اخباروگزارشات کارگری17اسفند1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری17اسفند1393

گرامی باد8مارس روزجهانی زن

– در محکومیت بازداشت کوروش بخشنده فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

– احضار و تهدید محمد عبدی پور از اعضای کمیته هماهنگی

– میلاد درویش را آزاد کنید

– مرحله دوم اعتصاب کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع پتروشیمی بندر امام از صبح امروز آغاز شد

– گزارش کارگر فلزکار از تجمع امروز معلمان

– اعتصاب کارگران معدن زمستان یورت برای چهارمین روز متوالی

– تجمع کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی مقابل فرمانداری دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

– تجمع کارگران کارخانه ساریت در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود

– کارگران کشتی‌های نگین سبز خاورمیانه دوماه حقوق نگرفته‌اند

– تنها 3.5 درصد بیکاران بیمه بیکاری می‌گیرند

– جان باختن 2کارگرپیمانی براثربرق گرفتگی دراهواز

– برخورد پراید با گاردریل میانی جاده منجر به مرگ کارگر 45 ساله شد

– انفجار بشکه گریس در کارخانه ای در شهرک صنعتی گرمسار کودک کاررا به کشتن داد

– حال ۳ کارگر مصدوم قطار شهری مشهد وخیم است

– تظاهرات هزاران پرتغالی بدعوت کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال علیه تدابیر ریاضتی دولت

اطلاعیه شماره ۳۶ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

در محکومیت بازداشت کوروش بخشنده فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

در ادامه احضار ، تهدید و بازداشت فعالین کارگری در شهر سنندج روز گذشته شنبه شانزدهم اسفند ماه کوروش بخشنده از فعالین کارگری شهر سنندج عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و همچنین عضو هیات اجرایی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد بازداشت و به مکان نا معلومی منتقل گردید .

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن محکومیت بازداشت کوروش بخشنده و تهدید و احضار دیگر فعالین کارگری خواستار آزادی بدون قید و شرط کوروش بخشنده و دیگر کارگران زندانی و زندانیان سیاسی است .

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی :

09182842451

komitedefaa@gmail.com

http://komitedemahabad.blogfa.com/

هفدهم اسفند ۱۳۹۳

احضار و تهدید محمد عبدی پور از اعضای کمیته هماهنگی

بنا بر خبر دریافتی، شامگاه شنبه 16 اسفند 93 محمد عبدی پور از اعضای کمیته هماهنگی در شهر سقز به اداره اطلاعات این شهر احضار و مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت که وی در این بازجویی ها از کمیته هماهنگی و فعالیت هایش دفاع کرده است. بازجویان اداره اطلاعات نسبت به برگزاری مراسم 8 مارس در شهر سقز و توسط اعضای کمیته هماهنگی هشدار داده و اعلام کرده اند در صورت برگزاری مراسم  در خیابان و در سطح عمومی در شهر با تجمع کنندگان برخورد امنیتی خواهد شد.

همچنین عبدی پور در مورد توزیع تراکت توزیع شده در شهر سقز در ارتباط با دستمزد و نیز حضور وی در منزل افشین ندیمی پس از آزادی وی از زندان مورد سوال قرار گرفته است.

محمد عبدی پورکه تهدید به تبعید و حبس شده است  در این بازجویی ها از فعالیت های خود و اعضای کمیته هماهنگی در راستای دفاع از حقوق طبقاتی کارگران دفاع کرده است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن اعلام پشتیبانی از اعضای خود،هرگونه احضار و برخورد امنیتی با اعضای خود و دیگر کارگران و فعالین کارگری را محکوم می کند و برگزاری مراسم هایی نظیر 8 مارس روز جهانی زن و نیز اول ماه مه روز جهانی کارگر و حق تجمع و اعتراض را برای تمامی کارگران و فعالین کارگری را جزو حقوق بدیهی و اولیه آنان می داند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

