بیانیه شماره ۵ تلاشگران – نه به اعدام، نه به استبداد؛ آری به آزادی، عدالت و حاکمیت مردم
4 ژوئن 2026
بیانیه شماره ۵ تلاشگران برای تشکیل کنگره ملی جمهوریخواهان ایران
نه به اعدام، نه به استبداد؛ آری به آزادی، عدالت و حاکمیت مردم
ایران امروز در یکی از حساسترین و سرنوشت سازترین مقاطع تاریخ معاصر خود قرار دارد. حکومتی که مشروعیت خود را نزد بخش بزرگی از جامعه از دست داده، به جای پاسخگویی به مطالبات برحق مردم، همچنان بر سرکوب، زندان، اعدام و خاموش کردن صدای منتقدان تکیه دارد. در چنین شرایطی، اعدامهای سیاسی و عقیدتی نه اجرای عدالت، بلکه ابزاری برای ایجاد رعب و وحشت و حفظ ساختار استبداد دینی حاکم است.
تلاشگران برای تشکیل کنگره ملی جمهوریخواهان اعدام را، در هر شکل و تحت هر عنوان، نقض آشکار حق بنیادین حیات و مغایر با کرامت انسانی میداند و با شدیدترین لحن ممکن اعدامهای سیاسی، عقیدتی و امنیتی در ایران را محکوم میکند. هیچ انسانی نباید به دلیل عقیده، اندیشه، بیان، فعالیت سیاسی، مدنی، صنفی، مذهبی یا فرهنگی خود در معرض بازخواست، زندان، شکنجه یا مرگ قرار گیرد. حکومت جمهوری اسلامی طی دههها، هزاران فعال سیاسی، روزنامهنگار، کنشگر مدنی، مدافع حقوق بشر، زنان، دانشجویان، کارگران، معلمان و شهروندان عادی را تنها به جرم اندیشیدن و سخن گفتن به بند کشیده است. این روند باید فوراً متوقف شود.
ما خواستار آزادی فوری، کامل و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی، عقیدتی و مدنی هستیم. خواستار آزادی همه کسانی که صرفاً به دلیل استفاده از حقوق بنیادین خود، از جمله آزادی اندیشه، بیان، تشکلیابی و اعتراض مسالمتآمیز، زندانی شدهاند. همچنین خواهان لغو احکام اعدام، پایان دادن به بازداشتهای خودسرانه، دسترسی همه متهمان به وکیل مستقل، دادرسی عادلانه و رعایت کامل حقوق زندانیان مطابق استانداردهای بینالمللی حقوق بشر هستیم.
ما همزمان از تمامی ایرانیان آزادیخواه، جمهوریخواهان، نیروهای دموکرات، نهادهای مدنی، سازمانهای حقوق بشری، اتحادیهها، رسانهها و وجدانهای بیدار جهان دعوت میکنیم که برای توقف ماشین سرکوب و اعدام در ایران، صدایی واحد و رساتر شکل دهند. دفاع از جان زندانیان سیاسی و عقیدتی، مسئولیتی انسانی و فراتر از مرزبندیهای سیاسی است.
تلاشگران بر این باور است که مقابله مؤثر با اعدام، سرکوب و نقض حقوق بنیادین شهروندان، نیازمند همبستگی و سازمانیابی نیروهای جمهوریخواه در قالب یک سازوکار مشترک ملی است. از اینرو، تشکیل کنگره ملی جمهوریخواهان ایران را ضرورتی تاریخی برای هماهنگی، تدوین راهبرد مشترک و همافزایی ظرفیتهای دموکراتیک میدانیم. این کنگره میتواند به نهادی فراگیر و اثرگذار برای دفاع از آزادی، برابری، عدالت اجتماعی، حقوق بشر، جدایی نهاد دین و ایدئولوژی از دولت، حکومت و نهادهای عمومی، تمامیت سرزمینی و توسعه پایدار ایران تبدیل شود. امروز بیش از هر زمان دیگری به همبستگی، شجاعت مدنی و اقدام مشترک نیاز داریم.
نه به اعدام
نه به هر نوع استبداد، سرکوب و تبعیض
آری به آزادی فوری و بیقیدوشرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی
آری به جمهوری (سکولار ـ لائیک) ایران
آری به آزادی، عدالت، حقوق بشر و حاکمیت مردم
آری به حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی و برابری همگان
تلاشگران
برای تشکیل کنگره ملی جمهوریخواهان ایران
14 خرداد 1404 برابر با 4 یونی 2026
2 پاسخ
جمهوری اسهالی
یا شوروی چوپانیسم بلشویکهای رافضی اشغالگر ایران
جمهوری در برابر جانیان دزد و متجاوز زباله های عراق و لبنان و افغاستانو پاکستان …?!?!?
