این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگری16تیر1394

– با هماهنگی کارفرما، فرمانداری و اداره کار رشت50کارگراعتصابی کارخانه ایران برک اخراج شدند!

– نامه فدراسیون معلمان کانادا

برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران

– شرحی بر طرح “پرتو” و نحوه برخورد شهرداری با جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان

– عدم پرداختحق بیمه و4 ماه حقوق کارگران  کارخانه کومه ایران در قزوین

– آوار قراردادهای۲۹روزه در بازارکار

– استخدام 23 رفتگر لیسانس و فوق لیسانس در خرم آباد

– تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن کارکنان صنایع حمل و نقل هوایی کشور مقابل شورای شهر تهران

– تظاهرات کشاورزان و دوست‌داران محیط ‌ز‌یست در پلدختر

– جان باختن1000کارگرساختمانی براثرحوادث کاری درسال93

– جان باختن کارگرجوان بر اثر برق گرفتگی در یکی از کارخانه های قطب صنعتی بروجن

– مرگ  یک کارگر چاه کن بر اثر پاره شدن سیم بالابر در شهریار

– حمله مرگبار به کارگران معدن در کنیا

با هماهنگی کارفرما، فرمانداری و اداره کار رشت50کارگراعتصابی کارخانه ایران برک اخراج شدند!

کارفرمای کارخانه ایران برک با هماهنگی فرمانداری و اداره کار رشت 50کارگراعتصابی را اخراج کرد.

به گزارش16تیرایلنا،یک هفته پس از آنکه کارفرمای ایران برک با راه‌اندازی خطوط تولید کارخانه تلاش کرد تا به اعتراض چهل و پنج روزه 120 کارگر این واحد نساجی خاتمه دهد، نزدیک به 50 کارگر باسابقه ایران برک به بیمه بیکاری معرفی شدند.

کارفرمای ایران برک با هماهنگی فرمانداری و اداره کار رشت این تعداد از کارگران برای تسویه حساب به پنج گروه تقسیم کرده‌است و براین اساس اعضای هرگروه می‌بایست در روزهای 15، 18، 22، 24 و 29 تیرماه به واحد مالی کارخانه مراجعه کنند.

براساس این گزارش،طبق تقسیم بندی صورت گرفته روز گذشته کارگرانی که در گروه نخست تسویه حساب جای دارند برای دریافت مطالبات مزدی خود به کارخانه مراجعه کردند اما در نهایت مطلع شدند ارزش ریالی چک‌های بانکی که توسط کارفرما بابت تسویه حساب آنها صادر شده است از ارزش واقعی مطالبات مزدی آنها کمتر است.

کارگران مورد نظر در نهایت بدون دریافت چک و امضا اوراق تسویه حساب محل شرکت را ترک کرده‌اند.

کارگرانی که به تازگی برای تسویه حساب فراخوانده شده اند می‌گویند که حاضرند تا در ازای دریافت به روز تمامی مطالبات مزدی خود تسویه حساب کنند اما حاضر نیستند تا مانند دیگر همکارانی که پیشتر اخراج شده‌‌ بودند تا مدت نامعلوم منتظر پرداخت مطالبات خود بمانند.

این کارگران یادآور می‌شوند بصورت مشخص در فاصله شهریور 93 تا بهار سال جاری نزدیک به 30 نفر از  همکاران سابق آنها اخراج شده‌اند اما هنوز معوقات مزدی آنها پرداخت نشده است.

بنا به اظهارات کارگران،در روزهای اخیر کارفرمای ایران برک با کمک گروهی از کارگران این واحد تولیدی خطوط تولید کارخانه را راه‌اندازی کرده است و در حال حاضر شنیده می‌شود که از کارگران سابق این کارخانه نیز دعوت به کار شده است.

منظور از کارگران سابق کارخانه ایران برک رشت افرادی است که در سالهای اخیر از طریق بازنشستگی یا تمدید نشدن قرارداد کار به همکاری آنها با کارخانه ایران برک خاتمه داده شده است و گفته می‌شود که این کارگران بصورت مشروط برای بازگشت به کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

ازسرگیری فعالیت کارخانه ایران برک و معرفی شدن حدود 50 کارگر باسابقه این واحد تولیدی به صندوق بیمه بیکاری در حالی است که 120 کارگر ایران برک در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه معوقات مزدی از حدود 50 روز پیش فعالیت این واحد تولیدی را متوقف کرده بودند.

