تحریک به ترور

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محسن مقصودی

چند روز پیش در سفر احمدی نژاد رئیس جمهور ولی فقیه بههمدان در جمع از قبل سازمانداده شده استقبال کنندگان، صدایانفجاری شنیده  شد ودود سفیدی برخاست. در برنامه سفر ویکوچکترین تغییری داده نشد و وی چند دقیقه بعد در بین جمع نه چندان پرشماری از مردم سخنرانی طولانی کرد. در همین فاصله به یک باره بر روی آنتن خبرگزاری ها ، خبری مبنی بر کوشش برای ترور وی منتشر شد درصورتی که هیچ نشانه ای ازانفجارو زخمی و مجروح شدن فردی مشاهده نشده بود.

 

در ایران، این خبر را چند بار تائید و تکذیب کردند و آخر به سخره گرفتن که باز این هم یکی از هوچی گری های احمدی، برای مهم جلوه دادن خودش است.
اما روز بعد، روزنامه " زود دویچه سایتونگ" ـ روزنامه جنوب آلمان ـ در صفحه اول همراه با عکس بزرگی از احمدی نژاد که همراه با محافظانش سوار بر ماشینی هستند و گویا در حال فرارند، تیتر درشتی زد که " بمب یا ترقه…" و با آب و تاب این واقعه را شرح داد. آیا چنین واقعه مسخره ای تا این حد بزرگ است که این روزنامه پرتیراژ، در صفحه اول آنرا بازتاب  دهد؟
تیتر پائین این مطلب اما ، تا حدی روشنگربود.در تیتربزرگتری پائین عکس  آمده بود که آقایوستر وله  ـ وزیر امور خارجه آلمان ـ از قتل هایهدفمند  حمایت کرد!مجموع این دو تیتر بزرگ در کنار هم ، پیام واحدی را می رسانند: تحریک به قتل و ترور!
برای آنکه گرفتار تئوری توطئه نشوم، با تحریریه روزنامه، بخش سیاسی اش تماس گرفتم و علت بزرگ کردن این واقعه را پرسیدم. خانمی پاسخ داد که این "ترقه بازی" موضوع روز دنیا است! و وقتی از او درمورد کنار هم قراردادن این دو تیتر پرسیدم و اینکه آیا این انگیزه دادن برای ترور نیست؟ پاسخی نداشت و  گوشی را گذاشت و به تماس های بدی هم جواب نداد.
اما بنطرم ، پاسخ روشن است، غرب در پی  بی ثبات کردن ایران بهر قیمت است.
پرواضح است که اپوزیسیون رژیم آنقدر قدرت دارد که برای ترور دست به "ترقه بازی " نزند. اما اپوزیسیون دمکرات و آزادی خواه هیچ برنامه تروری را در دستور کار ندارد. و درست برعکس هر ترورکور، بمب گزاری و خشونت خونین را پژواکی از اعدام ها و  جنایت های رژیم می بیند و محکوم می سازد.
تجربه خشونت بار و خونین قبل و پس از بهمن ۵۷ و دردهه ۶۰ درس بزرگی بود. دیدیم که چگونه سرکوب خونین مردم،اعدام های بی محاکمه،ترورهای خیابانی،زد وخورد های مسلحانه  در ترکمن صحرا، کردستان ، مازندران و درجنوب کشور در میان مردم عرب، جنگ خانمانسوز و ادامه دیوانه وار آن ،زجرکش کردن زندانیان سیاسی، نبرد مسلحانه و کشتار زندانیان سیاسی در فاجعه ۶۷ ، خاکستر مرگ و تباهی و فساد برکشور پاشید و نهال دمکراسی نوپا را خونین وپیکرش را نحیف و تضعیف ساخت وبهترین فرزندان ایران را از خدمت به کشورو میهن کرد.
حمایت مالی ، تسلیحاتی و تبلیغاتی از گروه هایی که دستور کارشان ترور و بمب گزاری است، بدست بیگانگان است که پیآمد آن تشدید فضای بسته و امنیتی در جامعه خواهد بود.
اپوزیسیون دمکرات وآزادی خواه بفکر نابود کردن رژیم نیست بلکه برای جایگزین کردن یک نظام سیاسی دمکراتیک و آزاد بجای دیکتاتوری ولایت فقیه و نظام مستبد جمهوری اسلامی،مبارزه ای همه جانبه،آگاهانه،مسالمت آمیزوعلنی را سازماندهی می کند و به پیش می برد.

عضو شورای همآهنگی
جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران 
 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.