93-12-16

میلاد درویش را آزاد کنید

یکشنبه ۱۰ اسفند در مقابل مجلس تجمع اعتراضی معلمان در سکوت کامل، برگزار شد. این تجمع که اعتراض معلمان نسبت به حقوق خویش و نیز اعتراض به سهم آموزش و پرورش از بودجه سال 94 بود به دستگیری «میلاد درویش»، مستند ساز و فعال اجتماعی، منجر شد. نیروهای امنیتی و انتظامی به جای انتقالِ پیام تجمع اعتراضی معلمان به مسوولان جامعه، فعالان اجتماعی را تحت فشار قرار می دهند. اعتراض از بدیهی ترین حقوق اجتماعی ست که حتی در قانون اساسی کشور هم بدان صحه گذاشته شده است.

با حمایت همه‌جانبه از خواسته ی معلمان، خواستار آزادی «میلاد درویش» هستیم. به برخورد امنیتی نسبت به «اعتراض مدنی» اعتراض داریم و آزادی هر چه سریعتر و بدون قید و شرط همه ی فعالان اجتماعی را خواهانیم.

کانون متحد کارگری «کمک»

11 اسفند 93

مرحله دوم اعتصاب کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع پتروشیمی بندر امام از صبح امروز آغاز شد

اتحادیه آزاد کارگران ایران: بدنبال اعتصاب دو روزه کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع پتروشیمی بندر امام در روزهای دهم و یازدهم اسفند ماه که با وعده های مدیریت پتروشیمی و اولتیماتوم کارگران اعتصابی برای رسیدگی به خواستهایشان پایان گرفت، این کارگران بار دیگر از صبح امروز بطور متحدانه و گسترده ای دست به اعتصاب زدند.

بنا بر گزارشهای رسیده رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در دومین روز اعتصاب کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع پتروشیمی بندر امام در روز یازدهم اسفند ماه، مدیریت پتروشیمی طی جلسه ای با نماینده های  کارگران اعتصابی از آنان خواست تا مهلت دو روزه ای را برای رسیدگی به خواستهای شان بدهند و کارگران اعتصابی نیز ضمن موافقت با این درخواست اعلام کردند چنانچه تا روز شنبه 15 اسفند ماه خواست هایشان محقق نشود بار  دیگر اعتصاب را از سر خواهند گرفت.

بنا بر این گزارش، صبح دیروز بطور غیر رسمی به این کارگران اعلام شد کارفرما قصد دارد مطالبات آنان را در قراردادشان با شرکتهای پیمانکاری قانونی کند به همین دلیل آنان دیروز دست به اقدامی نزدند اما از آنجا که تا پایان وقت اداری این مسئله بطور رسمی اعلام نگردید، کارگران شرکتهای پیمانکاری مجتمع پتروشیمی بندر امام از صبح امروز طبق اولتیماتوم قبلی دست به اعتصاب زدند و اعلام کردند تا تحقق خواستهای شان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

کارگران شرکتهای پیمانکاری پتروشیمی بندر امام از ماهها قبل برای دستیابی به مطالبات بر حق شان بطور مرتب با مدیریت پتروشیمی مذاکره و کشمکش داشته اند. در ادامه این کشمکشها و مذاکرات بود که  نهایتا مقرر شد مطالبات این کارگران از جمله مزایای قانونی حق جذب ، بدی آب وهوا، حق کثیفی کار، حق کار در ارتفاع و سایرمزایای مرتبط با شغلشان، همراه با عیدی امسال در دستمزدهای پرداختی اسفند ماه به حساب آنان واریز شود. اما مدیریت پتروشیمی به وعده خود عمل نکرد و خبری از واریز کردن این مزایا و عیدی در اوایل اسفند ماه نشد. به همین دلیل این کارگران روز دهم و یازدهم اسفند ماه دست به اعتصاب زدند و خواهان تحقق خواستهای خود شدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 17 اسفند ماه 1393

گزارش کارگر فلزکار از تجمع امروز معلمان

بیش از ۴۰ نفر از کارکنان آموزش و پرورش به دلیل کمی دستمزد هم اکنون جلو وزارت کار تجمع کرده اند که ، در پی آن درب ورودی وزارتخانه توسط چهار تن از ماموران انتظامی بسته شد .