نامه فدراسیون معلمان کانادا

برای آزادی فوری اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران

من، به نمایندگی از فدراسیون معلمان کانادا، صدای نزدیک به ۲۰۰ هزار  معلم در کانادا و عضو متصل به آموزش بین الملل (EI)  با ۳۰ میلیون عضو، این نامه را به شما می نویسم.

ما از شما می خواهیم او را فورا آزاد کنید و حق او برای سفر به کانادا را محفوظ بدارید.  فرصت کوتاه است.

جناب آیت الله سید علی خامنه ای

رهبر جمهوری اسلامی ایران

ایمیل: info_leader@leader.ir

جناب حسن روحانی

رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران

ایمیل: media@rouhani.ir

۶ ژوئیه ۲۰۱۵

آقایان،

 من، به نمایندگی از فدراسیون معلمان کانادا، صدای نزدیک به ۲۰۰ هزار  معلم در کانادا و عضو متصل به آموزش بین الملل (EI)  با ۳۰ میلیون عضو، این نامه را به شما می نویسم.

به عنوان یکی از سازمان های میزبان هفتمین کنگره جهانی  EI،  فدراسیون معلمان کانادا خواسته های آموزش بین الملل برای آزادی فوری همکار ما آقای اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران (آی تی تی ا)، و تضمین حق او برای سفر به کانادا به منظور شرکت در کنگره (EI) در اتاوا، کانادا، از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۵، را تکرار و حمایت می کند.

 ایران باید به مسئولیت خود به عنوان یکی از امضا کنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیونهای مرتبط با آن عمل نماید. مصادره پاسپورت آقای عبدی، بازداشت کردن او و جلوگیری از سفر وی به کانادا برای شرکت در کنگره EI نقض معاهدات متعدد حقوق بشر از جمله حق آزادی تشکل و حق مسافرت است.  بازداشت آقای عبدی مانع از عملکرد دموکراتیک آموزش بین الملل شده و صدای معلمان ایران را خاموش می کند.

ما از شما می خواهیم او را فورا آزاد کنید و حق او برای سفر به کانادا را محفوظ بدارید.  فرصت کوتاه است.

با احترام،

دیان ولوشوک

رئیس،

فدراسیون معلمان کانادا

ترجمه و بازتکثیر از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

شرحی بر طرح “پرتو” و نحوه برخورد شهرداری با جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان

متاسفانه شهرداری ، با وجود شعارهای پر طمطراق و به ظاهر موجه در ارائه خدمات شهری، همچنان بر سر سیاست های خشونت بارش، از یک سو چه در برخورد با دستفروشان و چه در به کار گیری کودکان کار، و از دیگر سو، دستگیری و بازداشت این کودکان ایستاده است و هنوز به جای حل مسئله به فکر پاک کردن صورت مسئله است. شک باقی نمی ماند، سیاست پشت اجرای طرح “پرتو” استفاده تبلیغاتی و به دنبال آن “عکس انداختن” با نهاد های مردمی و “ان جی او”ها و در نهایت تبدیل آنها به ابزار بی مزد و مواجب و “بی صدا”ی دولت، و پیروی و دنباله روی سیاست هایی است که تا کنون غیر انسانی و ناکارآمد بودن شان آشکار شده.

به تبع سیاست جدید دولت مبنی بر ایفای نقش در حل “معضل کودک کار” ، تابستان 1393 دفتر خدمات معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 17، از جمعیت دفاع دعوت کرد، در طرحی با نام “پرتو” که از طرف سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران عنوان شده بود مشارکت نماید، که بزعم آنان در جهت “ساماندهی کودکان کار و خیابان” در منطقه 17است و جمعیت دفاع در این راستا از خدمات و ساختمان شهرداری استفاده کند. آنها اذعان داشتند از آنجا که ابزار دولتی در حل این معضل نا موفق بوده است، برای حل این معضل از تجارب و روش های سازمان های مردم نهاد (ngo) در جهت “حمایت و خدمات دهی” به این “قشر آسیب دیده و محروم”، از کانال سازمان های مردم نهاد استفاده کنند. ولی از همان آغاز نمایشی و ناپیوسته بودن این روند آشکار بود.

