گزارش تصویری/تجمع فعالان حقوق بشر واشنگتن در اعتراض به بازداشت نسرین ستوده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :


در سال های اخیر تعداد زیادی از مدافعان حقوق بشر و وکلا به شکل گسترده‌ای بازداشت و یا وادار به زندگی در تبعید شده‌اند.

به موازات بسته شدن فضا برای هرگونه فعالیت حقوق بشری در ایران، برخی از کنشگران ایرانی که تا چندی پیش در کشور خود برای ارتقای وضعیت حقوق بشر فعالیت می کردند هم‌اکنون در تلاشند تا با استفاده از امنیت نسبی در شهرهای بزرگ سراسر دنیا توجه جهانیان را به وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران جلب کنند.

در هفته ی جاری، «شیرین عبادی»، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل و تعدادی دیگر از فعالان شناخته شده حقوق زنان با اعلام تحصن نامحدود در مقابل مقر سازمان ملل متحد در ژنو خواهان آزادی «نسرین ستوده» وکیل مدافع و فعال سرشناس حقوق بشر شده‌اند. «نسرین ستوده» بیش از صد روز را در سلول انفرادی زندان اوین به سر برده و چندین بار در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

به همین مناسبت جمعی از کنشگران ایرانی ساکن «واشنگتن دی سی» سه‌شنبه ۲۱ دسامبر در حمایت از تحصن فعالان در ژنو، با حضور در مقابل دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با فعالان جنبش زنان خواهان آزادی بی‌قید و شرط  و فوری نسرین ستوده شدند. در این تجمع که به همت «بنیاد برومند» و «سازمان عفو بین الملل» برگزار شد نمایندگانی از «دیده‌بان حقوق بشر»، «خانه آزادی»، «کمیته گزارشگران حقوق بشر» و «کمیته همبستگی با خواسته‌های دموکراتیک مردم ایران» نیز حضور داشتند.

گفتنی است عفوبین‌الملل در متنی که آن را به امضای مردم رسانده بود خواستار آزادی فوری نسرین ستوده شده بود ولی دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی در را به روی نمایندگان آن باز نکرد.

                                                                                    جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.