معترضین مقابل وزارت کار همپنان به صورت نشسته و نصب پلاکارد بر روی نرده ها منتظر پاسخگویی مسئولین می باشند .

روابط عمومی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک

۹۳/۱۲/۱۷

اعتصاب کارگران معدن زمستان یورت برای چهارمین روز متوالی

کارگران بخش شمال غرب معدن زغال سنگ زمستان یورت صبح امروز با تجمع در محوطه معدن برای چهارمین بار طی پنج روز گذشته، خواستار پرداخت مطالبات معوقه‌شان شدند.

به گزارش17اسفند ایلنا، این کارگران که از سه شنبه هفته گذشته (۱۲ اسفند ماه) در اعتراض به تاخیر در پرداخت نیمی از حقوق اردیبهشت ماه و پرداخت نشدن حقوق ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن سال جاری و همچنین عدم دریافت حق عیدی و سنوات پایان سال در اقدامی اعتراضی، کار در بخش‌های مختلف معدن را متوقف کرده‌اند، صبح امروز نیز با تجمع در محوطه معدن خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

کارگران معدن زمستان یورت می‌گویند، روز گذشته نیز (16 اسفند ماه) در محوطه معدن تجمع کرده بودیم اما همچون تجمعات گذشته پاسخ قانع کننده‌ای از کارفرما نگرفتیم.

به گفته آنان، در پی تجمعات روزهای سه شنبه و چهارشنبه در هفته گذشته، کارفرما روز پنجشنبه که معدن به طور رسمی تعطیل بود، یک ماه حقوق آبان ماه کارگران را پرداخت کرد. در حال حاضر مطالبات کارگران به سه ماه نیم تغییر کرده است.

کارگران معترض در آستانه پایان سال می‌گویند، پرداخت حق عیدی، سنوات و پاداش پایان سال کارگران که هر ساله در همین ایام پرداخت می‌شد امسال به تاخیر افتاده است.

به گفته کارگران، مشکل عمده این معدن با آخرین تغییرات مدیریتی از یکسال پیش آغاز شده است و این مدیران سعی دارند با حداقل نیروی کار بیشترین بازده را در تولید زغال سنگ داشته باشند.

کارگران معدن زمستان یورت گفتند حقوق دریافتی‌شان به صورت حداقلی محاسبه می‌شود و هیچگونه مزایای شغلی برای افزایش حقوق حداقلی ندارند.

کارگران این واحد معدنی به نحوه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل نیز معترض‌اند چرا که حقوقشان پس از اجرای این طرح هیچ تغییری نکرده است.

تجمع کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی مقابل فرمانداری دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان

مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی در پاسخ به درخواست های کارگران گفت:به هرکجا خواستید مراجعه کنید .

حدود 60 نفر از کارگران طرف قرارداد شرکت های پیمانکاری وابسته به شرکت زغال سنگ البرز شرقی در شاهرود روز یکشنبه خواستار دریافت حقوق معوقه خود شدند.

به گزارش17اسفند ایرنا، این کارگران خواستار دریافت حقوق معوقه از آذر ماه سال 1393 و نیز مزایا و عیدی و پاداش خود شدند.

یکی ازاین کارگران گفت: تعدادی از کارگران امروز به فرمانداری شاهرود مراجعه کردند، اما پاسخ قانع کننده دریافت نکردند.

وی اضافه کرد: مسئولان شرکت های پیمانکاری در پاسخ به درخواست های کارگران مبنی بر پرداخت حقوق اظهار می دارند، شرکت زغال سنگ البرز شرقی پولی به ما پرداخت نکرد، تا به شما پرداخت کنیم.

کارگری دیگری گفت: شرکت مذکور حقوق کارکنان رسمی و قرارداد معین خود را پرداخت کرده اما خانواده های کارگران در آستانه نوروز در انتظار حقوق، مزایا، پاداش و عیدی هستند.

