اخباروگزارشات کارگری19دی1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری19دی1393

– حمله ی تروریستی به دفتر مجله ی ” شارلی ابدو ” محکوم است!

–  مهدی فراحی از دادگاه مجدد به انفرادی مجدد منتقل شد!!!

– صدور حکم زندان نه و نیم ساله علیه فعال کارگری ، بهنام ابراهیم زاده را محکوم می کنیم!!!

– اعتصاب کارگران کارخانه سرامیک های صنعتی اردکان

– گزارش کارگر فلزکار از ایران خودرو:

–  اعتراض کارگران معدن سنگرود

– افزایش575درصدی هزینه مواد خوراکی!

حمله ی تروریستی به دفتر مجله ی ” شارلی ابدو ” محکوم است!

نویسندگان ، روزنامه نگاران و مردم فرانسه

خبر حمله ی وحشیانه ی مرتجعین تروریست  به دفترمجله ی  طنز ” شارلی ابدو ” و جان باختن  دوازده تن از روزنامه نگاران، کاریکاتوریست¬ها و دیگر افراد بی گناه ، موجی از خشم و اندوه میان شاعران ، نویسندگان و روزنامه نگاران ایران برانگیخته است . نویسندگان و مردم ایران در راه آزادی بیان بسیار قربانی داده¬اند و به خوبی رنج و خشم شما را درک می¬کنند.

طراحان و عاملان این جنایت هولناک ،  دشمنان آزادی اندیشه و بیان و پیروان جهل و خرافه اند که هدفی جز استیلای عقب¬ماندگی بر جهان ندارند . رهایی از این بداندیشان جز برافراشتن پرچم آزادی بیان بی هیچ حصر و استثنا در سراسر جهان راه دیگری ندارد.

کانون نویسندگان ایران ضمن  ابراز همدردی با شما همکاران گرامی ، خانواده های قربانیان و مردم فرانسه ، این اقدام جنایتکارانه و ضد آزادی را به شدت محکوم می کند و اطمینان دارد که چنین اعمال ددمنشانه ای ، کوچک ترین خللی در عزم و اراده ی شما برای دفاع از آزادی اندیشه و بیان و ضدیت با بیگانه¬ستیزی و نژاد پرستی وارد نمی کند .

کانون نویسندگان ایران

  18 دی   1393      

  مهدی فراحی از دادگاه مجدد به انفرادی مجدد منتقل شد!!!

روز شنبه 13/10/1393 مهدی فراحی شاندیز یکی از اعضای کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری  را که در اول ماه مه 1388 در پارک لاله دستگیر شده بود و هم اکنون در زندان گوهر دشت است ،از سلول انفرادی به دادگاه انقلاب شعبه 15 به ریاست قاضی صلواتی بردند تا تحت پوشش طرح جدید پرونده سازی های دروغین با اتهامات ساختگی طی برنامه جدیدی که جمهوری اسلامی برای محاکمه و تنبیه زندانیان سیاسی مقاوم برای شکستن مقاومت آنها طراحی کرده است وادار به تسلیم کنند یا مورد محاکمه مجدد قرار بدهد ، (همان گونه که در رابطه با بهنام ابراهیم زاده عمل کردند ) مهدی فراحی شاندیز در مقابل اتهامات دروغین  و ساختگی قاضی صلواتی ضمن رد تمامی اتهامات دست به افشاگری های زد که قاضی صلواتی تحمل شنیدن واقعیت ها را نداشت دستور داد شاندیز را مجدد به انفرادی منتقل کنند و تا زمانی که دست از افشاگری بر نداشته و اتهامات را قبول نکرده است در انفرادی بماند.

ما ضمن محکوم کردن طرح جدید پرونده سازی قوه قضائیه و نهاد های مربوط به زندانها و همچنین عمل ضد انسانی و ضد کارگری محاکمه مجدد زندانیان را عمل ددمنشانه حکومت ارتجاعی سرمایه داری جمهوری اسلامی می دانیم ، و از تمامی مردم آزادی خواه و کارگران و مبارزان و از جوانان می خواهیم از هر طریق ممکن به مقابله با این طرح جدید بر خیزند.

