بیانیه کمیته بین المللی نجات پاسارگاد به مناسبت جشن ملی یلدا

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

یلدا را، با باور به پایان تاریکی و رسیدن به روشنایی، جشن بگیریمبا این که سال هاست فرهنگ فیزیکی و معنوی ایرانی ما و، در پی آن، جشن های بزرگ ملی ما، مورد تهاجم فرهنگ ستیزانی بیگانه با مدنیت و بیگانه با شادمانی و عشق قرار گرفته اما، از آنجا که گوهر فرهنگ ایرانی از مهربانی، روشنایی و زیبایی ساخته شده، و از آنجا که این فرهنگ آفریده ای انسانی و زمینی است و تنها بر بزرگداشت و ستایش انسان و طبیعت زیستنگاه اش استوار است، این فرهنگ هر روز زنده تر و درخشان تر از گذشته جلوه گر می شود و، در قلب انسان های امروز جای بیشتری می یابد.

یکی از مهمترین جشن های ملی ما «یلدا» است؛ جشنی که از یک سو به تولد استوره ی میترا و مهر (این دو نماد مهر ورزیدن و روشنایی) مربوط می شود و، از سویی دیگر، به بلندترین شب سال؛ شبی که در طی آن نیروی اهریمن تاریکی و سرما هم به اوج و هم به آغاز پایان خود می رسد و اهورای روشنایی و گرما و طراوات فرمانروایی آغاز می کند.

اینگونه است که جشن ملی یلدا برای همه ی قرن ها زنده و نو مانده است و خواهد ماند. اندیشه ای که در پشت این جشن نهفته است ـ یعنی باور داشتن به پایان رنج انسان، و نجات او از تاریکی و برودت، و رسیدن ناگزیر او به روشنایی و آرامش و آسایش ـ می تواند، به خصوص برای ما در این دوره ی تاریک و سخت سرزمین مان، آئینی بسیار  مهم و کارا باشد.   

کمیته ی بین المللی نجات پاسارگاد، ضمن شادباش جشن ملی یلدا به ایرانیان در سراسر جهان، همچون سال های گذشته شما را به برگزاری هر چه زیباتر و گسترده تر این جشن ملی دعوت می کند.

بیایید یلدا را در کنار «سفره ی یلدا»، که با سرخ ترین و روشن تر عناصر طبیعت آراسته می شود، و در کنار درخت سبزی که از هزاران سال پیش در سرزمین مان هر ساله در این هنگام به زیبایی آذین بسته می شد، جشن بگیریم؛ نفس مان را از اندوه و تیرگی دور کنیم و به نام مهر، و به نام شادمانی، به پیشواز خورشید، این فاتح شکوهمند تاریکی، برویم.

ما، همان گونه که در شش سال گذشته اعلام کرده ایم، باور داریم که زنده نگاهداشتن، به روز کردن، و تلاش برای ثبت جهانی جشن های ملی مان، نه تنها بهترین رهایی مردمان ایران از چنگال نیروهای خرافی و سنت های ایستا و اندوهناک است، بلکه می تواند برای ما انرژی بیشتری در راستای رسیدن به برابری، شادمانی و آرامش، و هرآنچه که شایسته ی انسان امروز است به همراه آورد.

با مهر و  خرمی

شکوه میرزادگی

از سوی کمیته بین المللی نجات پاسارگاد
 

جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.