وی تعداد کارگرانی که با پیمانکاران طرف قرار داد با شرکت البرز شرقی همکاری دارند، حدود 150نفر ذکر کرد.

وی ادامه داد: مدیر عامل شرکت زغال سنگ البرز شرقی در پاسخ به درخواست های کارگران اظهار می دارد، به هرکجا خواستید مراجعه کنید .

مسئولان شرکت زغال سنگ البرز شرقی به تلفن خبرنگار ما پاسخ ندادند.

سالانه حدود 400 هزار تن محصول زغال سنگ در این شرکت تولید و روانه بازار مصرف می شود.

در این شرکت حدود سه هزار نفر مشغول کار هستند.

تجمع کارگران کارخانه ساریت در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود

به گزارش17اسفندفارس،شب گذشته کارگران شرکت ساریه شمال(ساریت) شرق مازندران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق، مطالبات و معوقات خود در این شرکت تجمع کردند.

آنها مدیر شرکت را به تجمع در مقابل “صندوق ایرانیان سبز ساری” که مدیریت آن نیز با مالک شرکت ساریت است، تهدید کردند.

کارگران کشتی‌های نگین سبز خاورمیانه دوماه حقوق نگرفته‌اند

۱۵۰ کارگر شرکت پیمانکاری نگین سبز خاورمیانه در بندر عباس که تحت نظارت سازمان بنادر وکشتیرانی استان هرمزگان فعالیت دارند حدود دو ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش17اسفندایلنا،این کارگران که در عرشه کشتی‌های لایروبی (هاپرساکشن) سواحل و بنادر شهر بندر عباس کار می‌کنند علاوه بر دریافت نکردن حقوق طی دو ماه گذشته، حق بیمه‌شان نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته کارگران، از ابتدای مرداد ماه سال ۹۰ تا پایان اسفندماه‌‌‌ همان سال و در مرحله دوم از ابتدای دی‌ماه سال ۹۱ تاکنون حق بیمه کارگران از حقوق آن‌ها کسر شده اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

کارگران می‌گویند با وجود اطلاع شعبه یک تامین اجتماعی بندر عباس و اداره کار از مشکلات چند ساله بیمه‌ای این تعداد کارگر، این نهادهای دولتی تعاملی جهت رفع مشکل بیمه‌ای کارگران انجام نمی‌دهند.

طبق گفته کارگران، شرکت پیمانکاری نگین سبز هر ماه حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کند و در حال حاضر حقوق نیروی کار بخش لایروبی از دی ماه پرداخت نشده است. این کارگران که دارای سوابق کاری ۱۰ تا ۱۲ساله در بخش‌های مختلف کشتی‌های لایروبی چون عرشه و موتور خانه هستند، نسبت به وضعیت شغلی‌شان معترض‌اند.

این تاخیر مداوم در پرداخت حقوق کارگران در حالی اتفاق می‌افتد که با نزدیک‌تر شدن به پایان سال، کارگران منتظر پرداخت پاداش‌ها و عیدی و سنوات آخر سال هستند.

همچنین کارگران شرکت نگین سبز خاورمیانه می‌گویند پیمانکار هر ماه به بهانه پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی از پرداخت حقوق کارگران در موعد مقرر خودداری می‌کند و این در حالیست بخش زیادی از صورت وضعیت‌های مالی شرکت نگین سبز توسط سازمان بنادر بابت بدهی شرکت به سازمان کسر شده است.

کارگران با بیان اینکه سازمان بنادر وکشتیرانی بندر عباس نظارتی بر کار شرکتهای پیمانکاری همانند نگین سبز ندارد تصریح کردند: انتظار داریم مسئولان در این استان نظارت خود را بر شرکتهای پیمانکاری و نحوه فعالیتشان بیشتر کنند.

تنها 3.5 درصد بیکاران بیمه بیکاری می‌گیرند

بنا بر اعلام مرکز آمار 96.5 درصد بیکاران قبلا شاغل در سال 1392 از بیمه بیکاری استفاده نکرده اند و فقط 3.5 درصد از این جمعیت شامل بیمه بیکاری بوده‌اند.

