این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگری17تیر1394

– تجمع کارگران کارخانه فلات کوهرنگ مقابل فرمانداری شهرکرد دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومزایا

– درخطرقرارگرفتن امنیت شغلی1700کارگرکارخانجات تولیدی الیاف استان مرکزی

– نامه اتحادیه کارکنان کالج ها و دانشگاههای بریتانیا

برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران

– کمپین تاندر کلپ معلمان کانادا برای آزادی اسماعیل عبدی

– مخالفت کارگران معدن طلای آفریقای جنوبی با پیشنهاد دستمزد اتاق معادن آفریقای جنوبی

تجمع کارگران کارخانه فلات کوهرنگ مقابل فرمانداری شهرکرد دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق ومزایا

کارگران کارخانه تولید لبنیات فلات کوهرنگ بعد از ظهر سه شنبه 16تیر دراعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای آن ها در ماه های اخیر مقابل فرمانداری شهرستان شهرکرد گردهم آمدند.

برخی از کارگران کارخانه فلات کوهرنگ از ابتدای امسال تا کنون حقوقی نگرفته اند .

به گزارش16تیر بام ایران خبر،یکی از کارگران این کارخانه گفت: تا امروز نزدیک به سه ماه است که حقوق و دستمزدهای ما پرداخت نشده است و زندگی را با سختی و مضایقه سپری می کنیم.

یکی دیگر از این کارگران کارخانه فلات کوهرنگ که نخواست نامش برده شود، گفت: با احتساب هزینه های بالا و مخارج نامحدود زندگی و همچنین  تورم سرسام آور، حقوق اداره کاری کفاف تامین معیشت ما را نمی دهد حال این حقوق کم را هم مسولان این شرکت با تاخیر بسیار زیاد پرداخت می کنند.

وی گفت، برخی از کارگران این کارخانه را می شناسد که از ابتدای امسال تا کنون حقوقی نگرفته اند

حمید ملک پور، فرماندار شهرستان شهرکرد عدم پرداخت به موقع دستمزد و حقوق را علت گلایه و تجمع آنان عنوان کرد و گفت: با احضار مدیر کارخانه مذکور به فرمانداری، مقرر شد که حقوق یک ماه آنان به صورت علی الحساب تا پنج شنبه این هفته به حساب کارگران واریز و مابقی به صورت خرد تا پایان ماه واریز شود.

ملک پور افزود:این کارخانه به علت پایین بودن سرمایه در گردش با تولید کمتری نسبت به گذشته مشغول به فعالیت بوده است .

وی بیان داشت:  ستادی برای رسیدگی به شرکت ها و صنایع تولیدی شهرستان تشکیل شده و نخستین نشست آن روز پنج شنبه 18تیر در فرمانداری برگزار می شود.

فرماندار شهرستان شهرکرد اظهار داشت: همکاری بانک ها و ادارات استان برای رسیدگی و اختصاص تسهیلات به کارگاه ها و صنایع نیمه تعطیل از اهداف برگزاری این نشست خواهد بود.

کارخانه فلات کوهرنگ هم اکنون با 250 نیروی انسانی در مسیر جاده شهر کیان به ایذه واقع است.

درخطرقرارگرفتن امنیت شغلی1700کارگرکارخانجات تولیدی الیاف استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با تأکید بر وجود حدود 1700 نفر نیروی کار مشغول در این پنج واحد الیاف‌سازی، افزود: پتروشیمی‌ها ساز مخالف می‌زنند و باید آنها را مجاب کنیم که قیمت را تا نرخ مصوب پائین بیاورند تا این واحدها در مدار تولید قرار گیرند و با بازار دنیا رقابت کنند.

علیرضا زاوشی نیز افزود: در دلیجان پنج واحد الیاف‌ سازی با ظرفیت تولید 180 هزار تن وجود دارد، این واحدها در گذشته هم نیاز داخل را تأمین می‌کردند و هم صادرات داشتند، اما در سال گذشته یک اتفاق خاص افتاد و ترکیه یک حرکت جدی کرد. این کشور به‌منظور حمایت از واحدهای تولیدی خود واردات این محصول را به ترکیه کاهش داد، بر این اساس تعرفه‌ها را افزایش دادند و دمپینگ کردند به‌صورتی که این محصول هم‌اکنون از ترکیه به ایران صادر می‌شود.

