خواست آزادی فوری و بی‌قید و شرط شیوا نظرآهاری

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

فراخوان برای تظاهرات در پاریس با خواست آزادی فوری و بی‌قید و شرط شیوا نظرآهاری و دیگر زندانیان سیاسی جمعه، ۳ سپتامبر ۲۰۰۹، از ساعت ۱۸.۳۰ تا ۲۰

 

در کشوری که عده ای آدمکش به مردم حکومت می‌کنند، بهترین فرزندانش آشنای دیوارهای زندان اند.

شیوا نظرآهاری. ۲۶ ساله. روزنامه نگار، فعال حقوق بشر، حقوق زنان و کودکان کار. اسطوره ی کار و تلاش و خلاقیت. در تصویری مشغول کار بنایی ساختمانِ جمعیت حمایت از کودکان کار و خیابان است و در تصویری دیگر پشت کامپیوترش مقاله می نویسد. لبخند دائمی اش و برق چشمانش از هر ضربه ای کوبنده تر است. چنان کار می‌کند که گویی هیچ نیرویی نمی‌تواند میل تلاش در راه آزادی و عدالت را در او سرکوب کند. از هجده سالگی وارد مبارزه ی سیاسی و مدنی و حقوق بشری شد. دوستانش او را فریادی بی ادعا می خوانند. فریادی که میله های زندان نیز نتوانست خاموشش کند. در این روزهای سبز نیز نام او زیاد شنیده ایم. شیوا در کنار صدها تن دیگر از فعالان مدنی، در مقابل کودتای انتخاباتی و سرکوب وحشیانه ی معترضان آرام ننشست تا مثل همیشه دردهای جامعه را به زبان اعتراض مدنی فریاد کند.

او زمستان گذشته دستگیر شد و این روزها در انتظار حکم دادگاهش روزگار می گذراند. فراموش نکنیم که شیوا و دوستان دربندش برای ساختن جهانی بهتر برای فرزندانِ ما، میله های زندان را تحمل می‌کنند.

در راستای تلاش گسترده ی جهانی برای آزادیشیوا و دیگر زندانیان سیاسی، کمیته ی مستقل ضدسرکوب شهروندان ایرانی از تمامی انسان‌های آزادیخواه و برابری طلب دعوت می کند تا در تجمع اعتراضی روز جمعه، همه با هم خواهان آزادی بی قید و شرط شیوا نظر آهاری باشیم. بدانیم که این حرکت، کوچکترین گامی است که می‌توانیم در سپاس از فعالیت‌های این مبارز خستگی ناپذیر، این دوست و یار زنان تحت ستم و کودکان زجر کشیده ی خیابانی و اسطوره ی صبر و مقاومت برداریم.

باشد که با هم صدایی ما در گوشه گوشه ی جهان، شیوا نظرآهاری بار دیگر زیر آسمان ایران دستی باشد آزاد برای برداشتن باری از دوشی.

Vendredi, 3 septembre 2010 à 18h30

Parvis des Libertés et des Droits de l'Homme

L'Esplanade du Trocadéro75007 Paris

Métro : Trocadéro(ligne 6 et ligne 9)

کمیته ی مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی – پاریس

Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens

www.whereismyvote.fr

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.