به گزارش 17اسفندایسنا، در سال 1392، 35.9 درصد از اقدامات انجام شده برای جست‌وجوی کار به پرس و جو از دوستان و‌ آشنایان 19.4 درصد به درج آگهی در روزنامه و یا مطالعه آگهی استخدامی، 12.6 درصد به ثبت نام یا پیگیری در مراکز کاریابی غیر دولتی ،11.5 درصد به تماس با کارفرما و 9.8 درصد هم به ثبت نام و یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال وزارت کار اختصاص داشته است.

بر اساس این گزارش در سال 1392، 96.5 درصد بیکاران قبلا شاغل، از بیمه بیکاری استفاده نمی کردند و تنها 3.5 درصد آنان از بیمه بیکاری استفاده می کردند.

لازم به ذکر است از بیکاران قبلا شاغل در بخش کشاورزی 1.3 درصد، در بخش صنعت 5.3 درصد و در بخش خدمات 2.2 درصد از بیمه بیکاری استفاده می کردند.

در سال 1392 از میان جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر 20.1 درصد را صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوط ، 15.9 درصد را کارگران ساده و 15.2 درصد را کارکنان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری تشکیل می دادند.

همچنین این نسبت‌ها در جامعه برای مردان به ترتیب 20.1 درصد، 17.5 درصد و 14.5 درصد بوده و برای زنان 19.9 درصد ، 6.4 درصد و 19.7 درصد بوده است.

در سال 1392 از جمعیت شاغل 10 ساله و بیشتر 82.9 درصد را کارکنان بخش خصوصی یعنی کارفرمایان، کارکنان مستقل، حقوق بگیران بخش خصوصی و تعاونی‌ها و کارکنان فامیلی بدون مزد و 17.1 درصد را حقوق بگیران بخش عمومی تشکیل می دادند.

این نسبت‌ها در جامعه مردان به ترتیب 84.5 درصد و 15.5 درصد، در جامعه زنان این میزان 73.6 درصد و 26.4 درصد بوده است. در سال 1392 20.1 درصد شاغلان در گروه شغلی صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوطه مشغول به کار بوده اند.

همچنین در مرتبه بعدی 15.9 درصد در گروه شغلی کارگران ساده و 15.2 درصد نیز در گروه شغلی کارکنان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری مشغول به کار بودند. در بخش کشاورزی گروه کارکنان ماهر کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری با 82.4 درصد بوده است.

در بخش صنعت گروه شغلی صنعتگران و کارکنان مشاغل مربوطه با 50 درصد و همچنین در بخش خدمات گروه شغلی کارکنان خدماتی و فروشندگان فروشگاه‌ها و بازارها با 25.2 درصد بیشترین درصد از گروه های شغلی مربوطه را به خود اختصاص داده‌اند.

جان باختن 2کارگرپیمانی براثربرق گرفتگی دراهواز

مدیرروابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: دو مامور پیمانکاری برق صبح یکشنبه در اهواز بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

به گزارش17اسفندایرنا،مقصود حق شناس یکشنبه اظهار کرد: این حادثه در ساعت 9 و 24 دقیقه در منطقه زیتون کارمندی اهواز اتفاق افتاد.

وی افزود: فوت شدگان که از ماموران پیمانکاری برق بودند هنگام کار، براثر برخورد با کابل های فشار قوی دچار برق گرفتگی شدند و جان خود را از دست دادند.

جزییات بیشتری از این حادثه در دست نیست.

برخورد پراید با گاردریل میانی جاده منجر به مرگ کارگر 45 ساله شد

سرپرست ایستگاه 9 شهدا سازمان آتش نشانی مشهد از برخورد یک دستگاه پراید با گاردریل میانی جاده و مرگ کارگر شهری در جاده کمربندی خبر داد.

به گزارش17اسفندایرنا،سید محمد رجایی شامگاه یکشنبه افزود: این حادثه عصر امروز به ستاد فرماندهی اعلام و مامورین سازمان به محل حادثه واقع در پل غدیر اعزام شدند.