زاوشی افزود: این چند واحد الیاف‌سازی هم‌اکنون نیازمند حدود 150 میلیارد تومان نقدینگی هستند، سال گذشته 10 میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به این شرکت اختصاص یافت که شش میلیارد تومان مصوب شد و در حال حاضر این میزان نیز هنوز پرداخت نشده است.

وی گفت: محصول تولیدی و نهایی این واحدها به صورت قاچاق و به روش‌های مختلف وارد می‌شود و بازار این محصولات را قبضه کرده است.

احمد نجفی مدیر عامل شرکت الیاف ساویس نیز اظهار کرد: واردات انجام می‌شود، اما ثبت و ضبط نمی‌شود و اصطلاحاً واردات قاچاق قانونی نامیده می‌شود، متأسفانه این قضیه باعث شده است که نتوانیم با قیمت تمام شده تولیدات داخلی در مقایسه با واردات قاچاقی که انجام می‌شود در بازار رقابت کنیم و نتیجه آن تعطیلی شرکت‌هاست.

وی با اشاره به فعالیت سه شرکت الیاف در دلیجان که با مشکل مواجه شده‌اند، افزود: این شرکت‌ها در یک سال اخیر با توانمندی‌های موجود در برابر مشکلات مقاومت کرده‌اند، اما از این پس دیگر نمی‌توانند ادامه دهند امید ما این بود که روندی پیش آید که این شرایط را بهبود ببخشد اما متأسفانه کار به جایی رسید که از ادامه تولید بازمانده‌ایم.

نجفی گفت: بالغ بر 150 میلیون تومان در ماه هزینه حقوق کارگران را پرداخت می‌کنم اما دیگر توان پرداخت حقوق را ندارم و به ناچار با اخراج کارگران روبرو هستیم.

مدیرعامل این شرکت خاطرنشان کرد: متأسفانه به‌علت فروش تهاتری نفت ایران به هندوستان و تبادل کالا تمام زحماتی که کشیده شده به هدر رفت. ایران در مقابل نفتی که به هند می‌فروشد کالای بی‌کیفیت وارد می‌کند.

استاندار مرکزی در خصوص واحدهای تولیدی الیاف گفت: دولت مصوب کرده است که 95 درصد مواد اولیه این واحدها را در اختیارشان گذاشته شود، اما پتروشیمی‌ها خلاف این مصوبات عمل می‌کنند که خودسری است و باید جلوی این کار را گرفت.

محمود زمانی قمی در نشستی با تعدادی از مسئولان واحدهای صنعتی در شرکت الیاف ساویس در شهرستان دلیجان گفت:وضعیت اعتباری تملک دارایی‌های کشور به گونه‌ای نیست که بتوانیم پاسخگوی حتی بخش اندکی از مشکلات باشیم، همچنین اعتبارات هزینه‌ای دولت نیز وضعیت خوبی ندارد به طوری‌که استانداری نیز چندین میلیارد تومان کسری اعتبار دارد.

منبع:ایسنا-17تیر

نامه اتحادیه کارکنان کالج ها و دانشگاههای بریتانیا

برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران

محمد حسن حبیب الله زاده

کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران لندن

۷ جولای ۲۰۱۵

عالیجناب،

 به نمایندگی از ۱۱۰ هزار اعضای اتحادیه کالج ها و دانشگاههای بریتانیا (یو سی یو)، این نامه را در  رابطه با زندانی کردن آقای اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران (آی تی تی ا)، به شما می نویسم.

 همچون “یو سی یو”، “آی تی تی ا” نیز عضو آموزش بین الملل (EI) است، که هفتمین کنگره جهانی خود را در اتاوا در کانادا، از ۲۱ تا ۲۶ جولای برگزار می کند.

