشر شد و هم اکنون عضو هیئت رهبری جبهه ملی ایران است.

برای دریافت این کتاب به لینک زیر مراجعه کنید:

http://iran-amirentezam.com/node/160

جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.