بیانیۀ شمارۀ یک متحصنین سازمان ملل

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بدینوسیله بنیاد آزادی اندیشه و بیان حمایت صمیمانه خود  از تحصن فعالین جنبش زنان در پشتیبانی از خانم نسرین ستوده  را اعلام میکند.
مردم آزاده جهان!
جان نسرین ستوده وکیل مدافع حقوق بشری و فعال حقوق زنان ایران در خطر است. نسرین ستوده از ۱۳ شهریور به علت فعالیت های حقوق بشری خود دستگیر شده و بیش از ۱۰۳ روز است که در زندان به سر می برد. دادستان، این وکیل شجاع را به تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی متهم کرده است. با پایان یافتن تحقیقات مقدماتی و نیز ختم دادرسی، طبق قوانین ایران، حداکثر طی یک هفته می بایستی نسبت به اتهام ایشان اظهار نظر شود.

همچنین طبق مقررات ایران، پس از شروع محاکمه نگهداری زندانی در سلول انفرادی ممنوع است. امّا خانم ستوده از نخستین روز بازداشت  تاکنون یعنی بیش از صدوسه روز، در سلول انفرادی به سر برده و به درخواستهای مکرر او و وکلایش برای آزادی به قید وثیقه توجهی نشده است و در نتیجه خانم ستوده به اجبار در اعتراض به عدم رعایت قوانین از تاریخ ۱۳ آذر، دست به اعتصاب غذای خشک زده است.

اما متأسفانه نه تنها به درخواستهای قانونی وی ترتیب اثر داده نشده است، بلکه اتهامات جدیدی نیز همچون عدم رعایت حجاب اسلامی نیز از سوی مقامهای قضایی متهم شده است.

ما امضاء کنندگن این بیانیه، جمعی از فعالان حقوق زنان که از سالها قبل، افتخار همکاری با این وکیل شجاع را داشته  یا از موکلان ایشان بوده ایم، به خاطر همدردی با وی و اعتراض به تضییع حقوق قانونی اش، از تاریخ دوشنبه ۲۰ دسامبر در مقابل در ورودی سازمان ملل متحد در شهر ژنو آغاز به تحصن می کنیم.

ما از کلیۀ آزاد اندیشان جهان، فعالان حقوق زن و از اعضای خانوادۀ جهانی حقوق بشر درخواست داریم در همبستگی با این حرکت خواهران شان برای آزادی هرچه سریعتر نسرین ستوده به ما ملحق شوند و به هر شیوه ممکن، از پیوستن به تحصن گرفته تا ارسال ایمیل و نامه اعتراضی به دولت ایران، یا تجمع در مقابل سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف یا به هر شیوه ممکن دیگری، ما را یاری کنند تا صدای حق طلبی همکار در بندمان را به گوش جهانیان برسانیم.

امضا کنندگان: شیرین عبادی، خدیجه مقدم، منصوره شجاعی، پروین اردلان، شادی صدر، آسیه امینی، محبوبه عباسقلی زاده.

 جامعه رنگین کمان

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.