خطر اعدام قریب الوقوع حسین خضری

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 

دیوان عالی کشور در نامه ای ارسالی به شعبه ۹ اجرای احکام دادگاه انقلاب ارومیه خواهان اجرای حکم اعدام حسین خضری شده است.

این نامه ارسالی که به روئیت وکیل حسین خضری نیز در آمده است آخرین راه های قانونی برای لغو حکم اعدام وی بوده است، از سوی دیگر وکیل نامبرده پس روئیت نامه به طرز مشکوکی از برعهده گرفتن وکالت این زندانی انصراف داده است.

گفتنی است، شعبه ۹ اجرای احکام دادگاه ارومیه جهت اجرای حکم، پرونده این زندانی را به دادستان استان ارسال کرده است که در صورت موافقت دادستانی اجرای حکم اعدام حسین خضری قریب الوقوع خواهد بود.

حسین خضری زندانی محکوم به اعدام  طی چند هفته گذشته در نامه ای خطاب به افکار عمومی و سازمان ها و نهاد های حقوق بشری  ، خواهان پیگیری طرح شکایت خود از دستگاه اطلاعاتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستگاه قضایی شده بود.

لازم به یادآوری میباشد که اتحادیه اروپا طی انتشار بیانیه ای در اوایل ۲۰۱۰ میلادی خواستار بازبینی در پرونده و نیز لغو حکم اعدام نامبرده و زینب جلالیان شده است.

در همین راستا بنیاد دمکراسی و حقوق بشر کردستان ایران ضمن اعلام خطر اعدام  قریب الوقوع  این زندانی سیاسی از سایر  مجامع و نهادهای حقوق بشر بین المللی تقاضا میکند نسبت به نجات جان نامبرده و سایر زندانیان محکوم به اعدام  اقدامات سریع در پیش گیرند

لازم به یاد اوری میباشد که  حال قریب به ۱۷ زندانی سیاسی و مدنی کرد در زندانهای ایران  در انتظار اجرای حکم اعدام بسر میبرند.

کمیته اجرایی بنیاد دمکراسی و حقوق بشر کردستان ایران
رونوشت :

کمیساری عالی حقوق بشرسازمان  ملل

کمسیون حقوق بشر پارلمان اروپا

سازمان عفو بین الملل

 
جامعه رنگین کمان
 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.