برای شروع، طبقه همکف ساختمان این دفتر در اختیار جمعیت دفاع قرار گرفت و بخشی از برنامه های آموزشی “ما” به آنجا انتقال یافت. با وجود برخورد های از بالا به پایین اداری و نا همگونی و دخالت ها و کشمکش های موجود کارها ادامه پیدا کرد. تا اینکه حدود شش ماه پس از آن تاریخ(اواخر آذر ماه 93) یکی از ساختمان های شهرداری در پارک شهیدان گمنام، واقع در خیابان ابوذر تحویل جمعیت دفاع شد و با وجود دور شدن راه و کوچک بودن جا، کار ادامه پیدا کرد. این نقل مکان و جابجایی کلاس ها و برنامه ها برای جمعیت هزینه های مالی و انسانی فراوانی، از جمله هزینه های تجهیز ونگهداری،مدیریتی ،تأمین نیرو، حمایتی وغیره در بر داشت. از آنجا که ساختمان برای کل جمعیت کوچک بود، جمعیت به دو قسمت مجزا تقسیم، و با هزینه ها ی انسانی و مشکلات این تفکیک روبرو بود. ولی به امید بهبود شرایط و گسترش دامنه ی کار به نفع کودک کار، به طور جدی مشغول فعالیت شد. در این مدت جمعیت دفاع در برابر دخالت ها و اعمال نظرها ی شهرداری مقاومت کرد و به سیاست مستقل و روشهای کودک مدار و منافع کودکان کار پایبند ماند و به تهدیدها و تند خویی های عوامل شهرداری وقعی ننهاد. اما کماکان شهرداری از این ساختمان و فعالیت های حواشی آن بهره برداری و استفاده ی تبلیغاتی می کرد.

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی 94 و با بازگشت کودکان کار به کلاس های خود، با قطع خدمات شهرداری که مهم ترین آن سرویس رفت برگشت کودکان به کلاس ها بود، روبرو شدند. این موضوع به بهانه “عدم رعایت حجاب” ! و “همکاری ضعیف جمعیت با شهرداری” به مسئولین جمیت ابلاغ شد و با لحن تهدید آمیز اظهار می داشتند که؛ “… با پایان زمان طرح، سازمان مردم نهاد جدیدی را جایگزین خواهند کرد”. این اتفاق “کودکان کار”ی را که از نواحی نزدیک به مرکز جمعیت (پاسگاه نعمت آباد) به این مرکز منتقل شده بودند دچار سردرگمی و دردسر نموده و بدون سرویس رفت و آمد مانده و ناچار به ترک تحصیل شدند. دانش آموزان دو کلاس 24 نفره ی پایه ی اول دبستان به کمتر از نصف تقلیل پیدا کردند. البته این تعداد هم نیز به سبب دوری راه و غیبت های مکرر دچار آسیب های آموزشی و غیره شدند. با وجود تماس های متعدد با دفتر خدمات اجتماعی برای حل این مشکل متآسفانه هیچ انعطافی نشان داده نشد.

پس از آن توسط دو نامه، که در حقیقت 2 اخطار از سوی معاونت اجتماعی شهرداری منطقه 17 بود، تهدید به تخلیه و پلمپ مرکز شدیم. دلیل این اقدام نیز “همکاری ضعیف” جمعیت دفاع با شهرداری عنوان شده است. این تصمیم و تهدید، بدون در نظر گرفتن شرایط و نیاز های کودکان کار تحت پوشش بود و آنان صرفا” خواهان تخلیه ی ساختمان بودند.

تا اینکه امروز(چهار شنبه 10 تیرماه ) نماینده ی دفتر خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 17، یکی از اعضاء معاونت اجتماعی و و نماینده حقوقی این دفتر به همراه مامورین حراست شهرداری منطقه 17، بدون خبر قبلی وارد این مرکز شدند و خطاب به کودکان و معلم حاضر در این مرکز اعلام کردند “برای بیرون ریختن وسایل و پلمپ ساختمان آمده اند”. این حرکت آنها با مقاومت سر سختانه ی معلم حاضر در ساختمان مواجه شد و آنها وادار به عقب نشینی شدند. پس از دقایقی و با حضور مسئولین جمعیت، طی مذاکراتی پذیرفتند تا روز یکشنبه (14 تیر ماه) برای تجدید نظر “بالایی های شهرداری” – یا به عبارتی مسئولین اداره رفاه و مسئولین رده بالای شهرداری تهران – به ما فرصت بدهند.