مهدی فراحی شاندیز را از محاکمه مجدد و انفرادی نجات بدهیم.

اجازه ندهیم جمهوری اسلامی با طرح جدید زندانیان سیاسی و کارگری را مجددا” محاکمه کند.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

18/10/1393

صدور حکم زندان نه و نیم ساله علیه فعال کارگری ، بهنام ابراهیم زاده را محکوم می کنیم!!!

نهاد های حکومت سرمایه داری ، در جهت حفظ حاکمیت طبقاتی و حفظ قدرت در دستتان عوامل سرمایه داری حاضر در قدرت، مانند دزدان میلیاردری اموال مردم و یا توسط مافیای قدرت و ثروت، در جهت چپاول و انباشت ثروت های نجومی، به بهای گرسنگی ، بی خانمانی ، افسردگی ، در یک کلام ایران را به بهشت میلیاردرهای حاکم و جهنمی برای ما خانواده های 50 میلیونی کارگری تبدیل کرده اند.

ضمن تحمیل مرگ تدریجی به ما کارگران از طریق گرانی نان، آب ، برق ، گاز، گرانی کرایه ها و مسکن ، ایجاد بیکاری های میلیونی ، معوقه کردن دستمزدهای ناچیز، سرکوب ، دستگیری و محاکمه کارگران معترض و اعتصابی ، پولی کردن بیمارستانها ، بهداشت و درمان ، پولی کردن مدارس و دانشگاه ها ، فروش اموال عمومی و خدماتی به بخش خصوصی ، محروم کردن فرزندان ما کارگران از تحصیل، … باعث رشد و شدت یابی هر چه بیشتر معضلات ضد اجتماعی و ضد انسانی نظام سرمایه داری از جمله فساد، اعتیاد ، فحشا، کودکان کار، کودکان خیابان ، طلاق ، دزدی ، اختلاس ، بیکاری و … در جامعه ایران شده و می شوند.

هر گاه کارگران آگاه و فعال بخواهند با اعتراض و با ایجاد تشکل، طبق وظیفه طبقاتی خود از حق و حقوق خود و هم طبقه ای هایشان دفاع کنند،  نهاد های مختلف اقدام به سر کوب و تنبیه آنان می کنند، در شرایطی که برادران و خواهران ما در سراسر کشور در مقابله با این نا برابری و نا عدالتی و تبعیض، هر روز دامنه اعتصابات و اعتراضات خود را مانند واگن پارس ، پارس خودرو تهران ، اعتصاب سراسری کارگران برق ، ایران تایر ، البرز و … گسترده تر ، عمیقتر ، و آگاهانه تر پیش میگیرند و در زمانی که ضرورت ایجاد تشکل های مستقل صنفی و سراسری در قالب فدراسیون سراسری برای ادامه سازمان یافته، با برنامه و  سراسری اعتصابات حیاتی و در حکم مرگ و زندگی برای جنبش کارگری است، دادن حکم دو باره نه و نیم سال  به بهنام ابراهیم زاده عضو کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری در حقیقت جلو گیری با ترس و وحشت از ایجاد شدن اتحادیه های سراسری بعنوان یکی از مهمترین ابزار مقاومت و مقابله و مبارزه سازمان یافته مشترک ما 14 میلیونی طبقه کارگردر برابر سیاست های ضد کارگری دولت سرمایه داری می باشد، سرمایه داران میخواهند در سایه برنامه های سرکوب گرانه و ایجاد رعب و وحشت از طریق دادگاه ها و زندانها به عمر ننگین حکومت خود و استثمار کارگران و غارت و چپاول مالی ادامه دهند.

تنها گناه نابخشودنی این کارگر آگاه کارخانه( بهنام ابراهیم زاده) در مقابل طبقه استثمار گر حاکم تلاش برای ایجاد تشکل های مستقل سراسری کارگری می باشد.