با پوتین تو صورت یک دختر رفتند و با قمه زدن تو سرش و کشتنش بخاطر یک شعاردوکلمهای جاوید شاه
زنده ها را تجاوز و در کیسه های بزرگ خفه کردند
ایران در اشغال سپاه بعثی کاندوم شیعی کمونیستهای غرب و شرق است
اوباش سادیست متجاوز قمه کشی که کشورهای عرب و ترک در سطل زباله خودشان انداختند، در ایران، شرک فرعون کافران عمامه سیاه بند غارتگر ایران و کشتارگر و اعدام گر ایرانی راه انداختند برای صادات دلار و یارانه و منابع برای اربابان کمونیستشان
ایران در اشغال اژدهای سرخ با هفت سر فساد دلارخوار خونریز اسهال زمانی است
رکورد غارت با بودجه ها و بانکهای اسهال زمانی بنام منافع میلی
رکورد اول در کل جهان شامل آفریقا و چین هم در تعداد و هم سرانه کشتن مردم در خیابان و اعدام در زندان
شوروی شرک فرعونی بلشویکهای قمه کش رافضی تازی نوکر کمونیستها در اشغال ایران و ایرانی
همانند شوروی بلشویکهای قمه کش روسی، یک پایان خواهد داشت.
گسترش سرطانی با خوردن ایران و سپس مردن ایران
اکنون مزدوران اسهال زمانی کل ثروت و شادی و فرهنگ ایرانی را خوردند و جایش باتلاق عرعر حیعر تازی پراید یک میلیاردی را ریدند
اینست عاقبت ملاخور و سگملاکش شدن یک تمدن توسط رافضیون عراق جنوبی
جنازه و اعدام و کشتار و فقر و نکبت و عرعر و قمه کش حیعر در ایران
و دلار ایران در نزد ملازاده شیاد و سگملازاد جانی در خارج ایران
رافضی کافر خداباف خداسوار جانی،
جمهوری و شاه مهربان ایرانی را با جمع کردن اوباش قمه کش کنار خواهد زد و سپس کشور اشغالی را با تکثیر ملا و سگملای رافضی خواهد خورد و مردمش را برده و یا خواهد کشت
رافضی، زباله عرب، درمانش فقط شاه عرب و سلطان ترک اصیل غیرانگلیسی عثمانی است.
ایران در اشغال روافض و اخوان المفسدین، زباله سطل زباله عرب پیشرو، کاندوم غارت و کشتار و اختناق کمونیستهای غرب و شرق است.
چوپانیسم نازیسم سیدی رافضی عراقی کافر خداسوار
و کمونیسم گله سازی برده سازی شرک فرعونی خرافات اسهال زمانی
جمهوری اسهالی
یا شوروی چوپانیسم بلشویکهای رافضی اشغالگر ایران
جمهوری در برابر جانیان دزد و متجاوز زباله های عراق و لبنان و افغاستانو پاکستان …?!?!?
با پوتین تو صورت یک دختر رفتند و با قمه زدن تو سرش و کشتنش بخاطر یک شعاردوکلمهای جاوید شاه
زنده ها را تجاوز و در کیسه های بزرگ خفه کردند
ایران در اشغال سپاه بعثی کاندوم شیعی کمونیستهای غرب و شرق است
اوباش سادیست متجاوز قمه کشی که کشورهای عرب و ترک در سطل زباله خودشان انداختند، در ایران، شرک فرعون کافران عمامه سیاه بند غارتگر ایران و کشتارگر و اعدام گر ایرانی راه انداختند برای صادات دلار و یارانه و منابع برای اربابان کمونیستشان
ایران در اشغال اژدهای سرخ با هفت سر فساد دلارخوار خونریز اسهال زمانی است
رکورد غارت با بودجه ها و بانکهای اسهال زمانی بنام منافع میلی
رکورد اول در کل جهان شامل آفریقا و چین هم در تعداد و هم سرانه کشتن مردم در خیابان و اعدام در زندان
شوروی شرک فرعونی بلشویکهای قمه کش رافضی تازی نوکر کمونیستها در اشغال ایران و ایرانی
همانند شوروی بلشویکهای قمه کش روسی، یک پایان خواهد داشت.
گسترش سرطانی با خوردن ایران و سپس مردن ایران
اکنون مزدوران اسهال زمانی کل ثروت و شادی و فرهنگ ایرانی را خوردند و جایش باتلاق عرعر حیعر تازی پراید یک میلیاردی را ریدند
اینست عاقبت ملاخور و سگملاکش شدن یک تمدن توسط رافضیون عراق جنوبی
جنازه و اعدام و کشتار و فقر و نکبت و عرعر و قمه کش حیعر در ایران
و دلار ایران در نزد ملازاده شیاد و سگملازاد جانی در خارج ایران
رافضی کافر خداباف خداسوار جانی،
جمهوری و شاه مهربان ایرانی را با جمع کردن اوباش قمه کش کنار خواهد زد و سپس کشور اشغالی را با تکثیر ملا و سگملای رافضی خواهد خورد و مردمش را برده و یا خواهد کشت
رافضی، زباله عرب، درمانش فقط شاه عرب و سلطان ترک اصیل غیرانگلیسی عثمانی است.
ایران در اشغال روافض و اخوان المفسدین، زباله سطل زباله عرب پیشرو، کاندوم غارت و کشتار و اختناق کمونیستهای غرب و شرق است.
چوپانیسم نازیسم سیدی رافضی عراقی کافر خداسوار
و کمونیسم گله سازی برده سازی شرک فرعونی خرافات اسهال زمانی