متاسفانه شهرداری ، با وجود شعارهای پر طمطراق و به ظاهر موجه در ارائه خدمات شهری، همچنان بر سر سیاست های خشونت بارش، از یک سو چه در برخورد با دستفروشان و چه در به کار گیری کودکان کار، و از دیگر سو، دستگیری و بازداشت این کودکان ایستاده است و هنوز به جای حل مسئله به فکر پاک کردن صورت مسئله است. شک باقی نمی ماند، سیاست پشت اجرای طرح “پرتو” استفاده تبلیغاتی و به دنبال آن “عکس انداختن” با نهاد های مردمی و “ان جی او”ها و در نهایت تبدیل آنها به ابزار بی مزد و مواجب و “بی صدا”ی دولت، و پیروی و دنباله روی سیاست هایی است که تا کنون غیر انسانی و ناکارآمد بودن شان آشکار شده.

بخش نخست گزارش یکی از اعضا جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان از برخوردهای برخی مسئولین شهرداری و اداراتش با سازمان ما.

عدم پرداختحق بیمه و4 ماه حقوق کارگران  کارخانه کومه ایران در قزوین

کارگران کارخانه قابلمه سازی «کومه ایران» درشهر صنعتی البرز استان قزوین طی 4ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گزارش16تیرایلنا،معوقات حقوقی کارگران مربوط به اسفند ماه سال گذشته وسه ماه فروردین ,اردیبهشت وخرداد  سال جاری است. علاوه بر تعویق حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران می‌گویند طی دو سال اخیر که این واحد تولیدی از سوی مالک به کارفرمای جدید اجاره داده شده است و در حال حاضر به دلیل مشکل نقدینگی تعویق سه تا چهار ماهه حقوق کارگران به روال عادی تبدیل شده است.

به گفته آنان مطالبات معوقه کارگران کومه ایران در حالی به تاخیر افتاده است که  پیشتر در سال 85 این واحد تولیدی به دلیل افزایش بدهی های مالی وزیان ده بودن منحل اعلام شد اما با شکایت تعدادی از کارگران رسمی به دیوان عدالت اداری تا امروز انحلال این کارخانه با رای بازگشت بکار کارگران رسمی به تاخیر افتاده است.

در این رابطه،آقای «راسخ» قائم مقام مدیر عامل کارخانه کومه ایران ضمن تایید تعویق حقوق کارگران این کارخانه ، دلیل تعویق حقوق کارگران را مشکلات نقدینگی عنوان کرد.

وی گفت: این تعداد از کارگران در حالی خواستار مطالبات خود هستند که از شروع سال جاری هر ماه بخشی از حقوق قانونی خود را به صورت الحساب دریافت کرده اند .

به گفته وی , کارخانه کومه ایران یکی از معتبرترین واحدهای تولید ی است که از سال 85 به دلیل مشکلات مالی وزیان ده بودن تولید منحل اعلام شد  و در حال حاضر با وجود همه مشکلاتی که در زمینه تولید و عرضه محصولات داریم تمام تلاش خود را برای به روز کردن مطالبات کارگران  این کارخانه انجام می دهیم.

او مجموع کارگران کارخانه کومه ایران را 10 نفر ذکر کرد که از این تعداد 6 نفر به صورت رسمی و مابقی به صورت قرار داد موقت در این واحد مشغول بکارند.

طبق اظهارات وی کارگران  رسمی  کارخانه بعد از اعلام انحلال کارخانه کومه ایران در سال 85 به دیوان عدالت اداری شکایت کردند واین موضوع باعث تاخیرانحلال کارخانه تا به امروز شده است.

به گفته وی حدود 20 کارگر رسمی این کارخانه بعد از شکایت به دیوان همه مطالبات قانونی خود را از کارخانه دریافت کرده و تسویه حساب شده اند در این بین فقط یک الی دو کارگر باقی  مانده اند که هنوز تسویه نشده  اند وحتی بخشی از اموال کارخانه توسط یکی از کارگران مصادره شده است.

قائم مقام مدیر عامل کارخانه کومه ایران  در خاتمه با اظهار امیدواری در حل مشکلاتی که باعث نگرانی کارگران کارخانه کومه ایران شده است در مورد بدهی کارخانه به تامین اجتماعی گفت: این واحد حدود 75میلیون تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد.