کارگران :

با ایجاد تشکل مستقل سندیکایی و با ایجاد فدراسیون سراسری به مثابه تنها وسیله تحقق مطالبات صنفی مان مانند امنیت شغلی ، دستمزد شایسته ، حق تشکل، حق اعتصاب،  بیمه های درمانی، بیمه های بیکاری ،  … از کار افتادگی  و غیره  به مقابله با سیاست های ضد کارگری حکومت سرمایه داری بر خیزیم. مبارزه برای آزادی بهنام و همه ی فعالین کارگری مبارزه برای حق حیات انسانی می باشد.

از هر طریق ممکن مانند طومار ، تحصن در مقابل قوه قضائیه ، اعتصاب و … به مقابله با سیاست های دولت سرمایه داری بر خیزیم .

سندیکای کارگران نقاشان استان البرز

هیات بازگشایی سندیکای کارگران نقاش و تزئینات تهران و حومه

انجمن سلامت اجتماعی آذربایجان

کارگران پیشرو بندر عباس

18/10/1393

اعتصاب کارگران کارخانه سرامیک های صنعتی اردکان

کارگران کارخانه سرامیک های صنعتی اردکان به دلیل عدم پرداخت حقوق و حق بهره بری خود اعتصاب کردند .

به گزارش19دی اردکان گویا ، کارگران کارخانه سرامیک های صنعتی اردکان به دلیل عدم پرداخت حقوق و حق بهره بری خود اعتصاب کردند .

لازم به ذکر است این اولین اعتصاب کارگران این شرکت نمی باشد .

شرکت سرامیکهای صنعتی اردکان بزرگترین تولید کننده انواع سرامیکهای صنعتی در خاورمیانه ،واقع در شهرک صنعتی اردکان،در سال 1374 به ثبت و در سال 1376 به بهره برداری رسید. این شرکت به عنوان تنها تولید کننده سرامیک های صنعتی بر پایه آلومینایی و بزرگترین تولید کننده سرامیک های صنعتی بر پایه سیلیکاتی در ایران کار خود را آغازکرد.

گزارش کارگر فلزکار از ایران خودرو:

خیلی ها می خواهند بدانند که اعتصاب در ایران خودرو از کجا شروع شد. با آشنایی که کارگران ایران خودرو با کارگران پارس خودرو و سایپا  داشتند ، از نزدیک اخبار اعتصاب و اعتراض به کمی دستمزد هایشان را پی گیری می کردند در نتیجه این تفکر در ذهن ما کارگران ایران خودرو شکل گرفت که چرا ما از این شکل اعتصاب غذا استفاده نکنیم. از روز 17 دیماه اعتصاب غذا که همان نرفتن به رستوران و نگرفتن غذا است ،  ابتدا در بخش هایی از کارخانه جنوبی که بخش اصلی تولید و خطوط مونتاژ و قطعات بدنه  در آنجا انجام می گیرد، شکل گرفت  و سپس در همان روز همه قسمت های کارخانه جنوبی را شامل شد .یعنی کارگران به رستوران رفته غذا را در سطل های اشغال ریختند. از فردای آن روز قسمت شمالی که شامل  سالن رنگ ، سالن تولید ال نود ، سالن مونتاژ پژو پارس و سالن پرس هم به این اعتصاب گره خورد و  تمام بخش های تولیدی کارخانه در اعتصاب غذا شرکت کردند و از رفتن به رستوران سرباز زدند. این اولین بار  است که تمام کارخانه بطور یک پارچه اعتصاب غذا می کند و به یک حرکت اعتراضی می پیوندد.

 مدیریت برای اینکه بتواند این حرکت اعتراضی یکپارچه را در هم بشکند ، سهام بلوکه شده کارگران را آزاد کرد که موثر نبود و اعتصاب همچنان ادامه دارد. مدیریت در فاز دوم برای به شکست کشاندن این اعتراض مثل همیشه قول داد که بزودی افزایشی در دریافتی ها رخ خواهد داد. اما کارگران این بار گول نخوردند و به مدیریت گفته شده که :« قولش را بصورت کتبی ابلاغ کند .» در ضمن کارگران به مدیریت پیغام دادند که :« باید پایه حقوق 20 الی 30 درصد اضافه شود. ما انتظار پاداش نداریم و حق مان را می خواهیم.»