  بر اساس گزارش هایی که ما دریافت کرده ایم، آقای عبدی پس از آنکه از سفر او به ارمنستان جهت اخذ ویزای سفر به کانادا ممانعت به عمل آمد، در تاریخ ۲۷ ژوئن زندانی شده است. ما همچنین مطلع شده ایم که گذرنامه آقای عبدی در مرز ضبط و به او دستور داده شده بود که که به تهران بازگردد و خود را به دادستانی معرفی کند. او با مراجعه به دفتر دادستان  دستگیر می شود.

 به باور ما بازداشت آقای عبدی و تلاش دولت شما  برای جلوگیری از حضور او در کنگره جهانی آموزش بین الملل، نشان دهنده نقض کنوانسیون های مختلف بین المللی حقوق بشر، از جمله میثاق های حمایت از آزادی بیان و تشکل، و همچنین حق مسافرت است . دولت شما  با جلوگیری از شرکت نماینده کنگره EI در جلسه نهاد مدیریت این سازمان، مانع کارکرد دموکراتیک فدراسیون جهانی اتحادیه ما شده است.

  در انتها، با در نظر گرفتن اینکه آموزش و پرورش جهانی در صدر دستور کار جامعه بین المللی قرار دارد، هیچ دولتی که مایل به افزایش فرصت های آموزشی برای شهروندان است، نباید از حضور نمایندگان آموزگاران کشور خود  برای شرکت در کنگره چهارساله آموزش بین الملل جلوگیری کند.

  ما قویا از دولت  شما درخواست می کنیم که آزادی فوری آقای اسماعیل عبدی را فراهم نماید و حق او برای سفر به کانادا و حضور در هفتمین کنگره جهانی آموزش بین الملل را به رسمیت بشناسد.

 من منتظر پاسخ شما به این موضوع فوری هستم.

 ارادتمند،

سالی هانت

دبیر کل

 ترجمه و بازتکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

کمپین تاندر کلپ معلمان کانادا برای آزادی اسماعیل عبدی

 ائتلافی از اتحادیه ها، فدراسیون ها و انجمن های معلمان کانادا به نمایندگی از نیم میلیون کارکنان آموزش و پرورش در کانادا، با هماهنگی فدراسیون معلمان کانادا، علاوه بر نامه های اعتراضی مختلف به مقامات جمهوری اسلامی ایران، کمپین آنلاینی را از طریق تاندر کلپ در شبکه‌های اجتماعی با عنوان ” اسماعیل را آزاد کنید” برپا نموده اند و از عموم حامیان درخواست کرده اند که از طریق فیس بوک، تویتر یا تامبلر در آن شرکت نمایند.

جهت اطلاعات بیشتر و شرکت در کمپین تاندر کلپ برای آزادی اسماعیل عبدی، که به مدت ۱۰ روز تا ۱۷ جولای، ادامه خواهد داشت به لینک زیر مراجعه نمایید.

کلیه کارگران و معلمین زندانی آزاد باید گردند!

 اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۸ جولای ۲۰۱۵

مخالفت کارگران معدن طلای آفریقای جنوبی با پیشنهاد دستمزد اتاق معادن آفریقای جنوبی

بزرگترین اتحادیه کارگران معدن طلایآفریقای جنوبی (NUM) نخستین پیشنهاد دستمزد از سوی تولیدکنندگان طلای این کشور را رد کرد.

به گزارش 17تیرماین نیوز، پیشنهاد این اتحادیه همچنان افزایش بیش از 80 درصدی دستمزد است.

شرکتهای معدنی طلای آفریقای جنوبی که به صورت دسته جمعی از طریق اتاق معادن این کشور با نمایندگان کارگران  معدن درباره افزایش دستمزد مذاکره می کنند، در تلاش هستند تا از تکرار اعتصاب پنج ماهه صنعت پلاتین در سال گذشته، اجتناب کنند.

برآورد می شود که حدود 94 هزار نفر در صنعت معدنکاری طلای آفریقای جنوبی مشغول به کار هستند.

هفدهم تیرماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.