آوار قراردادهای۲۹روزه در بازارکار

وفور نیروی کار، تقاضای بیش از حد برای شغل و ناتوانی دولت‌ها در سروسامان دادن به بازار کار کشور باعث انفجار قراردادهای موقت و کوتاه کاری شده تا جایی که عمر صدها هزار قرارداد حتی به یک‌ماه نیز نمی‌رسند.

کارگران می گویند سال‌هاست که با بحران قراردادهای کاری مواجه اند و با وجود تمام تلاش‌هایی که برای اجرای قانون کار و جلوگیری از نابسامانی قراردادهای کاری انجام گرفته اما نه تنها شرایط اشتغال نیروی کار بهتر نشده بلکه روز به روز اوضاع قراردادها بدتر شده و این اوضاع تا آنجا دچار مشکل شده است که امروز بیش از ۹۳ درصد کل قراردادهای کاری کشور به صورت موقت و غیردائم امضا می شوند.

عمق فاجعه آن است که اگر فکر کنیم قرارداد موقت دستکم باید یکساله باشد، سخت در اشتباهیم، چرا که امروز اگر کارگران و مشمولان قانون کار قرارداد یکساله داشته باشند، فکر می کنند دارای امنیت نسبی شغلی هستند، چون میلیون‌ها قرارداد دیگر وجود دارد که کمتر از یکسال، ۶ ماه، ۳ ماه و حتی یک‌ماهه به امضا می رسد. از سویی، صدها هزار قرارداد نیز به صورت ۲۹ روزه است.

سئوال این است که آیا واقعا جوانی به قصد تشکیل خانواده و سروسامان دادن به زندگی آینده خود می‌تواند به چنین مدلی از اشتغال تکیه کند و براساس قرارداد ماهیانه و ۲۹ روزه برای زندگی خود برنامه ریزی کند؟ قطعا پاسخ منفی است، بنابراین همانگونه که بیکاران دچار دغدغه ها و چالش‌هایی هستند، برخی شاغلان هم به اصطلاح در لبه تیغ حرکت می‌کنند و حتی از یک‌ماه آینده کاری خود نیز اطلاعی ندارند.

به عقیده کارشناسان، شاغلان با قراردادهای کوتاه مدت را باید گروه های شبه بیکار دانست، چون بیشتر ویژگی های آنها دارای حال و هوای بیکاری است تا اشتغال و نوعی دغدغه از دست رفتن شغل و بیکار شدن دوباره به صورت مداوم همراه این گروه از نیروی کار است.

قطعا قراردادها می توانند بر میزان بهره وری نیروی کار، وابستگی سازمانی افراد، احساس مسئولیت در محیط کار، ترک نکردن شغل با اولین پیشنهاد بهتر و مسائلی از این دست ارتباط مستقیمی داشته باشد. البته کارگران می گویند اتفاقا برخی کارفرمایان طرفدار قراردادهای عجیب و غریب کوتاه مدت در مشاغل با ماهیت مستمر، وجود این نوع ارتباط کاری را باعث افزایش راندمان نیروی کار و تلاش وی برای اثبات خود به کارفرما می دانند و از آن دفاع می کنند.

به صورت کلی، مبحث قراردادها از مهمترین اختلاف نظرها و چالش‌های موجود بین کارگران و کارفرمایان در طول سالیان متمادی است. با این وجود، چندی پیش وزارت کار در ابلاغیه ای امضای قراردادهای زیریکسال در مشاغل با ماهیت مستمر و دائم را ممنوع کرده بود اما با فشار شدید کارفرمایان تنها کمتر از یک هفته بعد آن را لغو کرد و تاکنون توضیح روشنی در این باره نداده است.

از مشکلات فعلی بازار کار ایران این است که اساسا هیچگونه مطالعه ای برای شناخت مشاغل دائم از غیردائم و موقت نشده و مشخص نیست اگر شغلی دائم خوانده می شود چه ویژگی هایی دارد و یک شغل موقت کدام است؟ هرچند در این باره در قانون کار پیش بینی شده که باید توسط وزارت کار این اقدام مهم صورت بگیرد.