 مدیریت همیشه در این گونه اعترض ها می آید و کمی پاداش به کارگران می دهد و بعد هم دیگر خبری از پاداش نیست.

شایعه شده که هاشم یکه زارع که کارگران به او هاشم گدا می گویند ، گفته که :« اگر من بدانم تا چند سال این ها دیگر اعتصاب نمی کنند من حقوقشان را اضافه می کنم می ترسم این اضافه حقوق را بگیرند و باز چند ماه دیگر یک چیز دیگر بخواهند.»

اگر در روز شنبه به خواسته های کارگران توجه نشود ، کارگران تصمیم گرفته اند که از سوار شدن به سرویس ها خوداری کنند و سرویس های حمل و نقل را تحریم کنند. ما می خواهیم با این کار اعتراض مان را به خیابان ها بکشانیم.

منتظر اخبار جدید باشید.

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکار مکانیک

1393/10/18

  اعتراض کارگران معدن سنگرود

یکی از آخرین اعتراضات کارگران معدن

حبس کردن خود در تونل معدن، راهی برای نشان دادن اعتراض

پس از خودزنی یکی از کارگران معدن طلای آقدره، این بار صد نفر کارگران معدن سنگرود به طور گروهی دست به تحصن در تونلی زدند که به دلیل وجود گاز احتمال انفجار آن بالاست. شاید این حرکت را بتوان نمادی از اقدام به خودکشی دسته جمعی دانست. انحلال معدن، حل نشدن مشکل بیمه بیکاری و بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور عدم دریافت حقوق به مدت 8 ماه و… سبب شد که کارگران معدن زغال سنگ سنگرود (البرز غربی) این بار برای تحصن یکی از تونل های معدن را انتخاب کنند.

کارگران خسته از این همه بی‌توجهی می‌گویند به دلیل عملی نشدن وعده‌های داده شده، می‌خواهند خود را در معدن حبس کنند.

این کارگران که سال‌ها کار سخت در معدن را تحمل کرده‌اند، اکنون به دلیل فاصله‌ای که در سال‌های گذشته در کار معدن افتاد و کارگران معدن سنگرود بدون تحت پوشش قرار گرفتن بیمه بیکاری، بیکار شدند، حتا نمی‌تواند بازنشسته شود.

هر چند این اعتراض با مداخله‌ی ماموران انتظامی به طور موقت خاتمه یافت اما مساله‌ی اصلی کارگران که تامین هزینه‌های زندگی‌شان است بدون پاسخ هم چنان باقی است. سود آوری معدن برای صاحبان آن؟! تنها دلیل تعطیلی یا آغاز به کار یک معدن یا واحد تولیدی است. اینکه چه بر سر کارگران می آید نه برای صاحبان معادن مهم است و نه مسوولان؟ تنها پیگیری و اقدامات دسته جمعی و متشکل کارگران می تواند به آنان کمک کند که به خواسته‌هایشان دست یابند.    

    http://www.kanoonm.com/1627#more-1627

افزایش575درصدی هزینه مواد خوراکی!

* هزینه ماهیانه زندگی خانوار 4 نفره کارگری در سال 84 به میزان 558 هزار و 575 تومان بوده که این میزان در سال 92 به 2 میلیون و 732 هزار و 587 تومان رسید که نشان دهنده 490 درصد افزایش است.

* میانگین هزینه مواد خوراکی از ماهیانه 124 هزار و 832 تومان سال 84 به 717 هزار و 806 تومان سال 92 رسید که نشان دهنده 575 درصد رشد در هزینه های خوراکی است.

* میانگین شاخص اجاره مسکن از 38 سال 84 به 136 در سال 92 افزایش یافت که نشان دهنده 360 درصد افزایش در این بخش است.

* دستمزد با احتساب کلیه مزایا در سال 84 به میزان 161 هزار و 110 تومان بوده که این میزان در سال 92 با 340 درصد افزایش به 540 هزار و 837 تومان رسید.

منبع:بخشی ازیک گزارش مهربتاریخ19دی

نوزدهم دی ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.