وی تصریح کرد: این خودرو هنگام حرکت در مسیر پل غدیر به سمت جاده کمربندی به علت نامعلومی از مسیر منحرف و ضمن برخورد با گاردریل میانی جاده به کارگر فضای سبز که مشغول گل کاری بود، برخورد می کند.

رجایی با اشاره به اینکه این کارگر در دم جان خودرا از دست داده بود، افزود : راننده خودرو نیز بر اثر این برخورد مصدوم و روانه بیمارستان شد.

انفجار بشکه گریس در کارخانه ای در شهرک صنعتی گرمسار کودک کاررا به کشتن داد

کارگر 15 ساله افغانی در یک واحد صنعتی در گرمسار استان سمنان، روز جمعه بر اثر انفجار ناشی از بازکردن بشکه گریس در دم جان باخت.

به گزارش17اسفندایرنا،بنقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، این حادثه ساعت 12 و 40 دقیقه روز جمعه در کارخانه ای در شهرک صنعتی جنت آباد در شهرستان گرمسار رخ داد.

کارگر متوفی در حال باز کردن درِ بشکه 220 لیتری گریس با هوابرش، بر اثر انفجار ناشی از آن به شدت زخمی شد و در دم جان باخت.

حال ۳ کارگر مصدوم قطار شهری مشهد وخیم است

منابع کارگری گزارش کرده‌اند که وضعیت دست کم ۳ کارگر از ۱۱ کارگری که عصر دیروز (شنبه ۱۶ اسفند) بر اثر ریزش سقف بخشی از مسیر خط دو قطار شهری مشهد مصدوم شده بودند وخیم است .

به گزارش17اسفندایلنا،دیروز ریزش سقف بخشی از مسیر خط دو قطار شهری مشهد در حد فاصل تقاطع بلوار طبرسی اول و خیابان گاز به مرگ دو کارگر و جراحت ۱۱ کارگر دیگر منجر شد .

یک مقام مسئول در بخش حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ساعاتی پس از وقوع این حادثه اعلام کرد که مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب منتقل شده‌اند .

برپایه این گزارش،حادثه هولناک عصر دیروز به دلیل  عدم توجه پیمانکار به ایمنی کار در تونل یاد شده به وقوع پیوسته است.

بنا بهمین گزارش بر اساس یک خبری دریافتی ، پیمانکار قطار شهری مشهد یک نهاد نظامی است.

تظاهرات هزاران پرتغالی بدعوت کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال علیه تدابیر ریاضتی دولت

هزاران تن از مردم پرتغال روز شنبه در اعتراض به سیاست های ریاضتی و شرایط بد اقتصادی، در شهرهای اصلی این کشور تظاهرات کرده و خواستار استعفای دولت راستگرای پدرو پاسوس کوئلیو شدند.

به گزارش8مارس یورونیوز،این تظاهرات به دنبال فراخوان «کنفدراسیون عمومی کارگران پرتغال» (CGTP)، برگزار شد.

در لیسبون، پایتخت، حدود دو هزار تظاهرکننده سیاست های دولت را که به گفته آنها باعث بیکاری و ایجاد فقر و محرومیت اجتماعی شده محکوم کردند.

در این حال، نخست وزیر پرتغال با موضوع جنجالی دیگری نیز روبرو شده است. برخی رسانه ها گفته اند وی بیمه اجتماعی و مالیات خود را به موقع و به طور کامل پرداخت نکرده است.

پدرو پاسوس کوئلیو، نخست وزیر پرتغال این اتهامات را رد کرده و گفته است: «من هیچ بدهی به اداره مالیات ندارم. اگر در گذشته، برایم پیش آمده که مالیاتم را بعد از مهلت پرداخت کنم، در اینصورت مانند هر شهروند دیگری، جریمه و بهره اضافی را پرداخت کرده ام.»

با این حال بر اساس گزارش برخی رسانه ها، او هنوز حدود پنج هزار یورو به اداره مالیات بدهکار است.

هفدهم اسفندماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

  

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.