حال که چنین نشده، میلیون‌ها قرارداد کاری در بنگاه‌هایی که حتی چند دهه از عمر فعالیت آنها می‌گذرد، به صورت موقت و کاملا براساس منافع کارفرمایان به امضا می‌رسد و نیروی کار چاره ای جز پذیرش شرایط کارفرمایان را ندارند.

آیا اقتصاد در شرایط اضطرار است؟

موقتی شدن قراردادها آنقدر زیاد شده که در طول یکی دو دهه، قراردادهای دائم که زمانی ۸۵ درصد کل بازار کار را تشکیل می داد، جای خود را به قراردادهای موقت بدهد و امروز بیش از ۹۳ درصد کل قراردادها به صورت موقت منعقد می شود. سئوال عجیب این است که آیا به تصور کارفرمایان تمامی بازار کار و اقتصاد کشور در شرایط موقت و فوق العاده نامطئمن قرار دارد که چاره ای جز جذب نیروی موقت نیست و یا اینکه شرایط برای استفاده از وفور تقاضا برای کار مهیا است؟

بخشی ازیک گزارش مهربتاریخ16تیر

استخدام 23 رفتگر لیسانس و فوق لیسانس در خرم آباد

شهردار خرم آباد گفت: 150 نیروی جدید توسط بخش خصوصی برای رفتگری و خدمات تنظیف این شهر به کار گرفته شده اند که در بین آنان 23 نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس هستند.

به گزارش16تیرایرنا،یحیی عیدی بیرانوند روز سه شنبه افزود: امسال درمجموع حدود 200 نفر در بخش خدماتی و رفتگری شهرداری مشغول بکار شده اند که با توجه به وسعت شهر بکارگیری 200 نفر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نیروهایی که برای تنظیف شهر به کارگیری شده بودند از هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند.

برخی سایت های خبری به نقل از مدیرعامل شرکت خصوصی طرف قرارداد با شهرداری خرم آباد از متقاضی شدن چندین فوق لیسانس برای رفتگری در شهر خرم آباد خبر داده بودند.

شهر خرم آباد مرکز استان لرستان بیش از 450هزار نفر جمعیت دارد.

استان لرستان طی چند سال گذشته در رتبه نخست بیکاری در بین استانهای کشور قرار داشت که در بهار امسال دو رتبه تغییر کرده است.

بر اساس آمارها 120 هزار جویای کار در 15 مرکز کاریابی این استان نام نویسی کرده اند.

تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن کارکنان صنایع حمل و نقل هوایی کشور مقابل شورای شهر تهران

جمعی از اعضای یک تعاونی مسکن که متعلق به کارکنان صنایع حمل و نقل هوایی کشور است ظهر امروز در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند. آنها با پلاکاردهایی که در آن نام و عکس رضا قدیمی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر آمده بود، از شهردار تهران خواستند به کارشان رسیدگی شود.

به گزارش16تیرخبرآنلاین،حدود یکصد نفر از ساعت 10 صبح تا ظهر امروز در مقابل شورای شهر تهران در خیابان بهشت تجمع کردند. این افراد که خود را اعضای تعاونی مسکن شیده، می نامیدند گفتند که آنها در دو پروژه انبوهسازی 1100 و 4 هزار واحدی، از 11 سال پیش سرمایه گذاری کرده اند ولی تاکنون خانه ای به آنها تحویل نشده است.

آنها شعارهایی بر علیه رضا قدیمی، رئیس شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران، سرداده بودند و نام و تصویر او را روی پلاکاردها نقش کرده بودند و می گفتند او در زمانی که مدیرکل فرودگاه خمینی و رئیس هیات مدیره تعاونی انبوهسازان بوده، مسئول به تعویق افتادن کارهاست.

تجمع کنندگان با شعارهایی، از مسئولان شهرداری خواستند نسبت به عملکرد آقای قدیمی توضیح دهند. آنها پس از نزدیک به 2 ساعت تجمع و اعتراض، طومارهایی را امضا کردند و در مقابل شهرداری و شورای شهر تهران، قرار دادند.

تظاهرات کشاورزان و دوست‌داران محیط ‌ز‌یست در پلدختر

صبح امروز جمعی از کشاورزان و دوست‌داران محیط‌زیست منطقه پلدختر با تجمع و راهپیمایی در خیابان اصلی نسبت به قطع آب رودخانه و خشک شدن کشکان اعتراض کردند.

