گروگان گیری کودکان فعالین سندیکایی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"فعال سندیکایی غلامرضا غلامحسینی در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزلش برای مقابله با اعمال غیر قانونی و غیر انسانی ناچار به ترک منزل خود شده است روز دوشنبه ۱۹ مهرماه حوالی ساعت ۰۹:۰۰ صبح مامورین وزارت اطلاعات به منزل فعال سندیکای شرکت واحد تهران آقای غلامرضا غلامحسینی یورش بردند و قصد دستگیری او را داشتند ولی بدلیل عدم حضور وی در منزل موفق به دستگیری او نشدند.

مامورین وزارت اطلاعات کرج بدلیل عدم موفقیت در دستگیری آقای غلامحسینی فرزندش امیر غلامحسینی که ۱۵ سال سن دارد را به گروگان گرفتند و او را تا ساعت ۲۰:۰۰ شب در گروگان خود نگه داشتند.در طی مدتی که فرزند آقای غلامحسینی در گروگان آنها بود بازجویان وزارت اطلاعات او را مورد بازجویی و تهدید قرار دادند. آنها همچنین در طی تماسهای تلفنی که با همسر آقای غلامحسینی داشتند آزادی فرزندش را مشروط به معرفی همسرش نموده بودند.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین برای مدت طولانی منزل آقای غلامحسینی را مورد بازرسی قرار دادند و پس از بازرسی طولانی و به هم زدن وسایل آنها بعضی از وسایل شخصی مانند؛کیس کامپیوتر،مدارک قانونی،دفترچه تلفن خانوادگی،کتاب،سی دی و سایر وسایل منزل را با خود بردند.
شیوه جدید مافیایی و تبهکارانه که اخیر مامورین وزارت اطلاعات بکار می برند در صورت عدم موفقیت در دستگیری فرد مورد نظر آنها اقدام به گروگان گیری کودکان خانواده می نمایند.
این یورش وحشیانه به منزل آقای غلامحسینی بدون احضار و اطلاع کتبی او صورت گرفته بود و فعال سندیکایی برای مقابله با اعمال غیر قانونی و غیر انسانی باندهای تبهکار وزارت اطلاعات ناچار به ترک منزل خود شده است. سربازجو محبی که در یورش روز دوشنبه شرکت داشت از مسئولین وزارت اطلاعات و شکنجه گر بند سپاه زندان گوهردشت کرج می باشد.
فعال سندیکایی غلامرضا غلامحسینی ۴۴ ساله در جریان اعتصابات گسترده کارکنان شرکت واحد تهران در سال ۸۴ دستگیر وچند هفته در زندان اوین در بازداشت بسر برد و نزدیگ به ۴ سال از کار تعلیق شد. او حدودا ۸ ماه پیش پس از صدور رای بازگشت به کار اداره کار توانست به محل کار خود بازگردد ولی ۲ مردادماه مجددا به بهانه های واهی از کار تعلیق شد.
.
در حال حاضرآقایان منصور اسالو،ابراهیم مددی و رضا شهابی ۳ تن از رهبران و اعضای سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه درشرایط طاقت فرسایی در زندانهای اوین و گوهردشت در بازداشت بسر می برند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل ،به گروگان گرفتن کودکان و تعلیق فعالین کارگری را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سندیکاهای بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب کارگران در ایران است.

۲۳ مهر ۱۳۸۹ برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۱۰
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
سازمان جهانی کار
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.