اطلاعیه در باره: برگزاری کنگره نهم سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کنگره نهم سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران در روزهای هشتم، نهم و دهم مرداد ماه ۱۳۸۹برابر با ۲۹، ۳۰ژوئیه و اول اوت ۲۰۱۰برگزار شد.
در این کنگره، افزون بر اعضای سازمان، هیئت های نمایندگی احزاب و سازمان های: حزب دموکرات کردستان ایران، حزب دموکرات کردستان، حزب کومه له ایران، جبهه ملی ایران – اروپا، سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) و شورای موقت سوسیالیست های چپ ایران حضور داشتند. همچنین تعدادی از دوستان نزدیک سازمان نیز میهمان کنگره بودند. در مباحث کنگره امکان دخالت و طرح نظر برای همۀ شرکت کنندگان به یکسان وجود داشت. گفتگو ها جدی، مسئولانه و بدون تشنج صورت گرفت.
ارزیابی از اوضاع سیاسی، چشم انداز و سیاست های ما یکی از مهم ترین موضوعات کنگره بود. این کنگره اولین کنگره بعد از جنبش اعتراضی و آزادیخواهانۀ مردم بود و سخنرانی شرکت کنندگان از این جنبش و مطالبات و سرنوشت آن متاثر بود. اسناد پیشنهادی به کنگره و مباحث تدارکاتی آن، نشان دهندۀ اهمیت اتخاذ موضع در این عرصه بود. برخورد فعال شرکت کنندگان در کنگره، در تدقیق بحث ها و تنظیم نهائی قطعنامه سیاسی کنگره که به تصویب رسید، نقش موثر و بسزائی داشت.
موضوع مهم مورد بحث دیگر در کنگره نهم، ارزیابی از سیر تاکنونی پروژه مشترک مباحث وحدت چپ و موضوعات مربوط به آن بود. محور این گفت و گو ها پروژۀ “مباحث وحدت چپ” بود که مورد پذیرش سه جریان: سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)، شورای موقت سوسیالیست های چپ ایران، سازمان ما و با دعوت از دیگر سازمان ها و فعالین و نیروهایی که در این راستا قرار دارند، قرار گرفته است. مشکلات فرا روی این امر از طرف اعضای سازمان و اعضای هیات نمایندگی دو سازمان دیگر، با صراحت مطرح شد و راه حل هایی ارائه گردید. در نهایت کنگره با تصویب قراری بر تسریع پیشبرد این پروژه از سوی کمیتۀ مرکزی منتخب تاکید کرد.
فدرالیسم در ایران و موضع ما در قبال آن، موضوع دیگری بود که در دستور کنگره نهم قرار داشت. کمیتۀ مرکزی سازمان در اجرای قرار کنگره هشتم کمیسیونی را برای تدارک این بحث تشکیل داده بود که نتیجۀ کار آن قبل از کنگره انتشار بیرونی یافت. قطعنامه ای بر اساس طرح بحث کمیسیون به کنگره ارائه شد که بعد از بحث در کنگره تدقیق و تصویب شد.
آن چه که دربارۀ این کنگره قابل تاکید است، دخالت فعال نمایندگان احزاب و سازمان ها و مهمانان در مباحث است که تاثیرات مثبت و موثری بر تصمیمات داشت. کنگره با انتخاب کمیته مرکزی به کار خود پایان داد. گزارش کامل کنگره نهم به همراه مصوبات آن به زودی منتشر و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.
شرکت کنندگان در کنگره با روحیۀ همبستگی رفیقانه و با عزم و اراده ای متحد و امیدوار محل کنگره را ترک نمودند.

کمیته مرکزی
سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
یازدهم مرداد ۱۳۸۹
دوم اوت ۲۰۱۰

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.