به گزارش16تیر فارس ، در این اعتراض که از خیابان امام آغاز شد و به طرف فرمانداری پلدختر در خیابان هفت تیر ادامه داشت، کشاورزان و دوست‌داران محیط‌زیست با تجمع در جلوی فرمانداری خواستار پاسخگویی مسئولان به خصوص فرماندار این شهرستان شدند.

پس از این خواسته فرماندار پلدختر و امام جمعه پلدختر با حضور در جمع مردم نسبت به اتفاق خشک شدن رودخانه کشکان توضحیاتی ارائه دادند که پس از قول مساعد فرماندار برای پیگیری موضوع تجمع‌کنندگان محل را ترک کردند.

جان باختن1000کارگرساختمانی براثرحوادث کاری درسال93

رئیس اداره بازرسی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: سال گذشته بیش از هزار نفر در کشور بر اثر حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی جان خود را از دست دادند و بیش از 16هزار نفر آسیب دیدند .

 به گزارش 16تیر باشگاه خبرنگاران ،آرمین افزود: در استان کرمان 48 درصد از کل حوادث کار مربوط به بخش ساختمان است.

جان باختن کارگرجوان بر اثر برق گرفتگی در یکی از کارخانه های قطب صنعتی بروجن

یک منبع آگاه در بیمارستان بروجن گفت: جوانی 29ساله بر اثر برق گرفتگی در یکی از کارخانه های قطب صنعتی بروجن، جان خود را از دست داد. اولین نوزاد این کارگر جوان، صبح امروز در همین بیمارستان به دنیا آمد.

به گزارش16تیرایرنا،وی که خواست نامش اعلام نشود، روز سه شنبه افزود: این جوان روز گذشته بر اثر برق گرفتگی به بیمارستان بروجن منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد اما با توجه به شدت سوختگی و جراحات زیاد درگذشت.

وی اظهار کرد: اولین نوزاد این جوان، صبح امروز در همین بیمارستان به دنیا آمد.

وی در باره دلیل بروز این حادثه اظهار بی اطلاعی کرد.

شهرستان بروجن از قطب های مهم صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.

مرکز این شهرستان در حدود60 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

مرگ  یک کارگر چاه کن بر اثر پاره شدن سیم بالابر در شهریار

یک کارگر هنگام حفر چاه در شهریار بر اثر پاره شدن سیم بالابر سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

به گزارش 16تیرایرنا، به نقل از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهریار در ساعت 13:04دوشنبه گزارش سقوط کارگری داخل چاه در دینارآباد،کوچه فردوسی این شهرستان به سامانه 125 آتش نشانی اعلام شد که بلافاصله امدادگران ایستگاه های 101 مرکزی و 501 رزکان با امکانات و تجهیزات کامل راهی محل حادثه شدند.

در بدو ورود مامورین مشاهده شد جوانی 19 ساله از تبعه افغانستان، برای حفر چاه به علت پارگی سیم بکسل در ارتفاع هفت متری در عمق 35 متری زمین سقوط کرده که با تلاش امدادگران سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهریار کارگرجوان از داخل چاه خارج شد.

پس از معاینات اولیه توسط پرسنل اورژانس حاضر در محل مرگ این کارگرتایید و جسد آن تحویل مقامات قضایی و انتظامی شد.

حمله مرگبار به کارگران معدن در کنیا

حملۀ مردان مسلح به کارگران معدن در کنیا دست کم ۱۴ کشته و ۱۱ زخمی بر جای گذاشت. در میان کشته شدگان یک زن نیز دیده می شود.

به گزارش7ژوئیه یورونیوز،این حمله در نیمه شب دوشنبه و زمانی انجام شد که کارگران معدن در اقامتگاهشان در شهر مرزی ماندرا در خواب بودند.

شهر ماندرا در شمال شرق کنیا و در نزدیکی مرز سومالی قرار دارد، کشور سومالی محل استقرار اسلامگرایان تندروی الشباب است.

اگرچه تاکنون هیچکس مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما از آنجا که شبه نظامیان الشباب طی سالهای اخیر حملات مشابه متعددی را انجام داده اند، احتمال می رود که این حمله مرگبار نیز توسط گروه الشباب انجام شده باشد. این گروه در ماه دسامبر گذشته به جمعی از کارگران معدن حمله کردند و ۳۶ نفر را کشتند.

شانزدهم تیرماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.