شو تلویزیون جمهوری اسلامی علیه سکینه و دستگیر شدگان این پرونده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

صدا و سیمای جمهوری اسلامی در برنامه خبری هشت و سی امشب صدا و سیمای خود، ویدئوی اعتراف گیری از زندانیان توسط وزارت اطلاعات را پخش کرد. در این برنامه سکینه محمدی آشتیانی، سجاد، هوتن و دو خبرنگار آلمانی متعلق به روزنامه "بیلد ام زونتاگ" (Bild Am Sonntag) وادار شده اند که علیه خود اقرار کنند.

روز ١٠ اکتبر دو خبر نگار آلمانی و هوتن کیان و سجاد قادرزاده پسر سکینه در حالیکه در دفتر هوتن مشغول مصاحبه بودند، دستگیر شدند. سجاد و هوتن بلافاصله تحت شکنجه قرار گرفتند و تاکنون از ملاقات و نیز از گرفتن وکیل محروم بوده اند. دو روزنامه نگار آلمانی نیز به جرم! مصاحبه با هوتن و سجاد همچنان در زندان به سر میبرند.

 هدف جمهوری اسلامی از نمایش این برنامه این است که افکار عمومی را علیه سکینه محمدی و مینا احدی برانگیزد اما علیرغم همه تلاشی که برای ساختن این برنامه کرده است، حتی خود برنامه تصویری قوی از کمپین جهانی نجات سکینه و تصویری رزمنده از مینا احدی و اقدامات انسانی و افشاگری هایش علیه جمهوری اسلامی میدهد!

 همینجا برای روشن شدن اذهان عمومی لازم است گفته شود که دو خبرنگار آلمانی مطلقا به درخواست کمیته بین المللی علیه سنگسار و یا مینا احدی به ایران نرفته اند. این دو خبرنگار برای تهیه گزارش و مصاحبه از جانب روزنامه مربوطه به ایران سفر کرده اند و با مینا احدی تماس گرفته و برای تماس با سجاد از او کمک خواستند و زمانی که به ایران رفتند از مینا احدی برای ترجمه کمک خواستند. اقرار گرفتن زیر فشار و شکنجه از دستگیرشدگان یک سیاست نخ نمای جمهوری اسلامی است.

 مقامات مختلف جمهوری اسلامی در طول پنج ماه گذشته و تحت فشار یکی از قدرتمندترین کمپین های جهانی که با ابتکار مینا احدی و کمیته های بین المللی علیه اعدام و سنگسار شروع شد، اظهارات ضد و نقیض زیادی داشته اند و به هر دری زده اند بی آبروئی بیشتری برای خود به بار آورده اند. بارها خود را برای قتل سکینه آماده کردند اما فشار این کمپین جهانی آنها را عقب زد. این اقدام نیز منجر به رسوائی بیشتری برای رژیم و گسترش مبارزه برای نجات سکینه و سایر دستگیر شدگان خواهد شد.

 ما اقدام جمهوری اسلامی در وادار کردن زندانیان به اعتراف علیه خودشان، را شدیدا محکوم میکنیم و از همه مردم دنیا، از سازمانها و نهادهای بین المللی میخواهیم که جمهوری اسلامی را محکوم کنند و خواهان آزادی فوری سکینه، سجاد، هوتن و دو خبرنگار آلمانی و همینطور تمام محکومین به سنگسار بشوند و فعالیت های خود را برای نجات آنها گسترش دهند.

 کمیته بین المللی علیه سنگسار

کمیته بین المللی علیه اعدام                                                      جامعه رنگین کمان

١۵  نوامبر  

{youtube}ObXVUOZb7w8{/youtube}

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.